6.3 °C, 5.9 m/s, 90 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaUzņēmēji mācās panākt, lai gūgle viņus redz
Uzņēmēji mācās panākt, lai gūgle viņus redz
26/03/2019

«Gūgle, vai tu mani redzi?» – uz šo jautājumu šodien, Digitālās nedēļas gaitā, vienā no praktiskajiem semināriem atbildi meklēja uzņēmēji, mājražotāji un mārketinga speciālisti. Nodarbībā interesentiem skaidroja, kā ar gūgles palīdzību var analizēt savas mājaslapas saturu, noteikt auditoriju, veikt nozares tirgus izpēti, kā arī izmantot platformu klientu piesaistei. Nodarbības dalībnieki atzina, ka viņiem tas bija noderīgs ievads digitālajā mārketingā.

Uz praktisko nodarbību Zemgales reģiona
Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) bija ieradušies gan uzņēmēji,
kuriem jau ir savs bizness, tomēr ir vēlme to paplašināt un
sasniegt jaunu auditoriju, gan mājražotāji, kuri digitālajā vidē
sper pirmos soļus, gan arī mārketinga speciālisti, kuri vēlējās
paplašināt redzesloku.

Nodarbību vadītājs ZRKAC Uzņēmējdarbības
atbalsta nodaļas galvenais speciālists Agris Kalniņš pastāstīja, ka
gūgle ir ļoti sarežģīta analītiska sistēma, tādēļ, vēl pirms to sāk
izmantot reklāmas nolūkos, ir jādefinē savi mērķi un jāizpēta
tirgus tendences. «Mums ir jāsaprot, kādu auditoriju gribam
sasniegt, kā arī ko un kādā veidā tai vēlamies pateikt. Lai to
izdarītu, varam izmantot dažādus rīkus,» uzsvēra pasniedzējs.

Piemēram, lai uzzinātu, ko jau šobrīd par
mums zina gūgle, iespējams izmantot mājaslapu
www.myactivity.google.com. Tajā būs pieejama informācija, ko gūgle
zina un līdz ar to arī rāda citiem, un vajadzības gadījumā to var
koriģēt. Savukārt, lai uzzinātu, kāda informācija tiek meklēta
pasaules tīmeklī un kādi ir biežāk izmantotie atslēgas vārdi,
iespējams izmantot mājaslapu www.trends.google.com. Šajā vietnē
iespējams ievadīt arī dažādas tēmas un to meklēšanas dinamiku, lai
uzzinātu, kādi atslēgas vārdi konkrētajā tēmā «strādā» vislabāk un
kuros reģionos tos meklē visaktīvāk.

Tāpat A.Kalniņš stāstīja, ka tiem uzņēmējiem,
kuriem jau ir izstrādāta mājaslapa, ērts rīks datu analīzei ir
www.similarweb.com/home. Šeit iespējams redzēt dažādus datus –
meklēšanas biežumu, populārākos atslēgas vārdus, aktivitāti no
sociālajiem tīkliem, mājaslapas auditorijas saistītās intereses un
daudz ko citu. Ņemot vērā, ka šobrīd daudzi cilvēki internetā vēlas
ātri iegūt informāciju, pasniedzējs ieteica pārbaudīt arī savas
mājaslapas reakcijas ātrumu. To var izdarīt vietnē
www.thinkwithgoogle.com. Tā kā mājaslapas tiek apmeklētas arī no
viedtālruņiem, noteikt, vai vietne kvalitatīvi atspoguļo mājaslapas
saturu, iespējams vietnē
search.google.com/test/mobile-friendly.

Kad sasniedzamie mērķi ir noteikti, bet
tirgus situācija – izpētīta, A.Kalniņš ieteica dažādus bezmaksas
paņēmienus, kā panākt, ka gūgle «ierauga» uzņēmēju. «Šīs vietnes
meklēšanas algoritmi ir noslēpums, tomēr viens ir skaidrs:
meklētājā lapa parādīsies tad, ja tā ir aktīva. Šo aktivitāti
savukārt var paaugstināt ar dažādiem paņēmieniem – atslēgas vārdu
ieviešanu mājaslapā, sociālo tīklu kontu piesaisti mājaslapai,
aktīvo saišu iekļaušanu mājaslapas saturā,» tā viņš, papildinot:
vēl viena iespēja ir izmantot «Google Ads» reklāmas pakalpojumus,
kas gan ir maksas pakalpojums. Šajā gadījumā gūgle palīdzētu
sasniegt norādīto auditoriju, bet uzņēmējs maksātu par cilvēku
klikšķiem.

«Es nodarbojos ar ziedu tirdzniecību
internetā, un man bija svarīgi saprast, kā vēl es varu sasniegt
auditoriju un popularizēt savu produktu. Šobrīd saprotu, ka mans
pieņēmums ir apstiprinājies un arī bez maksas iespējams efektīvi
sasniegt savus mērķus,» norāda uzņēmēja Inga Eltmane. Savukārt
jelgavniece Madara Antone, kas darbojas mārketinga jomā, atzīst:
digitālajā vidē viss mainās tik ātri, ka pat pieredzējis cilvēks
mēdz apjukt no dažādu rīku plašā piedāvājuma. Šī iemesla dēļ
svarīgi vienmēr «turēt roku uz pulsa».

Jāpiebilst, ka Digitālās nedēļas pasākumi
turpināsies visu nedēļu – pasākumi pieejami uzņēmējiem, senioriem,
kā arī citiem interesentiem.

Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»