25.9 °C, 1.6 m/s, 65.8 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaVidusskolēni interaktīvā nodarbībā izzina klimata pārmaiņas
Vidusskolēni interaktīvā nodarbībā izzina klimata pārmaiņas
02/12/2015

Pirmdien Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā un otrdien Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā vidusskolēniem visas mācību dienas garumā notika tehniski radošās darbnīcas par klimata pārmaiņām. Jaunieši piedalījās trīs īpaši izstrādātās un sagatavotās tehniski radošās darbnīcās, tādējādi detalizēti izzinot klimata pārmaiņas, ar tām saistītos problēmjautājumus un risinājumus.

Egija Grošteine

Pirmdien Jelgavas Tehnoloģiju
vidusskolā un otrdien Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā vidusskolēniem
visas mācību dienas garumā notika tehniski radošās darbnīcas par
klimata pārmaiņām. Jaunieši piedalījās trīs īpaši izstrādātās un
sagatavotās tehniski radošās darbnīcās, tādējādi detalizēti izzinot
klimata pārmaiņas, ar tām saistītos problēmjautājumus un
risinājumus.

Pirmajā darbnīcā abu skolu audzēkņi uzzināja
par klimata pārmaiņu iemesliem un sekām, kas šobrīd skar gandrīz
visus Latvijas un pasaules iedzīvotājus. Otrā darbnīca bija veltīta
risinājumiem, kas palīdz samazināt CO2 izmešu apjomus, tādējādi
mazinot arī globālo sasilšanu, kas rada klimata pārmaiņas.
Savukārt, trešajā darbnīcā skolēniem bija iespēja dziļāk izprast
dažādus pasākumus, kas jāveic, lai pielāgotos negatīvajām klimata
pārmaiņu sekām.

Kā informē projekta vadītāja Ginta Grīnberga,
visas darbnīcas ir starpdisciplināras, tādēļ, iesaistoties
aktivitātē, vidusskolēniem bija iespēja izmantot arī citos mācību
priekšmetos iegūtās zināšanas. Darbnīcās īsam teorētiskam
stāstījumam sekoja praktiska darbošanās, uzdevumu risināšana,
eksperimentu un mērījumu veikšana, novērojumi, analizēšana un
secinājumu izdarīšana. Būtiski, ka visas darbnīcas ir balstītas uz
reāliem starptautiskiem pētījumiem un statistikas datiem, tādējādi
maksimāli tuvinot aktivitātes un to rezultātus reālajai situācijai
klimata pārmaiņu jomā Latvijā un pasaulē.

Vairāki Jelgavas Spīdolas ģimnāzijas skolēni
pēc darbošanās atzina, ka ir pārsteigti par to, cik ļoti cilvēki
ietekmē klimatu un cik dažādas un postošas var būt klimata pārmaiņu
sekas. Jaunieši arī sacīja, ka viņiem patika tas, ka aktivitātē
varēja ne tikai apgūt teoriju, bet arī praktiski pielietot savas
zināšanas.

Plānots, ka šādas tehniski radošas darbnīcas
līdz nākamā gada aprīlim būs notikušas 70 skolās Latvijā, tādējādi
klimata pārmaiņu problēmas būs izzinājuši aptuveni 4000 Latvijas
vidusskolēnu. Šo skolu sarakstā no Jelgavas izglītības iestādēm ir
vien Tehnoloģiju vidusskola un Spīdolas ģimnāzija. Darbnīcas
izstrādāja un ieviesa uzņēmums SIA «Aspired», kas darbnīcu tūri
realizē projektā «Zaļā misija: klimats». Projekta mērķis ir
izglītot, informēt un veicināt Latvijas vidusskolēnu, dabaszinātņu
pedagogu, Latvijas vispārizglītojošo izglītības iestāžu, Latvijas
izglītības pārvalžu izpratni un zināšanas par klimata pārmaiņām,
lai veicinātu to iesaisti klimata pārmaiņu novēršanā un politikas
pasākumu, kuri ir saistīti ar pielāgošanos klimata pārmaiņām,
īstenošanā.

Foto: Ginta Grīnberga