Septembrī vairāk nekā 150 skolās sāksies jau otrais Datorikas mācību programmas pilotprojekta izmēģināšanas gads, un projektā šogad tāpat kā aizvadītajā mācību gadā piedalīsies divas Jelgavas mācību iestādes – Jelgavas 4. sākumskola un Jelgavas Tehnoloģiju vidusskola. Lai celtu apmācību kvalitāti, skolēnu vasaras brīvlaikā notika gan jaunu mācību materiālu sagatavošana, gan skolotāju kursi, kuros vairāk nekā 50 skolotāji no visas Latvijas apguva priekšmeta mācīšanai nepieciešamās zināšanas.
Pirmajā datorikas apmācību gadā programma tika īstenota 154 skolās. Mācību gada izvērtējums, kura ietvaros tika anketēti vairāk nekā 200 skolotāji, liecina, ka jaunā priekšmeta galvenie ieguvumi ir algoritmiskās un loģiskās domāšanas attīstība, un datorikā apgūtais bērniem ir noderīgs arī citos mācību priekšmetos. Datorikā tiek apgūti tādi mācību temati kā programmatūras un programmvadāmo ierīču izmantošana, drošības ievērošana, loģiskā domāšana. Pagājušajā gadā datorikas programmu apguva vairāk nekā 9000 skolēnu 1., 4. un 7. klašu grupā, savukārt šobrīd notiek darbs pie mācību stundu izstrādes 2., 5. un 8. klasei. Otrajā klasē apgūstamie temati ir, piemēram, algoritmi un to izpildīšana, attēlu apstrāde un fotografēšana, informācijas apmaiņa un saziņa, drošība virtuālajā vidē. Savukārt 8. klasē skolēni mācīsies par informācijas kodēšanu, kārtošanas algoritmiem, informācijas apmaiņu tīmeklī un citām tēmām.
«Datorikas mācību programmas saturs nemitīgi tiek papildināts, tāpēc tas ir profesionāls izaicinājums gan satura izstrādātājiem, gan skolotājiem. Jebkurā priekšmetā ir būtiska skolotāju pieredzes apmaiņa, taču jo sevišķi svarīgi tas ir šādas jaunas programmas ieviešanā. Tāpat būtisku lomu spēlē kursi, kuros skolotāji var papildināt zināšanas par priekšmetā izmantotajām mācību vidēm, pieejamo metodisko atbalstu un citām tēmām,» stāsta Valsts izglītības satura centra pārstāvis Viesturs Vēzis.
Foto: publicitātes