4 °C, 0.6 m/s, 90.3 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaMetālapstrādes uzņēmums atklāj jaunu cehu
Metālapstrādes uzņēmums atklāj jaunu cehu
18/10/2016

Šodien Jelgavā, RAF industriālajā rajonā, tika atklāts metālapstrādes uzņēmuma «TS Rīga» jaunais cehs, kas nu uzņēmumam ļauj būtiski palielināt ražošanas jaudas. «Metālapstrāde ir viena no Jelgavas prioritātēm, bet jebkura uzņēmuma, kas rada darbavietas un maksā nodokļus, ienākšana pilsētā un attīstīšanās Jelgavā ir notikums,» sveicot uzņēmuma vadību ar nozīmīgo soli, norādīja Jelgavas domes priekšsēdētāja vietniece Rita Vectirāne.

«TS Rīga», kas ražo mobilos koksnes un zaļās masas šķeldotājus,
jaunā ceha izveidē investēts gandrīz miljons eiro. Jelgavā
saražotie šķeldotāji pilnībā tiek eksportēti – lielākie tirgi
šobrīd ir Vācija, Francija, Beļģija un Anglija, bet pamazām akcenti
tiek virzīti arī uz tirgiem ārpus Eiropas Savienības. Šogad «TS
Rīga» plāno saražot 765 iekārtas, sasniedzot trīs miljonu eiro
apgrozījumu. Pērn tika saražotas 570 iekārtas, nodrošinot 2,2
miljonu apgrozījumu.

«2009. gadā, kad ne tikai Latvijā, bet visā Eiropā bija krīze un
«TS Rīga» bija tuvu bankrotam, to pārņēma mūsu starptautiskais
Francijas uzņēmums. Pateicoties Latvijas cilvēku zināšanām par
metālapstrādi un darbaspējām, saskatījām te potenciālu. Pārnesot
ražošanas procesus no Francijas uz Latviju un ieviešot pasaulē
zināmu vadības sistēmu LEAN, kas tendēta uz procesu optimizāciju un
veicina darbiniekus izrādīt iniciatīvu jautājumos, kuros viņi ir
specializējušies, mums trīs gadu laikā izdevās uzņēmumu
nostabilizēt. Tas arī palīdzēja pārliecināt mūsu mātes uzņēmuma
vadību investēt jaunā ceha izveidē,» otrdien jaunā ceha atklāšanā
norādīja «TS Rīga» izpilddirektors Deivids Derets, uzsverot: tieši
darbinieki ir uzņēmuma lielākā vērtība.

Uzņēmumā «TS Rīga» šobrīd strādā 40 darbinieku. Ražošanas
vadītājs Gints Krūmkalns norāda, ka vēl 2003. gadā, kad uzņēmums
ienāca Jelgavā, darbiniekus vajadzēja sūtīt mācīties uz Lietuvu,
bet šobrīd situācija ir stabilizējusies – Jelgavā tiek sagatavoti
metinātāji un CNC darbgaldu operatori, un lielākā daļa darbinieku
ir no Jelgavas un tuvējiem novadiem. «Meklējot darbiniekus,
vērtējam divas lietas – lai viņam ir izglītība vai pieredze. Reizēm
izglītība pat ir būtiskāka, jo pieredzi cilvēks var iegūt darba
procesā. Pēdējos gados arvien vairāk sadarbojamies ar Jelgavas
Amatu vidusskolu, kur apmāca metālapstrādes speciālistus, un
pagājušajā gadā divi trīs audzēkņi bija pie mums praksē, no kuriem
viens ir palicis patstāvīgā darbā. Tāpat mūsu inženieri ir
absolvējuši LLU Tehnisko fakultāti,» stāsta G.Krūmkalns, neslēpjot,
ka jauniešiem ir ambīcijas attiecībā uz atalgojumu un, diemžēl, arī
motivācijas trūkums strādāt pat par konkurētspējīgu atalgojumu.

Uzņēmums «TS Rīga» atrodas Aviācijas ielā 18a, kur līdzšinējām
telpām blakus tika uzbūvēts jaunais cehs, dubultojos ražošanas
telpas. Tas bija nepieciešams, lai palielinātu ražošanas jaudas, jo
pēdējos gados aug pieprasījums. Vēl tika iegādātas arī divas jaunas
iekārtas – rotoru un disku balansējamā iekārta, kas ir būtiska, lai
šķeldotājs strādātu klusāk un ilgāk kalpotu, un virpa disku un
rotoru apstrādei. Vēl tika izveidota velmēto profilu glabāšanas
sistēma. «Būtiski ir arī tas, ka pārkārtojām ražošanas procesus un
izveidojām savu loģistikas sistēmu. Vienam šķeldotājam jāizgatavo
300 – 350 detaļas un līdz šim mums ilgs laiks pagāja detaļu
komplektēšanai. Aprēķinājām, ka uz to gadā zaudējam apmēram 2000
stundu,» atklāj G.Krūmkalns.

«TS Rīga» ir Francijas grupas «S.E.E.» uzņēmums. Grupai ir trīs
rūpnīcas – Francijā, Vācijā un Latvijā. Pie mums tiek izgatavotas
visas šķeldotāju metāla detaļas, bet krāsošana un gala produkta
montāža, kā arī gatavās produkcijas realizēšana tiek nodrošināta
Vācijā un Francijā. Nākamā gada laikā uz Jelgavu plānots pārcelt
arī krāsošanas cehu un daļu montāžas darbu pēc krāsošanas, bet «TS
Rīga» ražošanas vadītājs norāda, ka tam plānots piesaistīt
apakšuzņēmumu. Arī tagad ir dažas opcijas, kas tiek nodotas
apakšuzņēmumiem. «Pilnībā visa ražošana uz Latviju pārcelta netiks,
jo īpašniekam ir ļoti būtiski saglabāt brendu «Made in Germany»,
tāpēc kaut pēdējā skrūvīte, bet tā tiks ieskrūvēta Vācijā,» stāsta
G.Krūmkalns.

Foto: Austris Auziņš