«Mūsu depo rajonā ielas ir tādā stāvoklī, ka tur drīzāk var kaklu nolauzt, nevis līdz mājai tikt – ielas netīra, neremontē, autobusi izbraukt nevar. Atbrauciet paskatīties, kādā stāvoklī ir Prohorova, Birzes, Cepļu iela! Vai mēs tiešām neesam pelnījuši cilvēcīgāku attieksmi – mēs taču arī esam nodokļu maksātāji! Zvanām, rakstām pašvaldībai, bet joprojām nekāda darbība neseko. Cik ilgi mums vēl jāciešas?» jautā depo mikrorajona iedzīvotāja.
Jelgavas domes sēdē februārī apstiprināts 2017. gada pilsētas budžets, kurā 4,9 miljoni eiro iezīmēti projekta «Tehniskās infrastruktūras sakārtošana uzņēmējdarbības attīstībai degradētā teritorijā» realizācijai. To īstenojot, plānots sakārtot degradēto vidi depo mikrorajonā, tostarp rekonstruēt Neretas, Prohorova un Garozas ielu. Tiesa, šajā gadā noritēs projektēšanas darbi, bet reāla būvniecība varētu sākties 2018. vai 2019. gadā.
Runājot par pašreizējo situāciju, pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» Apsaimniekošanas nodaļas vecākais ielu ekspluatācijas inženieris Dzintars Stepiņš informē, ka Prohorova ielas seguma stāvoklis tiek regulāri apsekots un atbilstoši laika apstākļiem arī veikts bedrīšu remonts. Tāpat regulāri tiek apsekotas grants seguma ielas, tostarp minētā Birzes un Cepļu iela. «Prohorova ielas mikrorajona grants seguma ielās, tajā skaitā Birzes un Cepļu ielā, greiderēšana ir veikta piecas reizes 84 kilometru kopgarumā, kā arī 44 kubikmetru apjomā veikts seguma virskārtas remonts,» vecākais ielu ekspluatācijas inženieris uzsver, ka grantēto ielu segums tiek uzturēts atbilstoši noteiktajām ielu uzturēšanas klasēm.
Saskaņā ar Jelgavas ielu un to posmu klasifikācijas sarakstu Prohorova iela ir C klases iela, savukārt Birzes un Cepļu iela – D klases ielas. Ceļu uzturēšanas prasības noteiktas Ministru kabineta noteikumos Nr.224 «Noteikumi par valsts un pašvaldību autoceļu ikdienas uzturēšanas prasībām un to izpildes kontroli».
Foto: no JV arhīva