24.3 °C, 1.6 m/s, 72.4 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomika«Purenn» pretendē uz «Eksporta un inovācijas balvu»
«Purenn» pretendē uz «Eksporta un inovācijas balvu»
20/11/2017

Valstī 13. reizi notiek Ekonomikas ministrijas (EM) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotais konkurss «Eksporta un inovācijas balva». Šogad finālistu vidū ir Jelgavas ekoloģisku mājas un sadzīves tīrīšanas līdzekļu ražošanas uzņēmums «Purenn», kas nominēts divās kategorijās.

LIAA pārstāvji norāda, ka konkursa mērķis ir godināt Latvijas
komersantus, kuri sasnieguši labus rezultātus eksportspējīgu
produktu ražošanā un bagātinājuši mūsu valsts tirgu ar augstas
kvalitātes pašmāju ražojumiem. Uzņēmums «Purenn», kura darbība,
tostarp, arī ražošana, notiek Jelgavā, Peldu ielā 7, iekļuvis
konkursa finālā uzreiz divās kategorijās – «Eksportspējīgākais
komersants» mazo komercsabiedrību grupā, kura gada bilance
nepārsniedz desmit miljonus eiro, bet darbinieku skaits nav lielāks
par 49, kā arī kategorijā «Importa aizstājējprodukts».

«Startējām diezgan atšķirīgās konkursa kategorijās, taču jāsaka
– katrā no tām mums ir iespēja un vēlme finišēt pirmajiem,» norāda
uzņēmuma valdes locekle Agate Kanča, papildinot: šobrīd «Purenn»
produkcija tiek eksportēta uz Krieviju, Igauniju un Lietuvu,
turklāt uzņēmums ražo augstas kvalitātes ekoloģiskos tīrīšanas
līdzekļus, kas iedzīvotājiem pieejami importa eko produktu cenu
kategorijā un lētāk. «Abas kategorijas ir vienlīdz svarīgas. Pērkot
mūsu vietējo produktu, maksātāju nauda paliek Latvijā, savukārt
eksportējot nesam mūsu valsts vārdu pasaulē,» stāsta uzņēmēja.

Pirmajā konkursa kārtā komisija izskatīja pieteikumus, vērtējot
virkni kritēriju. Primāri, tie bija komersanta apgrozījums un tā
pieaugums, eksporta apjomi un to dinamika, kā arī apgrozījuma un
darbinieku skaita attiecība. Savukārt otrajā, konkursa fināla
kārtā, komisija devās pie uzņēmējiem, lai iepazītu komersantu darba
vidi un produkta īpašo pievienoto vērtību, apjaustu ieguldītās
investīcijas un eksporta veicināšanas pasākumus, kā arī novērtētu
uzņēmēju spēju prezentēt un pārdot produktu.

«Prezentējām sevi, iepazīstinājām ar savu darba vidi un
produktiem,» stāsta A.Kanča, uzsverot: vizītes laikā eksperti arī
notestēja produkciju. «Uzņēmuma pievienotā vērtība ir zaļā domāšana
– izmantojam tikai dabas aktīvās vielas, arī izejvielu piegādātāji
ražo zaļi, paši izstrādājam formulas un kvalitatīvu produktu
piedāvājam par konkurētspējīgu cenu,» tā uzņēmēja, piebilstot: arī
produkta dizains tiek izstrādāts tā, lai varētu papildināt jebkuru
interjeru.

Daloties pārdomās par uzņēmuma nākotnes izaicinājumiem, A.Kanča
portālam www.jelgavasvestnesis.lv atzīst – tirgus iekarošana notiek
lēnām, stratēģiski izplānojot nākamos soļus. «Šobrīd strādājam, lai
ieietu Skandināvijas tirgū,» stāsta A.Kanča, uzsverot: tur cilvēki
ir prasīgi – ļoti pievērš uzmanību produktu kvalitātei un ir arī
maksātspējīgi. «Protams, ieiešana jebkuras valsts tirgū nav divu
dienu jautājums. Kopā ar sadarbības partneriem ir jāizpēta valsts
tirgus, jāapzina konkrēto reģionu vajadzības un pārdošanas paražas,
kā arī daudzi citi būtiski faktori,» skaidro uzņēmēja, papildinot,
ka šodien jebkurš jaunais tirgus prasa ne tikai laiku, zināšanas un
spēkus, bet arī ievērojamas investīcijas.

Konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» laureāti četrās
kategorijās tiks paziņoti svinīgā ceremonijā 7. decembrī, kad visus
finālistus sveiks konkursa patrons Valsts prezidents Raimonds
Vējonis. Jāpiebilst, ka pirmās vietas ieguvējam katrā no
kategorijām paredzēta balva – darījuma brauciens divām personām
3000 eiro vērtībā, tai skaitā vizītēm ārvalstīs un LIAA
tirdzniecības misijās, kā arī  tiesības izmantot «Eksporta un
inovācijas balvas» laureāta zīmi savos mārketinga materiālos
un uz produkta iepakojuma.

Foto: LIAA