Projekta «Bibliotēka» gaitā Latvijas skolas tika aicinātas rakstīt esejas vai veidot foto un video stāstus par grāmatām un literatūru, pretendējot uz simts grāmatām savas skolas bibliotēkas papildināšanai. Savus darbus konkursam iesūtījusi un uz galveno balvu pretendē 31 skola – to vidū arī Jelgavas Valsts ģimnāzija un Jelgavas Tehnoloģiju vidusskola.
«Skolēniem bija iespēja darbus iesniegt gan foto, gan video, gan rakstiskā formātā, un lielākā daļa saņemto darbu ir esejas. Visbiežāk no trīs dotajām tēmām skolēni izvēlējušies tematu «Grāmata ar raksturu», otrā tematika, kas uzrunājusi visvairāk skolēnu, ir «Man tuva grāmata manas skolas bibliotēkā», savukārt par tēmu «Pasaule bez drukātām grāmatām» iesniegts vismazāk darbu,» stāsta projekta «Bibliotēka» komunikācijas koordinatore Daiga Bitēna.
Jelgavas Valsts ģimnāziju konkursā pārstāv 9. un 11. klases skolēni. Latviešu valodas skolotāja Inga Strode stāsta, ka 9. klases skolēni rakstīja esejas par tēmu «Pasaule bez drukātām grāmatām» ar mērķi labāk sagatavoties mācību gada noslēgumā gaidāmajam eksāmenam. Savukārt 11. klase veidoja video darbus par dažādām konkursā piedāvātajām tēmām. Bet Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas 9. klases audzēknes konkursam iesūtīja esejas par tēmu «Man tuva grāmata manas skolas bibliotēkā».
Šobrīd darbus vērtē žūrijas komisija, kuras sastāvā ir latviešu rakstniece 25 grāmatu autore Nora Ikstena, «Baltic International Bank» stratēģiskās plānošanas vadītāja Jekaterina Kuzņecova, projekta «Bibliotēka» komunikācijas koordinatore D.Bitēna un Starptautiskās Rakstnieku un tulkotāju mājas direktore Andra Konste.
Konkursa rezultāti tiks paziņoti 9. novembrī, un ap Latvijas valsts simts gadu jubilejas svinību laiku kāda no Latvijas skolām varēs papildināt savas bibliotēkas krājumu ar simts jaunām grāmatām. Savukārt skolu apbalvošanas pasākums Latvijas Nacionālajā bibliotēkā notiks 22. novembrī.
Projekta «Bibliotēka» autors ir «Baltic International Bank» – ilggadējs latviešu literatūras mecenāts, kas aicina atklāt sabiedrībai stāstus par literatūras nozīmi cilvēku dzīvēs, stāstus par personīgajām bibliotēkām, to saturu, kā arī emocionālo un profesionālo vērtību.
Foto: publicitātes