Autotransporta direkcija noteikusi 10 atbildīgākos pasažieru pārvadātājus valstī – to starpā ir arī Jelgavas pilsētas uzņēmums «Jelgavas autobusu parks».
Reģionālās nozīmes maršrutu tīklu veido 79,5 miljoni kilometru, un to apkalpo 26 uzņēmumi, kas nodrošina sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem. 2018. gadā Autotransporta direkcija veica pārbaudes visos pārvadātāju apkalpotajos maršrutos – tās bija gan plānotas, gan arī, balstoties uz pasažieru sniegto informāciju un sūdzībām, iepriekš neplānotas pārbaudes. «Jelgavas autobusa parka» maršrutos tās veiktas 27 reizes.
Kā norāda Autotransporta direkcijas pārstāve Lilita Pelčere, nosakot desmit apzinīgākos pasažieru pārvadātājus, tika ņemti vērā ne vien pārbaužu rezultāti reģionālajos autobusu maršrutos, bet arī kopējais konkrētā pārvadātāja apkalpoto kilometru apjoms, pārkāpumu un sodu skaits, kā arī pasažieru sūdzības. «Analizējot pārvadātājus pēc virknes kritēriju, Jelgavas uzņēmums ierindojās starp desmit apzinīgākajiem pasažieru autopārvadātājiem valstī,» norāda L.Pelčere.
Jāpiebilst, ka no visām 1844 valstī veiktajām pārbaudēm pārkāpumi tika konstatēti 130 gadījumos. Visbiežākie saistīti ar neatbilstošas biļetes izsniegšanu vai brauciena biļetes neizsniegšanu vispār, kā arī tika konstatēts, ka atsevišķi pārvadātāji nav uzstādījuši kustības sarakstus pieturvietās vai nevar uzrādīt dokumentus, kuriem brauciena laikā jāatrodas autobusā. Jāpiebilst, ka 2018. gadā reģionālo maršrutu autobusos veiktas par 36 procentiem vairāk pārbaužu nekā 2017. gadā. Rezultāti liecina, ka, palielinoties pārbaužu apjomam, samazinājies pārkāpumu skaits un augusi arī pakalpojumu kvalitāte. Piemēram, videonovērošanas kameru uzstādīšana autobusos un bezskaidras naudas norēķinu sistēmu ieviešana mazina pārkāpumu iespējamību turpmāk. Jāpiebilst, ka pārbaužu veikšana ir viens no veidiem, kā Autotransporta direkcija uzrauga sabiedriskā transporta pakalpojumu izpildi.
Autotransporta direkcija aicina arī iedzīvotājus būt atbildīgiem pasažieriem un, izmantojot sabiedriskā transporta pakalpojumus, vienmēr paņemt biļeti par savu braucienu, kā arī saglabāt to līdz brauciena beigām. Sabiedriskā transporta maršrutu un reisu lietderību un nepieciešamību nosaka pasažieru plūsma, savukārt statistiku par reisa pieprasījumu veido pasažieriem izsniegtais biļešu skaits. Par konstatētiem pārkāpumiem, kas saistīti ar pasažieru pārvadājumiem, jāziņo Autotransporta direkcijai vai attiecīgajam pasažieru pārvadātājam.
2018. gadā atbildīgāko pasažieru pārvadātāju desmitniekā ir arī SIA «Balvu autotransports», AS «CATA», SIA «Dobeles autobusu parks», SIA «Gulbenes autobuss», SIA «Jēkabpils autobusu parks», AS «Nordeka», AS «Rēzeknes autobusu parks», pašvaldības SIA «Ventspils reiss» un SIA «VTU Valmiera».
Foto: no «Jelgavas Vēstneša» arhīva