Vācijas koncerns «Fude + Serrahn Milchprodukte» kļuvis par piena pārstrādes uzņēmuma «Latvijas piens» dalībnieku ar 75 procentiem daļu un plāno tajā ieguldīt ievērojamas investīcijas. Investīciju plāns jau ir apstiprināts, bet precīzu plānoto investīciju apjomu darījuma puses gan vēl neatklāj.
Vācu koncerna investīciju plānu uzņēmumā realizēs tā pārtikas vairumtirdzniecības uzņēmums Baltijā «Eximo Agro-Marketing» jaunās valdes vadībā, kas sāk darboties šodien. Jaunais «Latvijas piena» valdes priekšsēdētājs ir «Eximo Agro-Marketing» ilggadējs vadītājs Baltijas valstīs Jānis Vaivods, valdes locekļi ir «Eximo Agro-Marketing» Vācijas uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Jānis Cipulis un koncerna «Fude + Serrahn Milchprodukte GmbH&Co» īpašnieks Andreass Zerāns. Koncernā «Fude + Serrahn Milchprodukte GmbH&Co» ietilpst deviņi ražošanas uzņēmumi Vācijā un vairumtirgotājs Vācijā ar meitas uzņēmumu Latvijā, un šīs ir pirmās koncerna investīcijas ārpus Vācijas.
Jaunais «Latvijas piena» valdes priekšsēdētājs J.Vaivods norāda, ka investīciju plāna realizācija tiks uzsākta jau šogad. «Investīciju mērķis ir dubultot ražošanas apjomu «Latvijas pienā», attīstot siera un industriālo produktu ražošanu un vienlaikus optimizējot un stabilizējot uzņēmumu,» viņš konkretizē. Pirmais solis, ko veicis investors, ir «Latvijas piena» finansiālo saistību pret valsti sakarā ar valsts galvojumu rūpnīcas izveidei pārņemšana. Stratēģija paredz attīstīt uzņēmumu jau esošajā rūpnīcas ēkā Jelgavā, Langervaldes ielā 7, optimizējot procesus un ieguldot tehnoloģijās. Ņemot vērā jaunā investora ieceri dubultot esošos ražošanas apjomus, plānotās investīcijas varētu būt mērāmas miljonos.
Līdzšinējā «Latvijas piena» valdes priekšsēdētāja Anita Skudra pauž gandarījumu, ka līdz ar jauno investoru uzņēmums varēs straujāk attīstīties, jo tieši attīstībai līdz šim visvairāk pietrūcis līdzekļu. «Investori ir novērtējuši uzņēmuma potenciālu, ko tas parādīja visgrūtākajos apstākļos – saglabājot darba vietas, spēja pārfokusēties no industriālo produktu ražošanas uz produktu ar augstāku pievienoto vērtību, siera, ražošanu, attīstīt eksportu uz Skandināvijas valstīm un meklēt citus jaunus tirgus laikā, kad nozarē sākās dziļa krīze un mainījās vadošie akcionāri pēc kooperatīva «Trikāta» maksātnespējas izsludināšanas,» viņa vērtē. Piena krīzes laikā, tikai pateicoties lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvās sabiedrības «Latraps» investīcijām viena miljona eiro apmērā uzņēmums spēja izdzīvot, tomēr tālākai attīstībai bija nepieciešams piesaistīt jaunas investīcijas.
«Latvijas piena» dalībnieku sastāvs: «Eximo Agro-Marketing» – 75,1 procents, lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība «Latraps» – 14,5 procenti, piensaimnieku kooperatīvā sabiedrība «Dzēse» – 8,5 procenti, lauksaimniecības pakalpojumu kooperatīvā sabiedrība «VAKS» – 1,9 procenti.
«Latvijas piena» rūpnīca darbu sāka 2012. gada nogalē. No 2014. gada uzņēmums fokusējies un attīstījis siera ražošanu. 50 procenti no saražotā siera tiek eksportēti uz Eiropas un Austrumāzijas valstīm. Nozīmīgākie eksporta tirgi ir Zviedrija un Somija, kam pēdējā laikā pievienojusies arī Dānija.
Foto: no JV arhīva