Loka maģistrāles rekonstrukcijas darbu laikā nofrēzētais asfalts tiek izmantots uzbēršanas darbiem pilsētas grants ielās.
Jelgavas pašvaldības iestādes «Pilsētsaimniecība» ielu ekspluatācijas inženieris Edgars Rubenis norāda, ka frēzēta asfalta uzbēršana ir veids, kā stiprināt nodilušu grants ielas segumu vietās, kur nav intensīvas satiksmes. «Šobrīd aptuveni 600 metru garumā esam uzbēruši frēzēto asfaltu Jaunajā ceļā. Tur pēdējo piecu sešu gadu laikā ceļa segums ir nodilis, tādēļ uzbērta aptuveni piecus centimetrus bieza frēzētā asfalta kārta,» norāda E.Rubenis, papildinot, ka tuvākajā laikā uzbēršanas darbi Jaunajā ceļā turpināsies, apstrādājot vēl 400 metrus garu posmu.
«Frēzētā asfalta uzbēršana ir ekonomiski izdevīga, tomēr šāda tehnoloģija piemērota tikai ielās ar nelielu satiksmi,» uzsver E.Rubenis, skaidrojot, ka pie intensīvas satiksmes uz frēzēta asfalta seguma ātri vien parādītos jaunas bedres un būtu nepieciešami vēl intensīvāki uzturēšanas darbi. Novembrī, ja ļaus laikapstākļi, pēc šādas tehnoloģijas paredzēts apstrādāt arī Parka ielu, bet par nākamajiem darbiem «Pilsētsaimniecība» lems, saņemot nākamo nofrēzētā asfalta partiju no Loka maģistrāles būvniekiem. Jāpiebilst, ka līdz šim Loka maģistrālē nofrēzētais asfalts izmantots arī, lai veidotu apbraucamo ceļu gar Loka maģistrāli posmā no Kalnciema ceļa aptuveni 200 metrus uz Rīgas ielas pusi.
Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka šogad rekonstrukcijas darbi notiek divos Loka maģistrāles posmos – no Kalnciema ceļa aptuveni 200 metrus uz Rīgas ielas pusi un no Rubeņu ceļa līdz pilsētas administratīvai robežai. Nākamgad darbi turpināsies citos posmos, un E.Rubenis lēš, ka ar frēzēto asfaltu varētu tikt apstrādātas vēl vairākas ielas aptuveni 10 kilometru rādiusā no Loka maģistrāles.
Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»