21.7 °C, 4.7 m/s, 91 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomika«Karameļu darbnīca» iepazīst Taivānas tirgu
«Karameļu darbnīca» iepazīst Taivānas tirgu
06/07/2018

Aizvadītajā nedēļā Jelgavas uzņēmums «Karameļu darbnīca» devās uz vērienīgu pārtikas izstādi Taivānas pilsētā Taipejā, lai prezentētu savu produktu un apzinātu eksporta iespējas. «Pēc izstādes iegūta plaša kontaktu bāze un šobrīd mums būs jāpaveic apjomīgākais darbs, komunicējot ar potenciālajiem sadarbības partneriem,» vērtē uzņēmuma «Karameļu darbnīcas» valdes locekle Ilze Priževoite.

Uzņēmuma pārstāve stāsta, ka Taipejas pārtikas izstāde ir kā
pārtikas tirgotāju platforma, kur tiek apzināti tirgū esošie
produkti un veidoti jauni kontakti, meklētas sadarbības iespējas.
«Mūsu valsts tirgus ir salīdzinoši mazs, tādēļ kā uzņēmēji,
saprotam – jāmeklē eksporta iespējas. Līdz šim jau esam izveidojuši
bāzi Igaunijā, strādājam, lai ienāktu arī Zviedrijā, bet šovasar
pieņēmām izaicinājumu izzināt Āzijas tirgu,» tā I.Priževoite. Viņa
norāda, ka Āzijas tirgus ir pārbagāts, tomēr produkti no Eiropas
tur ir augstā vērtē, turklāt uzņēmums savu produktu jau sākotnēji
prezentēja kā roku darba izstrādājumus, kuri piedāvā kvalitāti, ne
kvantitāti.

I.Priževoite stāsta, ka, apzinot eksporta iespējas jebkurā
valstī, svarīgi atrast attiecīgu tās valsts aģentu, kas
iepazīstinās ar dažādām būtiskām konkrētās vietas niansēm.
«Taivānā tas bija īpaši svarīgi, tādēļ laicīgi atradām
kompetentu aģentu. Viņš palīdzēja prezentēt produktu un laicīgi
pabrīdināja par komunikācijas niansēm. Tā kā vairums iedzīvotāju
valstī ir budisti, viņiem pirmā iepazīšanās ir ļoti svarīga.
Piemēram, sarunas sākumā nav pieņemts pasniegt savu vizītkarti.
Potenciālais sadarbības partneris to pasniedz tikai sarunas beigās
un tikai tādā gadījumā, ja patiešām ir noskaņots sadarboties,»
norāda uzņēmuma valdes locekle.

Gatavojoties starptautiskajai izstādei, izveidots arī jauns,
saprotamāks uzņēmuma zīmols – «Ba ba sweets». «Sapratām, ka
starptautiskā vidē izrunāt un skaidrot, kas ir karameļu darbnīca,
būs sarežģīti, tādēļ meklējām zīmolu, kas būtu gana viegli
saprotams un atmiņā paliekošs. Zīmēto aitiņu, kas rotāja mūsu
stendu, kādreiz zīmēja mana meita un reiz netīši sapratām, ka
patiesībā, tā ļoti sasaucas ar mūsu ražoto konfekšu formu. Tas ir
gana saprotami gan pieaugušajiem, gan bērniem, kas ir viena no
lielākajām mūsu mērķauditorijām,» tā viņa.

Rezumējot izstādē redzēto, I.Priževoite atzīst – ir izjustas tās
valsts nianses un pieņemti jauni izaicinājumi. «Izstādes gaitā
novērojām, ka Taivānas iedzīvotājiem karameles garšo, tomēr
daudziem ir nedaudz par saldu. Proti, piedāvājumā vajadzētu ieviest
alternatīvus produktus ar minimālu salduma pakāpi. Jāņem vērā arī
valsts klimats – karsts un mitrs laiks –, tādēļ tie nevar būt arī
ļoti mīksti un kūstoši produkti,» tā uzņēmēja. Viņa uzsver, ka
izstādē paguva iepazīties un iegūt daudzus kontaktus, tomēr
lielākais darbs vēl ir priekšā – šobrīd ar potenciālajiem
partneriem jāpārrunā iespējamās sadarbības iespējas.

Foto: no I.Priževoites arhīva