Ir situācijas, kad svarīga ir tūlītēja policijas iesaiste – vislabāk to ir izdarīt, zvanot pa policijas bezmaksas diennakts tālruņa numuru 110. Bet citos gadījumos ar Valsts policiju (VP) var sazināties arī caur aplikāciju un vairākiem telefona numuriem, atkarībā no saziņas mērķa un temata, informē VP pārstāve Elīna Sprudzāne.
Ja personai konkrētajā brīdī draud briesmas, pirms mirkļa noticis noziegums vai ceļu satiksmes negadījums – šādās situācijās uzreiz jāsazinās ar Valsts policiju, zvanot pa bezmaksas diennakts tālruņa numuru 110. Operators pēc nepieciešamības var savienot zvanītāju ar jebkura reģiona vai iecirkņa dežūrdaļu.
Jāņem vērā, ka zvanot pa tālruņa numuru 110, būs jāsniedz atbildes uz vairākiem jautājumiem – kas ir noticis? Kur ir noticis? Kas zvana? Kā arī būs jāatbild uz policijas darbinieka papildu jautājumiem. Jāatceras, ka nedrīkst pārtraukt sarunu pirms to izdarījis policijas darbinieks. Tāpat ārkārtas situācijās iespējams ziņot, dodoties uz tuvāko Valsts policijas iecirkni.
Tikai situācijās, kad policijas palīdzība nav tūlītēji nepieciešama, var izvēlēties kādu no citiem saziņas kanāliem. Ja noziegums ir izdarīts jau iepriekš un konkrētajā situācijā nav nepieciešama tūlītēja policijas reaģēšana, ir iespējams vērsties policijā ar iesniegumu. To iespējams uzrakstīt tuvākajā Valsts policijas iecirknī, kā arī elektroniski.
Ja iedzīvotājam ir elektroniskais paraksts, tad iesniegumu var sūtīt pa e-pasta adresi kanc@vp.gov.lv. Bet, ja ziņotājs zina atbildīgo iecirkni vai pārvaldi, kas izskatīs konkrēto jautājumu, iespējams sūtīt iesniegumu arī uz šī iecirkņa vai reģiona pārvaldes kancelejas e-pasta adresi. Izmantojot portālu Latvija.lv, iesniegumu iespējams nosūtīt arī tiem lietotājiem, kuriem nav elektroniskā paraksta. Šis portāls atbalsta arī reģistrēšanos caur internetbanku. Jāuzsver, ka pa e-pastu kanc@vp.gov.lv un portālu Latvija.lv nosūtītie iesniegumi likumā noteiktajā kārtībā tiek izskatīti 30 darba dienu laikā, tāpēc situācijās, kad policijai jāreaģē uzreiz, šos saziņas kanālus nav ieteicams izmantot.
VP ir izstrādāta arī mobilās aplikācijas funkcija, kas būtiski atvieglo operatīvo dienestu darbu gan nomaldījušos cilvēku meklēšanā, gan ceļu satiksmes negadījuma vai noziedzīga nodarījuma vietas operatīvā atrašanā. Izmantojot jauno funkciju, persona operatīvajiem dienestiem var nosūtīt savas koordinātas situācijās, kad nav iespējams sniegt skaidras norādes par to, kur atrodas. Taču jāatceras, ka, ja persona nonākusi nelaimē, nepietiek tikai nosūtīt īsziņu ar koordinātām, ir jāveic arī zvans attiecīgajam glābšanas dienestam. Tāpat aplikācijā aculiecinieki var ziņot par ceļu satiksmes negadījumiem.
Tāpat VP pieejams vienotais Valsts policijas uzticības tālrunis informācijas sniegšanai par likumpārkāpumiem un tos izdarījušām personām – 67075444. Tomēr tiek uzsvērts, ka šis ir automātiskais atbildētājs, tāpēc informācija precīzi jādefinē – vieta, laiks, kas noticis un iesaistītās personas. Noklausoties automātiskā atbildētāja atbildi un sagaidot skaņas signālu, iedzīvotāji var atstāt savu ziņojumu. Tāpat informāciju var sniegt arī pa e-pastu uzticiba@vp.gov.lv.
VP ir pieejams arī informatīvais tālrunis ceļu satiksmes jautājumos – 67208108. Zvanot pa šo tālruni, iedzīvotāji var noskaidrot interesējošos jautājumus par piemērotajiem administratīvajiem sodiem, fotoradaru fiksētajiem pārkāpumiem, kā arī protokolu vai lēmumu pārsūdzēšanu un informāciju, kas aktuāla autopārvadātājiem.
Foto: no «Jelgavas Vēstneša» arhīva