18.2 °C, 1.4 m/s, 93.1 %

Izglītība

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsIzglītībaValsts prezidents tiekas ar «Iespējamās misijas» jaunajiem skolotājiem
Valsts prezidents tiekas ar «Iespējamās misijas» jaunajiem skolotājiem
01/09/2017

​Šonedēļ Valsts prezidents tikās ar «Iespējamās misijas» (IM) dalībniekiem – jaunajiem skolotājiem –, lai vēlētu iedvesmu, spēku un neatlaidību jaunajā mācību gadā. Dalībnieku starpā ir arī divi jelgavnieki – fizikas skolotājs Kārlis Daģis un sociālo zinību skolotāja Lelde Lulle, kuri šajā mācību gadā bērniem un jauniešiem mācīs savai augstākajai izglītībai atbilstošu mācību priekšmetu.

«Šodienas mainīgajā pasaulē izglītības misija ir ne tikai sniegt
zināšanas, bet arī attīstīt daudzveidīgas prasmes. Atzinīgi
vērtējama «Iespējamās misijas» dalībnieku vēlme iesaistīties,
sniedzot Latvijas jauniešiem zināšanas, iedvesmojot viņus jauniem
sasniegumiem un palīdzot katram skolēnam ceļā uz viņa individuālo
izcilību,» jaunos skolotājus uzteica Valsts prezidents Raimonds
Vējonis.

Savu pirmo Zinību dienu kā fizikas skolotājs Jelgavas Valsts
ģimnāzijā šodien aizvada Kārlis Daģis. Jaunais pedagogs ir Rīgas
Tehniskās universitātes students, kurš šobrīd turpina maģistra
studijas siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģiju programmā. Jelgavas
Valsts ģimnāziju jaunais skolotājs izvēlējies vairāku iemeslu dēļ –
ģimnāzijā aizvadīti seši vidusskolas gadi, turklāt patīkami
atgriezties dzimtajā pilsētā pēc studiju gadiem Rīgā. «Mana vīzija
jaunajā mācību gadā ir meklēt pieeju katram skolēnam, iesaistot
viņus mācību procesā un katru mācību stundu sasniedzot konkrētus
mērķus,» tā K.Daģis, piebilstot, ka par labu nāks lēmums
pamatskolēnu klases fizikas stundās dalīt divās daļās, lai katrā
klasē stundā būtu aptuveni 15 skolēni. K.Daģis skaidro, ka tas
atvieglos mācību procesu gan jauniešiem, jo viņiem būs vieglāk
uzņemt informāciju, gan skolotājam, kurš varēs veltīt vairāk laika
katram audzēknim. Jaunais pedagogs uzsver: «Skolotājam klases
priekšā ir jābūt piemēram,» tā viņš, skaidrojot: ieviesto kārtību
svarīgi ievērot pašam. Piemēram, nedrīkst mācīt, ka uz stundu
jāierodas laicīgi, bet pašam kavēt. Jaunais skolotājs stāsta, ka
mācību procesā svarīgi jauniešiem nodot ne tikai zināšanas, bet arī
vērtības.

Par bērnu vērtību sistēmu jau no pirmajām klasēm rūpējas arī
jelgavniece, sākumskolas skolotāja Lelde Lulle. Viņa stāsta, ka
savu 1. septembri Ozolnieku vidusskolā pirmoreiz aizvadīja pirms
diviem gadiem. «Šos divus gadus biju sākumskolas skolotāja,
savukārt «Iespējamajā misijā» piedalos kā sociālo zinību
skolotāja,» stāsta L. Lulle. Viņa norāda, ka projekts ir lieliska
iespēja kā papildināt zināšanas par efektīvākajām mācību metodēm,
skolēna personības un līderības attīstību. «Pirmās klases bērnam ir
ļoti būtiskas, jo tas ir laiks, kad veidojas viņu priekšstats par
skolu, uzvedību, attiecībām ar klases kolektīvu, arī skolotājam ir
jābūt kā piemēram» tā jaunā skolotāja, uzsverot: viņas galvenais
uzdevums papildu pamata zināšanām, ir mācīt vērtības – cieņu,
patriotismu, izaugsmi, un palīdzēt bērniem izaugt par atbildīgiem
pieaugušajiem, kuri ir gatavi darīt darbus un pildīt pienākumus,
kas ir jāuzņemas pieaugušo pasaulē. «Skolā mums ir vienota sistēma
pozitīvas uzvedības veicināšanai, tādā veidā skolēni mācās būt
saliedēti, cieņpilni un atbildīgi par savu rīcību. Jaunā skolotāja
ir pārliecināta: «Nav labu un sliktu bērnu – iemācīt var visiem,
nepieciešams tikai atrast pareizo pieeju un veicināt pozitīvu
attieksmi pret mācībām.» 

Jāatgādina, ka 23 «Iespējamās misijas» dalībnieki ir jaunie
skolotāji, kuri ir izturējuši atlasi un jau 1. septembrī uzsāks
darbu skolā un mācīs savai augstākajai izglītībai atbilstošu mācību
priekšmetu. Jūlijā skolotāji uzsāka sešu mēnešu apmācību, savukārt
turpmākos divus gadus mācības turpināsies, un katram dalībniekam
tiks nodrošināts individuāls profesionālais atbalsts.

Foto: publicitātes