Noslēdzies Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācijas (LIKTA) un «Microsoft Latvia» organizētais projekts «Digitālās prasmes nākotnes digitālajam darbam», kura mērķis bija iedvesmot jauniešus attīstīt savas digitālās, uzņēmējdarbības un sociālās prasmes. Projekta laikā gūtās zināšanas jaunieši izmantoja, lai izstrādātu praktiskus digitālos projektus, piemēram, mājaslapas, datorspēles, video, un četru Latvijā augstāk novērtēto projektu vidū bija arī divu Jelgavas jauniešu – Ksenijas Furmanovas un Kārļa Ozoliņa – darbi. Šie jaunieši digitālās prasmes apguva Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC).
«Aizvadītā gada nogalē projekta «Digitālās prasmes nākotnes digitālajam darbam» gaitā apmācības ZRKAC apmeklēja 40 bērni un jaunieši. Mācības notika četros moduļos: «Mājaslapu veidošana», «Digitālais mārketings», «Multimediju satura veidošana» un «Datorspēļu veidošana». Katram projekta dalībniekam bija jāizvēlas viens no šiem moduļiem,» skaidro ZRKAC Informācijas resursu un tehnoloģiju nodaļas vadītāja Antra Škinča. Katrs projekta dalībnieks apguva 40 mācību stundu programmu, mācoties gan klātienē, gan arī patstāvīgi. «Projekta dalībnieku vidū bija gan skolēni, kas mācās pamatskolā, gan arī jaunieši līdz 26 gadu vecumam. Papildu mācībām projekta gaitā jaunieši izstrādāja patstāvīgus darbus – mājaslapas, datorspēles, videofilmas un citus, ko prezentēja grupas biedriem, un kopā ar projekta dalībniekiem labākos darbus izvirzījām konkursam, kurā tika vērtēti projekta dalībnieku darbi no visas Latvijas,» tā A.Škinča.
Kopumā konkursam tika iesniegts 71 projekts. Tie tika vērtēti četrās kategorijās, un no 14 finālam izvirzītajiem darbiem seši bija Jelgavas jauniešu īstenotie projekti. Nominācijā «Multimediju satura veidošana» augstāko novērtējumu saņēma 12. klases skolnieces K.Furmanovas realizētais projekts «Mana Latvija», bet kategorijā «Datorspēļu veidošana» visaugstāk tika novērtēts 11. klases skolnieka K.Ozoliņa spēle «Viens iekšā». «Ksenija video iemūžināja pašsacerētu Latvijai veltītu dzejoli, kuru pa rindiņai ierunāja vairāki cilvēki. Žūrijas pārstāvji atklāja, ka šī video lielākā pievienotā vērtība bija lielais iesaistīto cilvēku skaits un emocijas, kas tajā iemūžinātas. Savukārt Kārlis izveidoja veiklības spēli ar vairākiem līmeņiem, un vērtēšanas komisija novērtēja tās sarežģītību,» tā A.Škinča. Jāpiebilst, ka nodarbības jauniešiem vadīja ZRKAC pasniedzēji Ieva Apine-Kurmiņa un Reinis Rukmanis.
«Kad sāku apmeklēt apmācības, man radās vairākas idejas par projektu, ko varētu izstrādāt, bet, konsultējoties ar ģimenes locekļiem, nonācu pie idejas video iemūžināt manis sacerēto dzejoli par Latviju – vēlējos, lai šis video ir kvalitatīvs un arī pēc kāda laika man būtu prieks to noskatīties. Video piedalījās ap 20 manu radu, draugu, paziņu,» stāsta K.Furmanova. Viņa norāda, ka šīs apmācības vērtē ļoti augstu, jo līdz šim par video neko daudz nav zinājusi, bet šobrīd jau pārzina darba ar videopamatus, kas, viņasprāt, ir būtiski tālākai zināšanu un prasmju attīstībai. «Spēļu izveide man nebija nekas jauns – arī iepriekš biju to darījis, bet projektā nolēmu piedalīties, lai papildinātu savas zināšanas. Kopumā vērtēju, ka tā bija laba pieredze. Izstrādāju spēli, kas man pašam patīk, un īpaši nedomāju par uzvaru konkursā. Manā spēlē ir svarīga veiksme un stratēģiskā domāšana,» stāsta K.Ozoliņš, kurš izveidoja spēli ar desmit līmeņiem.
Tāpat finālistu vidū bija arī citu jauniešu, kas mācījās ZRKAC, projekti. 11. klases skolniece Paula Muizinika bija izveidojusi filmu par Jelgavu, pati ierunājot tekstu. Bet Edgars Kupčs, kurš šobrīd jau strādā par informātikas skolotāju Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā, kopā ar sievu Viru izveidoja mājaslapu par Jelgavu, kuru vizuāli papildina V.Kupčas oriģinālzīmējumi. 8. klases skolēni Reinis Bergmanis un Svens Žiglevics, kā norāda A.Škinča, daudz interesējas par informācijas tehnoloģijām, programmē, un viņai ir liels prieks, ka viņi izvēlējās savam vecumam diezgan sarežģītu tēmu, veidojot kampaņu par kriptovalūtu. Bet Kristers Jansons finālā iekļuva ar paša izveidotu datorspēli.
Ar konkursa finālistu darbiem var iepazīties ŠEIT.
Foto: ZRKAC