Šodien, 15. augustā, viesnīcā «Jelgava» norisinājās Jelgavas tūrisma nozares uzņēmēju tikšanās ar Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) pārstāvjiem. Tikšanās laikā apspriestas nozares aktualitātes, piemēram, nozarē strādājošo atalgojuma jautājums, pārmaiņas likumdošanā, kā arī atbilstības sertifikāta jeb pakalpojuma novērtējuma iegūšana.
LVRA prezidents Jānis Pinnis pastāstīja par asociācijas aktivitātēm un iniciatīvām. Viena no tām ir panākt, lai tūrisma nozares uzņēmumos tiktu palielināta vidējā alga – tā nedrīkstētu būt mazāka par 70 procentiem no Centrālās statistikas pārvaldes noteiktās vidējās darba samaksas valstī. Pēc semināra Jelgavas un novada uzņēmēji diskusijā par iniciatīvu norādīja, ka šis risinājums būtu nozarei labvēlīgs, tomēr jāņem vērā, ka uzņēmēju ieņēmumiem ir sezonāls raksturs – vasaras sezonā slodze un līdz ar to peļņa ir lielāka, savukārt ziemas periodā ieņēmumi ievērojami sarūk. Uzņēmēji atzīst: piemērot vidējo algu reģionos un, piemēram, galvaspilsētā nav līdzvērtīgi, un situācija jāizvērtē rūpīgāk. Savukārt viesnīcas «Jelgava» pārstāve Sanita Kalvīte sarunā ar portālu www.jelgavasvestnesis.lv uzsvēra, ka uzņēmēji, kuri nodrošina konkurētspējīgu atalgojumu, izmaiņas jutīs minimāli, savukārt gadījumā, ja uzņēmumā algas ievērojami jāpalielina virknei darbinieku, varētu rasties finansiālas grūtības. J.Pinnis uzsvēra, ka jautājumus, kas saistīti ar likumdošanu, risinās organizēta LVRA darba grupa, kura izskatīs un izvērtēs visdažādākos jautājumu aspektus.
Savukārt SIA «Viesnīcu un restorānu centrs» direktors Edvīns Buka norādīja, ka gaidāmas pārmaiņas arī sertifikācijas sistēmā. Tā jau vairākkārt tika pilnveidota un koriģēta, savukārt tagad jautājumam pieslēgsies arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA). Jelgavas reģionālā Tūrisma centra vadītāja Anda Iljina uzskata, ka tā ir laba ziņa Jelgavas tūrisma nozares uzņēmējiem, jo līdz ar LIAA iesaistīšanos, sertifikācija notiks valsts līmenī, un atbilstības sertifikāts vienlaikus būs kā pakalpojuma kvalitātes zīme. Jāpiebilst, ka, piemēram, standartos prasības viesnīcām sadalītas piecās kategorijās, kuras tiek apzīmētas ar zvaigznēm – no vienas līdz piecām –, pieaugot iekārtojuma un servisa līmenim. A.Iljina stāsta, ka vērtējumus veic anonīmi, noskaidrojot servisa patieso kvalitāti. «Kādā brīdī arī pie mums, Jelgavas Tūrisma informācijas centrā Svētās Trīsvienības baznīcas tornī, bija viesojies cilvēks, kurš uzdeva jautājumus un vērtēja pakalpojuma saņemšanas kvalitāti,» tā viņa, norādot, ka slepenais klients pakalpojumus vērtē pēc izstrādātas punktu sistēmas.
LVRA juriste M.Beķere īpašu uzmanību aicināja pievērst Vispārīgās datu aizsardzības regulai, kura stāsies spēkā 2018. gada maijā. Viņa skaidroja, ka regulas ievērošanu var nodrošināt, ieviešot tehniskus un organizatoriskus pasākumus, piemēram, piesaistot datu aizsardzības speciālistu vai uzturot datu apstrādes reģistru, līdz ar to regulas ievērošanai ir jāsagatavojas. Vēl tika pārrunāts arī Autortiesību likums un kārtība, kādā drīkst atskaņot mūziku, kā arī grozījumi darba aizsardzības likumā. «Visi seminārā pārrunātie jautājumi ir ļoti būtiski, taču viens no svarīgākajiem un grūtāk izprotamiem ir datu aizsardzību jautājums, kuram noteikti nākotnē pievērsīsim papildu uzmanību,» tā A.Iljina, norādot: šis jautājums Jelgavas nozares uzņēmējiem ir ļoti būtisks, tādēļ par to būs nepieciešams runāt atsevišķā seminārā, aicinot kompetentus jomas speciālistus.
Jāpiebilst, ka seminārā piedalījās vairāk tā 20 dalībnieki, tostarp ne tikai Jelgavas, bet arī novada tūrisma nozares uzņēmēji.
Foto: Ivars Veiliņš