Šodien Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) notika konkurss Jelgavas pilsētas skolu 3. klašu skolēniem «Droši un radoši informācijas pasaulē», kura mērķis ir skolēnu digitālo kompetenču, loģiskās domāšanas un uzmanības attīstīšana, kā arī izglītošana par drošību interneta vidē.
Konkursā piedalījās 3. klašu skolēni no 1. un 2. internātpamatskolas, 2. pamatskolas, 3. un 4. sākumskolas, Tehnoloģiju vidusskolas, 4., 5. un 6. vidusskolas – kopumā deviņas komandas piecu skolēnu sastāvā. Konkursa pirmajā daļa konkursa dalībniekiem bija interneta vietnē jāsaliek puzle un jāatpazīst objekti, kas atrodas viņu skolu tuvumā, savukārt otrajā daļā, izmantojot balsošanas pultis, jāaizpilda tests par drošību internetā un jāveic viens radošais uzdevums – jāvizualizē kāds drošas interneta lietošanas noteikums nelielā etīdē. «Puzle ir darbs ar vizuālo informāciju, kas attīsta stratēģisko domāšanu. Jau no pirmās klases daudzi bērni apgūst datoriku, darbojas internetā, un ir svarīgi, lai viņi iemācītos to darīt droši. Bērniem bija mājasdarbs – aicinājām viņus noskatīties viņu vecumam atbilstošas filmiņas par drošību internetā portālā www.drossinternets.lv,» stāsta ZRKAC Informācijas resursu un tehnoloģiju nodaļas vadītāja Antra Škinča.
«Internetā ir lietas, ko nedrīkst darīt, piemēram, ja kāds tev atsūta nepazīstamu failu, to nedrīkst lejuplādēt un pārsūtīt citiem, jo fails var saturēt vīrusu,» stāsta 4. sākumskolas audzēknes Evelīna, Laura Anna, Estere, Amanda un Elza, kuras uz šo konkursu tikušas, uzrādot augstu rezultātu puzles likšanā. Bet 2. internātpamatskolas 3. klases skolēni Nellija, Sintija, Roberts, Mārtiņš un Jānis, gatavojoties konkursam, iemācījušies, ka interneta vidē nedrīkst sarakstīties ar svešiniekiem, kā arī ievietot citu fotoattēlus, jo tādējādi var aizvainot otru cilvēku. «Pie datora parasti spēlējam spēles, skatāmies filmas, apmeklējam e-klasi un meklējam materiālus mācībām,» skaidro konkursa dalībnieki. Savukārt 1. internātpamatskolas komanda – Daniela, Nora, Arnolds, Artūrs un Aleksandrs – konkursam izgatavoja plakātus par drošību internetā. Uzrunāto bērnu viedokļi par puzli virtuālajā vidē dalījās – citi to atzina par interesantu un vieglu, savukārt daži priekšroku deva klasiskajai puzlei. Jelgavas 6. vidusskolas sākumskolas skolotāja Larisa Ivanova norāda, ka tie jaunieši, kuri labi liek klasisko puzli, uzrāda augstus rezultātus arī puzles likšanā virtuālā vidē. «Puzles likšana trenē uzmanību, attīsta stratēģisko domāšanu. Bērni man bieži palīdz darbā ar projektoru, paskaidro arī šo to mobilajā tālrunī – viņu zināšanas par tehnoloģijām ir ļoti augstā līmenī,» vērtē skolotāja.
Foto: Austris Auziņš