0.6 °C, 3.7 m/s, 94.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāProjektā izstrādā inovatīvu materiālu romu integrēšanai Jelgavā
Projektā izstrādā inovatīvu materiālu romu integrēšanai Jelgavā
26/04/2016

«Šis noteikti ir projekts, kuram nepieciešams turpinājums,» tā projekta «Atbalsta sistēmas uzlabošana romu bērniem un jauniešiem» vadītāja Kristīne Liepiņa, izvērtējot projekta realizācijas gaitu un ieguvumus. Projekts Jelgavā tika īstenots kopš pagājuša gada 1. maija, un šodien Izglītības pārvaldē norisinājās tā noslēguma pasākums.

Pasākumā, klātesot Jelgavas Izglītības pārvaldes galvenajai
speciālistei pirmsskolas izglītībā Sarmītei Jomai, Sabiedrības
integrācijas pārvaldes vadītājai Ilgai Antužai, romiem un citām ar
projekta norisi saistītām personām, tika prezentēti projekta
galvenie rezultāti un ieguvumi.

Mērķis projektam bija sekmēt romu bērnu un jauniešu iekļaušanu
izglītības sistēmā un darba tirgū, un viņu ģimeņu integrāciju
sabiedrībā, veicinot sadarbību un starpkultūru dialogu sociālo
atšķirību samazināšanai.

Projektā tika organizētas dažādas aktivitātes, piemēram,
semināri, praktikumi, tādējādi veicinot romu bērnu un jauniešu
iekļaušanos izglītībā un sabiedrībā. Trīs praktikumos, kuros
piedalījās 60 romu jaunieši un viņu vienaudži, tika runāts par
pilsonību un tās nozīmi, dzimumu līdztiesību, brīvprātīgā darba
iespējām, lietām, kas cilvēkus dara laimīgus un citiem tematiem.
Savukārt 36 pedagogi apguva tālākizglītības programmas «Dažādības
vadība» un «Jēdzienu mācīšanas modelis: M.Nīborga pedagoģiskā
pieeja», kas ir vērstas uz mācību procesa kvalitātes pilnveidi. Vēl
projekta realizācijas gaitā norisinājās trīs inovatīvi starpkultūru
komunikācijas pasākumi – «Sadraudzības spēles», «Spilvena stāsts»
un «Tie ir mūsu sapņi, mūsu krāsas, kurās savu dienu krāsojam» –,
kuros romu bērni līdzdarbojās ar citas tautības vienaudžiem.

Lai popularizētu citās pašvaldībās Jelgavas labo praksi, tika
izveidoti divi videorullīši – viens par pašvaldības darbu romu
iekļaušanā un otrs par romu sievietēm, kas strādā Jelgavas
izglītības iestādēs. Tomēr, kā galvenais ilgtspējas nodrošināšanas
rezultāts ir projekta laikā izstrādātais dokuments, kurā apkopoti
stratēģiskie uzstādījumi un rīcības virzieni romu integrācijas
procesa īstenošanai un romu bērnu un jauniešu atbalstam Jelgavas
pilsētas pašvaldībā. Jāpiebilst, ka Jelgava ir īpaša ar to, ka tā
ir pirmā pašvaldība, kurai šāds dokuments ir izstrādāts.

«Domāju, ka plānotie rezultāti ir sasniegti un visas projekta
realizācijas gaitā veiktās darbības nesīs savu turpinājumu arī
turpmāk un romu integrācijas situāciju uzlabos. Izstrādātais
dokuments noteikti kalpos kā labs pamats tālākajām darbībām romu
integrēšanā sabiedrībā. Arī pedagogu tālākizglītībai ir ļoti
ilgtspējīga nozīme, jo droši varu teikt, ka pedagogs ir otrais
nozīmīgākais cilvēks aiz vecākiem, ģimenes. Pedagogam ir ļoti liela
ietekme uz bērnu un uz to, cik bērns labi skolā jūtas un cik labi
spēj mācīties, tāpēc jebkura pedagogu kvalifikācijas uzlabošana ir
liels solis šajā virzienā. Domāju, ka ieguvēji ir arī bērni, kuri
paši iesaistījās projekta aktivitātēs, jo ir savstarpēji
sapazinušies, guvuši jaunus draugus, tādējādi mazinot stereotipus,
kam viņu tālākajā saskarsmē vairs nebūs vietas,» tā, izvērtējot
projekta rezultātus, stāsta K.Liepiņa.

Foto: Raitis Supe