19.8 °C, 1.2 m/s, 92.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētā«Jelgavas autobusu parks» ir viens no atbildīgākajiem pārvadātājiem valstī
«Jelgavas autobusu parks» ir viens no atbildīgākajiem pārvadātājiem valstī
25/01/2019

Autotransporta direkcija noteikusi 10 atbildīgākos pasažieru pārvadātājus valstī – to starpā ir arī Jelgavas pilsētas uzņēmums «Jelgavas autobusu parks».

Reģionālās nozīmes maršrutu tīklu veido 79,5
miljoni kilometru, un to apkalpo 26 uzņēmumi, kas nodrošina
sabiedriskā transporta pakalpojumus ar autobusiem. 2018. gadā
Autotransporta direkcija veica pārbaudes visos pārvadātāju
apkalpotajos maršrutos – tās bija gan plānotas, gan arī, balstoties
uz pasažieru sniegto informāciju un sūdzībām, iepriekš neplānotas
pārbaudes. «Jelgavas autobusa parka» maršrutos tās veiktas 27
reizes.

Kā norāda Autotransporta direkcijas pārstāve
Lilita Pelčere, nosakot desmit apzinīgākos pasažieru pārvadātājus,
tika ņemti vērā ne vien pārbaužu rezultāti reģionālajos autobusu
maršrutos, bet arī kopējais konkrētā pārvadātāja apkalpoto
kilometru apjoms, pārkāpumu un sodu skaits, kā arī pasažieru
sūdzības. «Analizējot pārvadātājus pēc virknes kritēriju, Jelgavas
uzņēmums ierindojās starp desmit apzinīgākajiem pasažieru
autopārvadātājiem valstī,» norāda L.Pelčere.

Jāpiebilst, ka no visām 1844 valstī veiktajām
pārbaudēm pārkāpumi tika konstatēti 130 gadījumos. Visbiežākie
saistīti ar neatbilstošas biļetes izsniegšanu vai brauciena biļetes
neizsniegšanu vispār, kā arī tika konstatēts, ka atsevišķi
pārvadātāji nav uzstādījuši kustības sarakstus pieturvietās vai
nevar uzrādīt dokumentus, kuriem brauciena laikā jāatrodas
autobusā. Jāpiebilst, ka 2018. gadā reģionālo maršrutu autobusos
veiktas par 36 procentiem vairāk pārbaužu nekā 2017. gadā.
Rezultāti liecina, ka, palielinoties pārbaužu apjomam, samazinājies
pārkāpumu skaits un augusi arī pakalpojumu kvalitāte. Piemēram,
videonovērošanas kameru uzstādīšana autobusos un bezskaidras naudas
norēķinu sistēmu ieviešana mazina pārkāpumu iespējamību turpmāk.
Jāpiebilst, ka pārbaužu veikšana ir viens no veidiem, kā
Autotransporta direkcija uzrauga sabiedriskā transporta pakalpojumu
izpildi.

Autotransporta direkcija aicina arī
iedzīvotājus būt atbildīgiem pasažieriem un, izmantojot sabiedriskā
transporta pakalpojumus, vienmēr paņemt biļeti par savu braucienu,
kā arī saglabāt to līdz brauciena beigām. Sabiedriskā transporta
maršrutu un reisu lietderību un nepieciešamību nosaka pasažieru
plūsma, savukārt statistiku par reisa pieprasījumu veido
pasažieriem izsniegtais biļešu skaits. Par konstatētiem
pārkāpumiem, kas saistīti ar pasažieru pārvadājumiem, jāziņo
Autotransporta direkcijai vai attiecīgajam pasažieru
pārvadātājam.

2018. gadā atbildīgāko pasažieru pārvadātāju
desmitniekā ir arī SIA «Balvu autotransports», AS «CATA», SIA
«Dobeles autobusu parks», SIA «Gulbenes autobuss», SIA «Jēkabpils
autobusu parks», AS «Nordeka», AS «Rēzeknes autobusu parks»,
pašvaldības SIA «Ventspils reiss» un SIA «VTU Valmiera».

Foto: no «Jelgavas Vēstneša» arhīva