27.9 °C, 3.7 m/s, 44.6 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaRadošo darbu svētkos iedvesmojas no kolēģiem
Radošo darbu svētkos iedvesmojas no kolēģiem
26/08/2016

«Matemātikas stundas jau vienmēr šķiet mazliet garlaicīgas, taču arī šajā mācību priekšmetā bērni var atslābināties, piemēram, ejot laukā un ar baloniem mērot koka augstumu,» stāsta Jelgavas 2. pamatskolas matemātikas skolotāja Nonna Anohina. Šo mācību stundu viņa šodien prezentēja saviem kolēģiem Radošo darbu svētkos.

2. pamatskolas direktore Ināra Keiša stāsta, ka īsi pirms jaunā
mācību gada skolā uzsākta jauna tradīcija – organizēt radošo darbu
meistardarbnīcas, kolēģiem prezentējot kādu savu praksē jau
pārbaudītu ideju saistošas mācību stundas vadīšanā. Kopumā šodien
aizvadītas sešas meistardarbnīcas dažādos mācību priekšmetos, un
tas, kurus darbus prezentēt, tika noteikts metodiskajās komisijās
pagājušā mācību gada laikā.

Jāpiebilst, ka iepriekš reizi divos gados skolas pedagogiem, lai
smeltos jaunas idejas darbam un paplašinātu redzesloku par dažādām
tēmām, organizētas metodiskās konferences, taču šoreiz nolemts
pamainīt formu, ļaujot izpausties pašiem pedagogiem. «Tas, kas
kādam priekšmeta skolotājiem šķiet ierasts, citam kolēģim var
kalpot par iedvesmu,» rezumē direktore, atzīstot, ka skolotāju
radošās idejas ir tiešām daudzveidīgas un noteikti integrējamas arī
citu mācību priekšmetu mācīšanā.

Matemātikas skolotāja N.Anohina atklāj, ka arī matemātiku var
mācīt bērniem saistošā veidā. Tiesa, tik radošu pieeju nav
iespējams izmantot, apgūstot visu mācību vielu. «Kopā ar saviem
skolēniem mēs devāmies laukā, lai ar baloniem izmērītu koka
augstumu. Pēc tam tika veikti mērījumi, lai uzzinātu koka diametru.
Šie dati tika ņemti par pamatu, lai pēc īpašas formulas, kuru
uzmanto arī «Latvijas valsts mežu» darbinieki, aprēķinātu koksnes
tilpumu. Pēc tam jau var pētīt un izzināt, cik vērtīgs ir tas koks,
cik daudz skābekļa tas dod,» stāsta skolotāja, atzīstot, ka šī
stunda skolēniem šķitusi ļoti interesanta. «Protams, nav jau tā, ka
šī tēma šķita vienlīdz interesanta visiem bērniem, taču esmu
pārliecināta: tie, kurus tā aizrāva, ir uguntiņa, un pie tās jau
sildās visi,» saka viņa.

Savukārt krievu valodas un literatūras skolotāja Gaļina Golotona
kolēģiem prezentēja stundu «Literāri vēsturisko atklājumu almanahs
«Senās dienas»». «Šis man jau būs 41. gads skolā, un šajā laikā
apkopoti ļoti daudz vērtīgi un interesanti materiāli gan no savas
personīgās pieredzes, gan citur atrasti. Mans kā skolotājas
uzdevums ir panākt, lai bērns grib darbu izlasīt,» spriež viņa,
atceroties, ka pērn aizraujoša bijusi stunda, kad kopā ar skolēniem
bibliotēkā lasījuši Čehova stāstus.

Jāpiebilst, ka līdztekus radošajās meistardarbnīcām matemātikā
un krievu literatūrā pieredzi un radošas idejas no kolēģiem varēja
smelties arī meistardarbnīcā ««Booktraiber» veidošana kā skolēnu
kritiskās domāšanas un radošuma attīstīšana», «Klases blogs»,
«Didaktiskie materiāli latviešu valodas stundās 4.
klasē», kā arī «Mājoklis. Kombinētais darbs 6.
klasē».

Skolas direktore atklāj, ka arī šajā mācību gadā tiks turpināta
dalība Vides izglītības fonda programmā «Eko skola». «No septiņām
piedāvātajām tēmām izvēlējāmies tēmu «Veselīgs dzīvesveids», un tas
nozīmē, ka visam mācību darbam izteiktāk nekā citas cauri vīsies
tieši šī tēma. Protams, turpināsim arī jau uzsākto nozīmīgo darbu
skolēnu pētniecisko un radošo prasmju attīstīšanā, skolēnus mudinot
doties dabā, pašiem pētīt, iegūt informāciju, analizēt to un
izvērtēt informācijas aktualitāti,» tā viņa.

Foto: Austris Auziņš