«Mēs vienmēr esam atvērti jaunajām tehnoloģijām un mācību metodēm, kas varētu būt lietderīgas un efektīvas mācību procesā. Arī šoreiz pieņēmām izaicinājumu,» par iesaistīšanos pilotprojektā «Minecraft Skola», kas paredz mācību vielu apgūt ar datorspēles starpniecību, stāsta Jelgavas 4. sākumskolas direktores vietniece izglītības jomā un informātikas skolotāja Rolita Patmalniece.
Tehnoloģiju uzņēmumi «Microsoft Latvia» un «Datorzinību centrs» uzsākuši inovatīvu izglītības projektu «Minecraft Skola», kas paredz apgūt dažādu mācību priekšmetu vielu ar datorspēles palīdzību. «Daudziem jauniešiem ir zināma spēle «Minecraft». Projekta ideja ir mācīties matemātiku, vēsturi, valodas un daudz ko citu, izmantojot īpaši izstrādātu «Minecraft: Education Edition» vidi. Piemēram, ģeogrāfijā, mācoties par kalniem, skolotāja audzēkņiem var uzdot ar spēles elementiem vizualizēt to, ko viņi dzirdējuši mācību stundā. Vai ja vēsturē jaunieši mācās par, piemēram, Ziemassvētku kaujām, var izmantot platformu, lai hronoloģiski atspoguļotu notikumu gaitu vai vizualizētu kaujas lauku,» skaidro «Microsoft Latvia» pārstāve Krista Mihelsone, uzsverot, ka programmas pielietojums ir ļoti daudzveidīgs, turklāt inovatīvā pieeja uzrunā jauno paaudzi, un jaunieši ar interesi iesaistās konkrētā uzdevuma izpildē, labāk iegaumējot mācību vielu. Viņa norāda, ka «Minecraft: Education Edition» vidē šobrīd strādā vairāk nekā 10000 skolēnu un pedagogu pasaulē un novērojumi liecina, ka ar programmas palīdzību jaunieši mācās sadarboties komandā, komunicēt, risināt problēmas, attīsta kritisko domāšanu, radošumu un spēju pieņemt lēmumus.
Decembra beigās startējušas teju četru mēnešu ilgas apmācības ar programmu «Minecraft: Education Edition», un tajās iesaistīties kopumā 20 pedagogi un 15 skolēni no trīs Latvijas pilsētām, tostarp, arī pieci pedagogi no Jelgavas – informātikas skolotājas R.Patmalniece un Gundega Marčenko no Jelgavas 4. sākumskolas, vizuālās mākslas skolotāja Solvita Romanova no Jelgavas 2. pamatskolas, kā arī Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centra pedagogi IT jomā Reinis Rukmanis un Antra Skinča. Vēlāk apmācībās iesaistīsies arī pieci skolēni no dažādām pilsētas skolām.
«Mums jau ir pieredze inovatīvu līdzekļu integrēšanā mācību stundās. Piemēram, informātikas stundā bērni strādā ar dažādām aplikācijām, un mēs turpinām izzināt arī citas iespējas,» tā R.Patmalniece, piebilstot, ka, vairāk izzinot projektu un pašu programmu, varēs spriest par to, vai tā varētu būt lietderīga mācību stundās skolā. Skolotāja papildina, ka mūsdienās nemitīgi jāpaplašina redzesloks, līdzsvarojot pārbaudītas vecās mācību metodes un jaunās, ko bērni bieži vien novērtē kā interesantas. Savukārt Jelgavas 2. pamatskolas skolotāja S.Romanova ir vizuālās mākslas skolotāja, bet pēc stundām pasniedz bērniem digitālās prasmes, tostarp, datorspēļu veidošanu, kā arī digitālo mārketingu. «Šobrīd strādājam dažādās programmās, kuras piemērotas 7.–9. klašu audzēkņiem. Savukārt projektā iesaistījos, lai apgūtu platformu, kurā varētu strādāt arī 5. un 6. klases skolēni,» norāda skolotāja, akcentējot, ka bērni ļoti aktīvi interesējas par iespēju piedalīties šādās nodarbībās. S.Romanova stāsta, ka jaunajā programmā vēlas pamēģināt ar bērniem veidot izzinošas tematiskās datorspēles, piemēram, viena no tām varētu būt par godu Latvijas simtgadei.
Foto: thurrott.com