21.3 °C, 2 m/s, 65.4 %

Izglītība

Meitenes mācās programmēt
30/11/2016

Jelgavā tiek īstenota telekomunikāciju uzņēmuma «Tele 2» stipendiju programma, kas 3. un 4. klašu meitenēm ļauj apgūt programmēšanas pamatus. Pieteikšanās stipendiju programmai sākās aprīlī, un šobrīd programmēšanu apgūst 14 meitenes.

Kopumā Jelgavā plānotas astoņas nodarbības – četras tikšanās
reizes pa divām nodarbībām. Trīs tikšanās reizes jau bijušas,
pēdējā būs 3. decembrī. «Nodarbību laikā meitenes tiek
iepazīstinātas ar datora uzbūvi, tā pamatelementiem. Jau trešajā
tikšanās reizē pievērsīsimies robotikas pamatiem, noslēdzošajā –
ceturtajā – nodarbībā meitenes jau varēs patstāvīgi programmēt
vienkāršas spēles,» stāsta Jelgavas 5. vidusskolas informātikas
skolotājs Aleksandrs Smirnovs.

Kā stāsta A.Smirnovs, kopumā nodarbības norit radošā un pozitīvā
gaisotnē, meitenes ir apķērīgas un jaunās zināšanas ātri prot
pielietot praksē. «Nodarbības ir veidotas tā, lai sarežģītākos
programmēšanas pamatelementus pasniegtu pēc iespējas vieglāk
uztveramā veidā. Uzskatu, ka šī ir lieliska iespēja IT jomai
piesaistīt jaunas speciālistes.»

Jelgavas 4. vidusskolas 4.a klases skolniece Paula Marta
Strazdiņa atzīst, ka datoru lieto gan mācībās, gan brīvajā laikā.
«Datoru izmantoju bieži – tas noder gan mācībās, gan brīvajā laikā.
Ļoti gribētos uzzināt, kas datoram iekšā – kāda izskatās
mātesplate, procesors un citi elementi. Skolā līdz šim visbiežāk
esmu darbojusies ar zīmēšanas programmu «Molberts», taču labprāt
apgūtu arī citas. Nodarbības ir interesantas, katrā esmu uzzinājusi
ko jaunu,» tā skolniece.

Jelgavniece Baiba Dinka savu meitu nodarbībām pieteica, lai
veicinātu viņas loģisko un radošo domāšanu. «Uzskatu, ka
programmēšanas mācīšanās, līdzīgi kā matemātikas un mūzikas apguve,
attīsta cilvēka domāšanas spējas, veicina loģisko, kā arī radošo
domāšanu. Ir lieliski, ka jau mazotnē var attīstīt šādas
prasmes.»

Apmācībām noslēdzoties, meitenes būs apguvušas tādus
programmēšanas pamatprincipus kā secība, cikli un nosacījumi. Šo
nodarbību mērķis ir sniegt ieskatu programmēšanas radošajā pusē un
radīt izpratni par šīs zinātnes principiem mūsu ikdienas
darbībās.

Foto: Austris Auziņš