Vācijā iedzīvotāji zina gan par Jelgavu, gan par Latviju, un daļa pat ir viesojušies mūsu pilsētā, bet interesanti, ka vācieši Jelgavu vairāk zina pēc pilsētas vēsturiskā nosaukuma – tādi ir Jelgavas reģionālā Tūrisma centra (JRTC) secinājumi pēc dalības Ziemeļvācijas lielākajā tūrisma nozares izstādē «Reiselust Bremen 2015» Brēmenē.
Ilze Knusle-Jankevica
Izstādē JRTC kopā ar Tūrisma Attīstības Valsts aģentūras pārstāvjiem Baltijas stendā stāstīja par Latviju un prezentēja tūrisma piedāvājumu Jelgavā, Jelgavas novadā un Ozolnieku novadā. «Mūsu speciālisti izstādes apmeklētājiem sniedza informāciju par tūrisma un atpūtas iespējām Jelgavas pilsētā, Jelgavas novadā un Ozolnieku novadā. Viņiem tika piedāvāti vairāki tūrisma materiāli vācu valodā – tūrisma avīze, buklets par tūrisma iespējām Jelgavā un apkārtnē, kā arī velomaršrutu brošūras un kartes,» stāsta JRTC pārstāve Alise Ozoliņa.
Lielākoties izstādes apmeklētāji tika iepazīstināti ar Jelgavas vēsturi, kā arī ar tūrisma un atpūtas iespējām pilsētā un tās apkārtnē. «Ņemot vērā izstādes organizatoru ieteikumu, stendā tika izvietoti divi pilsētas nosaukumi – gan mūsdienu «Jelgava», gan arī vēsturiskais «Mītava». Seniori biežāk pilsētu atpazina tieši pēc vēsturiskā nosaukuma. Izstādes apmeklētāji interesējās par Jelgavas pili, Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzeju, Jelgavas Svētās Trīsvienības baznīcas torni un Jelgavas novada muižām. Tā kā vācieši labprāt ceļo ar velosipēdiem, tad daudzi interesējās arī par tūrisma velomaršrutiem, kempingiem un atpūtas iespējām pilsētā un apkārtnē,» tā A.Ozoliņa, piebilstot, ka izstādes apmeklētāji tika iepazīstināti ar Jelgavas TOP apskates objektiem, kultūras pasākumiem un festivāliem, aktīvās atpūtas iespējām. Daudzus stenda apmeklētājus uzrunājis fakts, ka Jelgava atrodas tuvu galvaspilsētai un tā ir viegli sasniedzama ar sabiedrisko transportu.
JRTC atzīst, ka šādas starptautiskas tūrisma izstādes ir lieliska iespēja, kā tiešā veidā uzrunāt potenciālos pilsētas viesus un pastāstīt par tās piedāvājumu, ievērojot katra individuālās vajadzības un vēlmes. «Vācieši katru gadu ierindojas Jelgavas ārzemju tūristu TOP 3, tāpēc tā Jelgavas tūrismam ir būtiska mērķauditorija,» uzsver A.Ozoliņa, norādot, ka izstādēs iespējams arī uzzināt, kas konkrēto tūristu grupu vairāk interesē un uz ko likt akcentus, gatavojot tūrisma piedāvājumus.
Foto: JRTC