AS «Sadales tīkls» darbinieki turpina uzstādīt viedos elektrības skaitītājus. Jelgavā no visiem elektroenerģijas skaitītājiem viedās ierīces nodrošinātas 65 procentos gadījumu, un plānots, ka līdz 2022. gadam uzņēmums uzstādīs viedos skaitītājus visos klientu objektos Jelgavā.
AS «Sadales tīkls» pārstāve Tatjana Smirnova norāda: pētījuma dati apliecina, ka viedā skaitītāja iespējas klienti izmanto sava elektrības rēķina samazināšanai, jo tas palīdz analizēt elektrības patēriņu un pievērst uzmanību elektroiekārtām, kuras visvairāk to patērē. Viedos elektroenerģijas skaitītājus uzņēmums uzstāda saskaņā ar iepriekš izstrādātu plānu vienas transformatora apakšstacijas ietvaros. Tas nozīmē, ka viedie skaitītāji netiek uzstādīti atsevišķiem objektiem vai pēc klienta pieprasījuma.
Ar viedā elektrības skaitītāja palīdzību klienti var mainīt savus elektrības lietošanas paradumus un samazināt maksājumus. Savu elektrības patēriņu diennakts griezumā klienti var ērti jebkurā laikā apskatīt klientu portālā e-st.lv. «Lai gan pastāv mīts, ka rēķinu par elektrību nevar ietekmēt, tomēr mūsu klientu pieredze apliecina, ka, izmantojot tehnoloģiju sniegtās iespējas, novērtējot un mainot savus elektrības lietošanas paradumus, ir iespējams samazināt elektrības rēķinu,» uzsver T.Smirnova. Viedais skaitītājs ir labs palīgs gadījumos, kad krasi pieaudzis patēriņš. Novērtējot un analizējot patēriņa datus, var viegli izsecināt, kuru elektroiekārtu darbināšanai nepieciešams visvairāk elektroenerģijas, cik daudz elektrības elektroiekārtas patērē jūsu prombūtnes laikā vai kuras elektroiekārtas ir bojātas. Piemēram, aizkaļķojies ūdens sildītājs (boileris) vai ar centimetru biezu ledus kārtu pārklājies ledusskapja dzesēšanas elements patērē vismaz par 10 procentiem vairāk elektroenerģijas.
T.Smirnova norāda, ka viena no vērtīgākajām viedā elektroenerģijas skaitītāja priekšrocībām, kuru pozitīvi novērtē 69 procenti aptaujas dalībnieku, ir arī attālināta rādījumu nolasīšana. Līdz ar šo priekšrocību klientiem katru mēnesi vairs nav jāsatraucas par savlaicīgu skaitītāja rādījuma nodošanu. Skaitītājs katra mēneša pēdējā datumā, pusnaktī, fiksē elektrības patēriņu un nosūta to klienta elektroenerģijas tirgotājam. Viedais elektroenerģijas skaitītājs veic elektrības patēriņa uzskaiti no brīža, kad tas ir uzstādīts, tomēr klientiem jāņem vērā, ka attālinātajai datu nolasīšanas sistēmai AS »Sadales tīkls» tos pieslēdz pakāpeniski, kas var aizņemt vairākus mēnešus. Brīdī, kad visas viedā skaitītāja sniegtās priekšrocības stāsies spēkā, klienti saņems informāciju no uzņēmuma vai sava elektroenerģijas tirgotāja. Bet, kamēr šo informāciju klients nav saņēmis, skaitītāju rādījumi jānodod ierastajā kārtībā.
Uzstādot viedos elektroenerģijas skaitītājus, AS «Sadales tīkls» savus pakalpojumus klientiem var sniegt daudz ātrāk, piemēram, kad nepieciešams klienta īpašumā atjaunot vai pārtraukt elektroapgādi. Ja līdz viedā skaitītāja uzstādīšanai klientam pakalpojums bija jāgaida līdz pat piecām darba dienām, tad pēc viedā skaitītāja uzstādīšanas klientiem vairs nav jāgaida, kad fiziski ieradīsies uzņēmuma darbinieks, bet elektroapgādes pārtraukšanu un atjaunošanu uzņēmuma darbinieks veic attālināti.
AS «Sadales tīkls» šogad plāno uzstādīt 150 000 viedo elektroenerģijas skaitītāju. Ja klientam rodas interese, vai viedais skaitītājs viņa īpašumā tiks uzstādīts šogad, to ērti var uzzināt, autorizējoties klientu portālā www.e-st.lv.
Foto: publicitātes