«Matemātikas stundas jau vienmēr šķiet mazliet garlaicīgas, taču arī šajā mācību priekšmetā bērni var atslābināties, piemēram, ejot laukā un ar baloniem mērot koka augstumu,» stāsta Jelgavas 2. pamatskolas matemātikas skolotāja Nonna Anohina. Šo mācību stundu viņa šodien prezentēja saviem kolēģiem Radošo darbu svētkos.
2. pamatskolas direktore Ināra Keiša stāsta, ka īsi pirms jaunā mācību gada skolā uzsākta jauna tradīcija – organizēt radošo darbu meistardarbnīcas, kolēģiem prezentējot kādu savu praksē jau pārbaudītu ideju saistošas mācību stundas vadīšanā. Kopumā šodien aizvadītas sešas meistardarbnīcas dažādos mācību priekšmetos, un tas, kurus darbus prezentēt, tika noteikts metodiskajās komisijās pagājušā mācību gada laikā.
Jāpiebilst, ka iepriekš reizi divos gados skolas pedagogiem, lai smeltos jaunas idejas darbam un paplašinātu redzesloku par dažādām tēmām, organizētas metodiskās konferences, taču šoreiz nolemts pamainīt formu, ļaujot izpausties pašiem pedagogiem. «Tas, kas kādam priekšmeta skolotājiem šķiet ierasts, citam kolēģim var kalpot par iedvesmu,» rezumē direktore, atzīstot, ka skolotāju radošās idejas ir tiešām daudzveidīgas un noteikti integrējamas arī citu mācību priekšmetu mācīšanā.
Matemātikas skolotāja N.Anohina atklāj, ka arī matemātiku var mācīt bērniem saistošā veidā. Tiesa, tik radošu pieeju nav iespējams izmantot, apgūstot visu mācību vielu. «Kopā ar saviem skolēniem mēs devāmies laukā, lai ar baloniem izmērītu koka augstumu. Pēc tam tika veikti mērījumi, lai uzzinātu koka diametru. Šie dati tika ņemti par pamatu, lai pēc īpašas formulas, kuru uzmanto arī «Latvijas valsts mežu» darbinieki, aprēķinātu koksnes tilpumu. Pēc tam jau var pētīt un izzināt, cik vērtīgs ir tas koks, cik daudz skābekļa tas dod,» stāsta skolotāja, atzīstot, ka šī stunda skolēniem šķitusi ļoti interesanta. «Protams, nav jau tā, ka šī tēma šķita vienlīdz interesanta visiem bērniem, taču esmu pārliecināta: tie, kurus tā aizrāva, ir uguntiņa, un pie tās jau sildās visi,» saka viņa.
Savukārt krievu valodas un literatūras skolotāja Gaļina Golotona kolēģiem prezentēja stundu «Literāri vēsturisko atklājumu almanahs «Senās dienas»». «Šis man jau būs 41. gads skolā, un šajā laikā apkopoti ļoti daudz vērtīgi un interesanti materiāli gan no savas personīgās pieredzes, gan citur atrasti. Mans kā skolotājas uzdevums ir panākt, lai bērns grib darbu izlasīt,» spriež viņa, atceroties, ka pērn aizraujoša bijusi stunda, kad kopā ar skolēniem bibliotēkā lasījuši Čehova stāstus.
Jāpiebilst, ka līdztekus radošajās meistardarbnīcām matemātikā un krievu literatūrā pieredzi un radošas idejas no kolēģiem varēja smelties arī meistardarbnīcā ««Booktraiber» veidošana kā skolēnu kritiskās domāšanas un radošuma attīstīšana», «Klases blogs», «Didaktiskie materiāli latviešu valodas stundās 4. klasē», kā arī «Mājoklis. Kombinētais darbs 6. klasē».
Skolas direktore atklāj, ka arī šajā mācību gadā tiks turpināta dalība Vides izglītības fonda programmā «Eko skola». «No septiņām piedāvātajām tēmām izvēlējāmies tēmu «Veselīgs dzīvesveids», un tas nozīmē, ka visam mācību darbam izteiktāk nekā citas cauri vīsies tieši šī tēma. Protams, turpināsim arī jau uzsākto nozīmīgo darbu skolēnu pētniecisko un radošo prasmju attīstīšanā, skolēnus mudinot doties dabā, pašiem pētīt, iegūt informāciju, analizēt to un izvērtēt informācijas aktualitāti,» tā viņa.
Foto: Austris Auziņš