Valstī 13. reizi notiek Ekonomikas ministrijas (EM) un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotais konkurss «Eksporta un inovācijas balva». Šogad finālistu vidū ir Jelgavas ekoloģisku mājas un sadzīves tīrīšanas līdzekļu ražošanas uzņēmums «Purenn», kas nominēts divās kategorijās.
LIAA pārstāvji norāda, ka konkursa mērķis ir godināt Latvijas komersantus, kuri sasnieguši labus rezultātus eksportspējīgu produktu ražošanā un bagātinājuši mūsu valsts tirgu ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem. Uzņēmums «Purenn», kura darbība, tostarp, arī ražošana, notiek Jelgavā, Peldu ielā 7, iekļuvis konkursa finālā uzreiz divās kategorijās – «Eksportspējīgākais komersants» mazo komercsabiedrību grupā, kura gada bilance nepārsniedz desmit miljonus eiro, bet darbinieku skaits nav lielāks par 49, kā arī kategorijā «Importa aizstājējprodukts».
«Startējām diezgan atšķirīgās konkursa kategorijās, taču jāsaka – katrā no tām mums ir iespēja un vēlme finišēt pirmajiem,» norāda uzņēmuma valdes locekle Agate Kanča, papildinot: šobrīd «Purenn» produkcija tiek eksportēta uz Krieviju, Igauniju un Lietuvu, turklāt uzņēmums ražo augstas kvalitātes ekoloģiskos tīrīšanas līdzekļus, kas iedzīvotājiem pieejami importa eko produktu cenu kategorijā un lētāk. «Abas kategorijas ir vienlīdz svarīgas. Pērkot mūsu vietējo produktu, maksātāju nauda paliek Latvijā, savukārt eksportējot nesam mūsu valsts vārdu pasaulē,» stāsta uzņēmēja.
Pirmajā konkursa kārtā komisija izskatīja pieteikumus, vērtējot virkni kritēriju. Primāri, tie bija komersanta apgrozījums un tā pieaugums, eksporta apjomi un to dinamika, kā arī apgrozījuma un darbinieku skaita attiecība. Savukārt otrajā, konkursa fināla kārtā, komisija devās pie uzņēmējiem, lai iepazītu komersantu darba vidi un produkta īpašo pievienoto vērtību, apjaustu ieguldītās investīcijas un eksporta veicināšanas pasākumus, kā arī novērtētu uzņēmēju spēju prezentēt un pārdot produktu.
«Prezentējām sevi, iepazīstinājām ar savu darba vidi un produktiem,» stāsta A.Kanča, uzsverot: vizītes laikā eksperti arī notestēja produkciju. «Uzņēmuma pievienotā vērtība ir zaļā domāšana – izmantojam tikai dabas aktīvās vielas, arī izejvielu piegādātāji ražo zaļi, paši izstrādājam formulas un kvalitatīvu produktu piedāvājam par konkurētspējīgu cenu,» tā uzņēmēja, piebilstot: arī produkta dizains tiek izstrādāts tā, lai varētu papildināt jebkuru interjeru.
Daloties pārdomās par uzņēmuma nākotnes izaicinājumiem, A.Kanča portālam www.jelgavasvestnesis.lv atzīst – tirgus iekarošana notiek lēnām, stratēģiski izplānojot nākamos soļus. «Šobrīd strādājam, lai ieietu Skandināvijas tirgū,» stāsta A.Kanča, uzsverot: tur cilvēki ir prasīgi – ļoti pievērš uzmanību produktu kvalitātei un ir arī maksātspējīgi. «Protams, ieiešana jebkuras valsts tirgū nav divu dienu jautājums. Kopā ar sadarbības partneriem ir jāizpēta valsts tirgus, jāapzina konkrēto reģionu vajadzības un pārdošanas paražas, kā arī daudzi citi būtiski faktori,» skaidro uzņēmēja, papildinot, ka šodien jebkurš jaunais tirgus prasa ne tikai laiku, zināšanas un spēkus, bet arī ievērojamas investīcijas.
Konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» laureāti četrās kategorijās tiks paziņoti svinīgā ceremonijā 7. decembrī, kad visus finālistus sveiks konkursa patrons Valsts prezidents Raimonds Vējonis. Jāpiebilst, ka pirmās vietas ieguvējam katrā no kategorijām paredzēta balva – darījuma brauciens divām personām 3000 eiro vērtībā, tai skaitā vizītēm ārvalstīs un LIAA tirdzniecības misijās, kā arī tiesības izmantot «Eksporta un inovācijas balvas» laureāta zīmi savos mārketinga materiālos un uz produkta iepakojuma.
Foto: LIAA