Pašvaldības operatīvās informācijas centrs (POIC) pagājušajā gadā saņēmis 12 976 ziņojumus, kas ir par 112 mazāk nekā gadu iepriekš, liecina iestādes apkopotie 2018. gada statistikas dati. Iedzīvotāji visbiežāk informējuši par problēmām uz ielām un ietvēm (1254 ziņojumi), luksoforu bojājumiem (961 ziņojums) un dzīvniekiem (906 ziņojumi).
No 12 976 pērn saņemtajiem ziņojumiem 11 993 ir par Jelgavas pilsētu, bet pārējie – par Jelgavas un Ozolnieku novadu. Salīdzinājumam: 2017. gadā POIC saņēma 13 088 ziņojumus, 2016. gadā – 12 717, 2015. gadā – 10 650. POIC vadītājs Gints Reinsons pieļauj, ka pērn saņemto ziņojumu skaits salīdzinājumā ar 2017. gadu nedaudz sarucis, jo pilsētā katru gadu tiek uzlabota un modernizēta infrastruktūra un daudzas problēmas var fiksēt attālināti, līdz ar to arī ātrāk novērst.
Rekordlielu skaitu ziņojumu – 663 – pērn POIC apstrādājis pilsētas interaktīvajā kartē www.karte.pilsetsaimnieciba.lv, un tas ir lielākais kartē saņemto ziņojumu skaits astoņu gadu laikā, kopš darbu sāka POIC. «Pašvaldības iestāde «Pilsētsaimniecība» pērn veica būtiskus uzlabojumus, lai interaktīvo karti varētu ērti lietot mobilajās ierīcēs. Šobrīd cilvēks, konstatējot problēmu, to uzreiz var atzīmēt pilsētas interaktīvajā kartē savā tālrunī,» stāsta G.Reinsons. Pārējie pieteikumi saņemti no iedzīvotājiem, inženieriem, sadarbības partneriem, operatīvajiem dienestiem, monitoringa sistēmām un citiem avotiem, tostarp pa bezmaksas tālruni 8787.
Visvairāk ziņojumu – 1254 – tāpat kā gadu iepriekš (1136) saņemts par dažādām problēmām uz ielām un ietvēm, piemēram, iedzīvotāji informējuši par slidenām ietvēm, bedrēm.
«Taču vērojama arī kāda pozitīva tendence – par vairāk nekā 100 sarucis to ziņojumu skaits, kas saistīti ar ielu apgaismojumu: 2017. gadā saņēmām 658 šādus ziņojumus, pērn – 545. Tas apliecina, ka pašvaldības ieguldītās un projektos piesaistītās investīcijas pilsētas apgaismojuma modernizācijai attaisnojas. Nomainot ielu apgaismojumu pret LED lampām un modernizējot sistēmu, dažādas problēmas var fiksēt attālināti. Tāpat jaunā infrastruktūra labāk kalpo,» stāsta POIC vadītājs.
Otra aktualitāte pērn bija problēmas ar luksoforiem – 2018. gadā saņemts 961 ziņojums, taču tas ir mazāk nekā gadu iepriekš, kad saņemti 1029 šādi ziņojumi. Galvenokārt iedzīvotāji informējuši par luksoforu darbības traucējumiem – nedarbojas luksofors, tas strādā mirgojošā režīmā, nedarbojas zaļās gaismas izsaukšanas poga gājējiem, luksofora gaismas slikti redzamas saulē. «Pērn salīdzinoši bieži pilsētā bija elektrības atslēgumi, un ierasts, ka autovadītāji operatīvi ziņo, ja kāds luksofors nedarbojas, taču nereti izrādās, ka tobrīd visā kvartālā nav elektrības, bet autovadītājs to nezina. Taču mēs augstu novērtējam iedzīvotāju līdzdalību,» tā G.Reinsons.
Trešais lielākais ziņojumu skaits – 906 – bijis par dzīvniekiem. «Esam novērojuši, ka arvien biežāk jelgavnieki pie mums vēršas arī pēc palīdzības, ja pazudis vai izmucis mājdzīvnieks, lai mēs, saņemot aktuālo informāciju, varētu viņam par to paziņot. Tādējādi POIC nereti uzņemas starpnieka funkciju,» stāsta vadītājs, piebilstot, ka šajā statistikā ieskaitīti arī gadījumi, kad palīdzību lūguši operatīvie dienesti vai trešās personas, lai savaldītu agresīvus dzīvniekus, iedzīvotāji sūdzējušies par to, ka pagalmā savairojušies kaķi un apstākļi kļūst antisanitāri, par klaiņojošiem un meža dzīvniekiem, tostarp stirnām un lapsām, vai bojā gājušiem dzīvniekiem.
Par problēmām ar ceļa zīmēm pilsētā aizvadītajā gadā reģistrēts 221 ziņojums (2017. gadā – 187), tostarp to bojājumi fiksēti videonovērošanas kamerās pilsētā vai par tiem ziņojusi policija pēc ceļu satiksmes negadījuma. «Šajā statistikā ietilpst gan sabojātās, gan arī tās ceļa zīmes, kuras aizsedz krūmi, apgrūtinot zīmju redzamību, vai arī kādu iemeslu dēļ diennakts tumšajā laikā vairs neatstaro tik labi,» piebilst POIC vadītājs.
Pagājušā gada statistikā atsevišķi izdalīti arī ziņojumi par projektiem jeb lielajiem būvobjektiem pilsētā, piemēram, Loka maģistrāli, Zemgales prospektu 7, Valsts ģimnāziju. «Kad objektā sāk strādāt būvnieks, tas pāriet uzņēmēja pārraudzībā, līdz ar to problēmu novēršana tajā vairs nav pašvaldības kompetencē. Tādējādi, saņemot ziņojumu, piemēram, par to, ka vadstatņos nedeg gaisma vai salauzta norobežojošā sēta, ziņojam uzņēmējam, kurš šo problēmu risina,» stāsta G.Reinsons.
Jāpiebilst, ka pērn 369 ziņojumi (2017. gadā – 582) saņemti par problēmām hidrotehniskajās būvēs, kas ir kolektori, sūknētavas, lietusūdens kanalizācija, grāvji, akas; 393 ziņojumi (2017. gadā – 360) bijuši par problēmām pilsētas zaļajās zonās; 73 – par afišu stabiem (2017. gadā – 81); 55 – par pieturvietām (2017. gadā – 62); 29 – par videonovērošanas kameru bojājumiem (2017. gadā – 50).
Foto: Ivars Veiliņš/ «Jelgavas Vēstnesis»