SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»» ir ģenerāluzņēmums projektā, kas paredz izbūvēt valsts robežas joslas infrastruktūru gar Latvijas Republikas un Krievijas Federācijas robežu.
Uzņēmuma atbildīgais būvdarbu vadītājs šajā objektā Kaspars Macāns stāsta, ka šis projekts paredz līdz 2019. gada beigām kopumā 17,5 miljonu eiro apmērā, neskaitot pievienotās vērtības nodokli, veikt darbus Valsts robežsardzes patrulēšanas apstākļu uzlabošanai – meža un krūmu zāģēšanu, patruļtakas ierīkošanu, izbūvējot caurtekas, tiltus, laipas, kā arī aizsardzībai pret nelikumīgiem robežas šķērsotājiem – pēdu kontroles joslas ierīkošanu un žoga izbūvi. «Vienkāršoti sakot, šīs infrastruktūras izbūves mērķis ir atvieglot robežsargiem darbu, lai pamanītu nelegālu individuālu robežas šķērsotāju pārejas vietas,» precizē K.Macāns.
Lai gan ir noslēgta vispārējā vienošanās par visu projektu kopumā, projekta gaitā katram gadam Valsts robežsardze pasūta konkrētu darbu apjomu. Darbi pierobežā tika sākti 2015. gada rudenī. «Tas man ir liels izaicinājums – veikt tāda apjoma valstiski un sabiedriski nozīmīgus darbus. Kopumā visi projektā paredzētie darbi ir darīti arī iepriekš citos projektos, bet apbrīnas vērts ir kopējais objekta garums – 276 kilometri,» stāsta būvdarbu vadītājs, neslēpjot, ka arī darba apstākļi ir sarežģīti: objektā ir posmi, kur līdz darbu veikšanas vietai nav piebraukšanas un materiālu pievešanas iespēju – purvāji, neizbrienami meži, vasarā asinis sūcošo kukaiņu nemitīgie uzbrukumi, ziemā jābrien pa dziļu sniegu. «Tas liek arī apbrīnot robežsargus, kas, veicot ikdienas darba pienākumus, patrulē šādos apstākļos. Tādēļ ir prieks, ka pēc darbu pabeigšanas tiks atvieglots smagais robežsargu darbs – visu robežu varēs droši izstaigāt kājām vai izbraukt ar vieglo tehniku,» skaidro K.Macāns.
Foto: CBS «Igate»