Uzņēmums «Estonian, Latvian & Lithuanian Environment» sagatavojis ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu pilsētā plānotajai transporta pārvada (tilta) izbūvei pār Lielupi un Driksu jeb tā sauktajam Ziemeļu šķērsojumam. Šobrīd ziņojums nodots sabiedriskajai apspriešanai, un publiskās apspriešanas sanāksme notiks 10. aprīlī pulksten 18 Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centra zālē Svētes ielā 33.
Transporta pārvada, kas savienos Lapskalna un Atmodas ielas krustojumu ar Kalnciema ceļa un Loka maģistrāles krustojumu, izbūves mērķis ir atrisināt vairākas Jelgavas satiksmes organizācijas problēmas un radīt priekšnosacījumus uzņēmējdarbības tālākai attīstībai. Tilts ir nozīmīgs, domājot gan par bijušā lidlauka, gan citu industriālo teritoriju atdzīvināšanu, pilsētas centra atslogošanu no tranzīta transporta un arī veloceliņu tīkla attīstību. Tas ir plānots ar autotransporta satiksmi divās joslās, kā arī gājēju un velosipēdu celiņu. Tilta un tā pieeju izbūves kopgarums – 1376 metri.
Sākotnējā sabiedriskā apspriešana par ieceri būvēt transporta pārvadu pār Lielupi un Driksu jeb Ziemeļu šķērsojumu pilsētā notika jau 2015. gada beigās. Tā kā daļu no tilta posma plānots realizēt dabas liegumā «Lielupes palienes pļavas», kas ietverts Eiropas īpaši aizsargājamo teritoriju tīklā «Natura 2000», nākamais solis bija izstrādāt ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojumu. To pēc pašvaldības pasūtījuma veica SIA «Estonian, Latvian & Lithuanian Environment». Šobrīd iedzīvotāji aicināti iepazīties ar izstrādāto ziņojumu un piedalīties tā publiskajā apspriešanā, izsakot savus priekšlikumus.
Ziņojumā detalizēti ir vērtēts esošās vides stāvoklis paredzētajā transporta pārvada izbūves vietā, novērtēta iespējamā ietekme uz vidi, kā arī ietekme uz sabiedrību un tās veselību, izvērtēts pārvada izbūves nozīmīgums, kā arī iekļauti nepieciešamie kompensējamie pasākumi, kas būs jārealizē pašvaldībai, lai maksimāli aizsargātu dabas lieguma teritoriju.
Kā uzsver Jelgavas pašvaldības Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte, galvenais, kas izriet no apjomīgā ziņojuma, – transporta pārvada būvniecība pār «Natura 2000» teritoriju ir vienīgā alternatīva mūsu pilsētā. Ziņojumā norādīts, ka «citi analizētie risinājumi var samazināt tikai tranzīta plūsmas intensitāti, bet nesamazina lokālā transporta intensitāti, kas ir galvenais transporta kapacitātes trūkuma cēlonis. Paredzētā darbība tiek plānota ar mērķi izbūvēt jaunu Lielupes šķērsojumu, kas nepieciešams nozīmīgu sabiedrības interešu apmierināšanai, kā arī lai uzlabotu vides kvalitāti pilsētas centrālajā daļā un novērstu piesārņojuma (troksnis, gaiss) negatīvo ietekmi uz sabiedrības veselību».
Novērtējot ietekmi uz «Natura 2000» teritoriju, ziņojumā secināts, ka «paredzamā darbība ir pieļaujama ar nosacījumu, ka tiek veikti efektīvi ietekmi mazinošie pasākumi dabas lieguma teritorijā».
G.Osīte skaidro, ka izstrādātais dokuments tiks papildināts pēc saņemtajiem priekšlikumiem sabiedriskās apspriešanas laikā, lai pēc tam to iesniegtu atzinuma saņemšanai Vides pārraudzības valsts birojā. Ja biroja atzinums būs pozitīvs, dokumentam vēl būs jāsaņem saskaņojums no Eiropas Komisijas.
ZIŅOJUMS
Ilustrācija no ziņojuma