Jau šomēnes Atmodas un Rūpniecības ielas posmā atsāksies remontdarbi – Atmodas ielas posma no Dobeles šosejas līdz Dambja ielai un Rūpniecības ielas posma no Dambja ielas līdz Tērvetes ielai sakārtošana ir viens no lielākajiem šogad plānotajiem pilsētas ielu infrastruktūras uzlabošanas darbiem.
Pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» vadītājs Māris Mielavs skaidro: ņemot vērā, ka drīzumā atsāksies šo tranzītielu posmu remontdarbi, šogad ne Atmodas, ne Rūpniecības ielas posmā netiks veikti masveida bedru remontdarbi ar tā saucamo karsto asfaltu, jo tā būtu nelietderīga līdzekļu izlietošana. «Ielas regulāri tiek apsekotas, un nepieciešamības gadījumā avārijas bedres tiek labotas ar auksto asfaltu, jo tā ir pašreizējiem laikapstākļiem piemērotākā tehnoloģija. Karstā asfalta tehnoloģiju pielietot var tikai tad, kad vidējā diennakts gaisa temperatūra ir virs plus desmit grādiem, bet, zinot, ka tuvākajā laikā šo posmu segums tiks demontēts, nebūtu ekonomiski brauktuvi salabot un pēc pāris nedēļām nofrēzēt,» tā M.Mielavs.
Līgums par darbu veikšanu Atmodas un Rūpniecības ielas posmos ir noslēgts ar SIA «Ceļu būvniecības sabiedrība «Igate»», kas uzvarēja iepirkumā trīs pretendentu konkurencē. Uzņēmuma piedāvātā cena ir 1,47 miljoni eiro bez PVN.
Paredzēts, ka darbi objektā sāksies martā, kad diennakts temperatūra vairs nenoslīdēs zem nulles un sāks atkust zemes dziļākie slāņi. «Igates» projektu vadītāja Dace Loca norāda, ka vispirms tiks pabeigti komunikāciju izbūves darbi šajos ielu posmos, jo, lai tos veiktu, nav nepieciešami tik daudz rakšanas darbu. Tiesa, atsevišķās vietās, kur tas būs vajadzīgs, ielas tiks pārraktas, bet darbu laikā satiksme Atmodas un Rūpniecības ielā tiks nodrošināta, kaut iespējami ierobežojumi. Vēl būvdarbu laikā plānots sakārtot ietvi Atmodas ielas posma labajā pusē virzienā no Dobeles šosejas – atjaunot jau esošo celiņu no Dobeles šosejas līdz Bebru ceļam un izbūvēt jaunu no Bebru ceļa līdz Dambja ielai. «Pēc tam sāksim frēzēt asfalta virskārtu, bet, lai to varētu darīt, vidējai gaisa temperatūrai dienā vajadzētu turēties ap plus desmit grādiem, lai netiktu bojāta ceļa pamatne,» skaidro D.Loca. Plānots, ka arī virskārtas frēzēšanas laikā satiksme netiks slēgta, bet organizēta pa divām joslām.
Jāatgādina, ka projekta gaitā plānots atjaunot brauktuves segumu Atmodas ielas posmā no Dobeles šosejas līdz Dambja ielai un Rūpniecības ielas posmā no Dambja ielas līdz Tērvetes ielai, izveidot gājēju ietvi Atmodas ielas posmā no Dobeles šosejas līdz Dambja ielai, Atmodas un Asteru ielas krustojumā izveidot regulētu gājēju pāreju, savukārt pretim veikalam «Elvi» – neregulētu gājēju pāreju, Rūpniecības ielas posmā no Vīgriežu līdz Filozofu ielai gar grantēto paralēlo ceļu rekonstruēt ielu apgaismojumu. Vienlaikus tiks sakārtota lietusūdens kanalizācija un citas apakšzemes komunikācijas, kā arī atjaunota lietusūdens kanalizācijas sūkņu stacija. Komunikāciju izbūves darbi sākās jau pagājušajā rudenī, bet, iestājoties ziemai, tika pārtraukti.
Šogad plānots uzsākt vēl viena vērienīga ielu sakārtošanas projekta īstenošanu – Loka maģistrāles posmā no Aviācijas ielas līdz pilsētas robežai, savukārt vienlaidus asfaltbetona segumu paredzēts atjaunot Akadēmijas ielas posmā no Raiņa līdz Lielajai ielai un Dambja ielas posmā no Sarmas ielas līdz Mazajam ceļam.
Foto: Ivars Veiliņš