20.4 °C, 1.9 m/s, 83.2 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāAicina apspriest ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu plānotajai tilta izbūvei pār Lielupi un Driksu
Aicina apspriest ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu plānotajai tilta izbūvei pār Lielupi un Driksu
05/04/2019

Uzņēmums «Estonian, Latvian & Lithuanian Environment» sagatavojis ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu pilsētā plānotajai transporta pārvada (tilta) izbūvei pār Lielupi un Driksu jeb tā sauktajam Ziemeļu šķērsojumam. Šobrīd ziņojums nodots sabiedriskajai apspriešanai, un publiskās apspriešanas sanāksme notiks 10. aprīlī pulksten 18 Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centra zālē Svētes ielā 33.

Transporta pārvada, kas savienos Lapskalna un
Atmodas ielas krustojumu ar Kalnciema ceļa un Loka maģistrāles
krustojumu, izbūves mērķis ir atrisināt vairākas Jelgavas satiksmes
organizācijas problēmas un radīt priekšnosacījumus uzņēmējdarbības
tālākai attīstībai. Tilts ir nozīmīgs, domājot gan par bijušā
lidlauka, gan citu industriālo teritoriju atdzīvināšanu, pilsētas
centra atslogošanu no tranzīta transporta un arī veloceliņu tīkla
attīstību. Tas ir plānots ar autotransporta satiksmi divās joslās,
kā arī gājēju un velosipēdu celiņu. Tilta un tā pieeju izbūves
kopgarums – 1376 metri.

Sākotnējā sabiedriskā apspriešana par ieceri
būvēt transporta pārvadu pār Lielupi un Driksu jeb Ziemeļu
šķērsojumu pilsētā notika jau 2015. gada beigās. Tā kā daļu no
tilta posma plānots realizēt dabas liegumā «Lielupes palienes
pļavas», kas ietverts Eiropas īpaši aizsargājamo teritoriju tīklā
«Natura 2000», nākamais solis bija izstrādāt ietekmes uz vidi
novērtējuma ziņojumu. To pēc pašvaldības pasūtījuma veica SIA
«Estonian, Latvian & Lithuanian Environment». Šobrīd iedzīvotāji
aicināti iepazīties ar izstrādāto ziņojumu un piedalīties tā
publiskajā apspriešanā, izsakot savus priekšlikumus.

Ziņojumā detalizēti ir vērtēts esošās vides
stāvoklis paredzētajā transporta pārvada izbūves vietā, novērtēta
iespējamā ietekme uz vidi, kā arī ietekme uz sabiedrību un tās
veselību, izvērtēts pārvada izbūves nozīmīgums, kā arī iekļauti
nepieciešamie kompensējamie pasākumi, kas būs jārealizē
pašvaldībai, lai maksimāli aizsargātu dabas lieguma teritoriju.

Kā uzsver Jelgavas pašvaldības Attīstības un
pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte, galvenais, kas
izriet no apjomīgā ziņojuma, – transporta pārvada būvniecība pār
«Natura 2000» teritoriju ir vienīgā alternatīva mūsu pilsētā.
Ziņojumā norādīts, ka «citi analizētie risinājumi var samazināt
tikai tranzīta plūsmas intensitāti, bet nesamazina lokālā
transporta intensitāti, kas ir galvenais transporta kapacitātes
trūkuma cēlonis. Paredzētā darbība tiek plānota ar mērķi izbūvēt
jaunu Lielupes šķērsojumu, kas nepieciešams nozīmīgu sabiedrības
interešu apmierināšanai, kā arī lai uzlabotu vides kvalitāti
pilsētas centrālajā daļā un novērstu piesārņojuma (troksnis, gaiss)
negatīvo ietekmi uz sabiedrības veselību».

Novērtējot ietekmi uz «Natura 2000»
teritoriju, ziņojumā secināts, ka «paredzamā darbība ir pieļaujama
ar nosacījumu, ka tiek veikti efektīvi ietekmi mazinošie pasākumi
dabas lieguma teritorijā».

G.Osīte skaidro, ka izstrādātais dokuments
tiks papildināts pēc saņemtajiem priekšlikumiem sabiedriskās
apspriešanas laikā, lai pēc tam to iesniegtu atzinuma saņemšanai
Vides pārraudzības valsts birojā. Ja biroja atzinums būs pozitīvs,
dokumentam vēl būs jāsaņem saskaņojums no Eiropas Komisijas.


ZIŅOJUMS

Ilustrācija no ziņojuma