27.2 °C, 3.4 m/s, 63.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāLidlauka teritorijā uziet riepu izgāztuvi; autoservisus uzraudzīs pastiprināti
Lidlauka teritorijā uziet riepu izgāztuvi; autoservisus uzraudzīs pastiprināti
25/04/2019

Teritorijas apsaimniekošanas darbu laikā lidlauka teritorijā pie Uzvaras ielas konstatēta riepu izgāztuve – tur izmestas gan vieglo, gan kravas automašīnu riepas. Tas ir jau otrais gadījums dažu mēnešu laikā, kad pilsētas teritorijā konstatēta nelegāla izgāztuve, kurā lielā apjomā atstātas nolietotas riepas.

SIA «Zemgales Eko» valdes loceklis Aleksejs
Jankovskis norāda, ka lidlauka teritorijā uzietas apmēram 50 dažāda
izmēra riepas. Viņš lēš, ka šādu veco riepu apjomu uz pašvaldības
teritoriju varēja atvest no kāda autoservisa. «Autoservisu bizness
šajā ziņā ir ļoti vienkāršs – mainot riepas, iekasē no klientiem
naudu par veco riepu utilizāciju, bet tā vietā, lai par maksu
nodotu dalīto atkritumu savākšanas laukumā, tās vienkārši izmet
mežā. Rezultātā nauda par utilizāciju ir uzņēmēja peļņa, bet par
riepu savākšanu un utilizāciju maksā pašvaldība,» norāda
A.Jankovskis, papildinot: par to, ka nelegālās izgāztuves,
visticamāk, rada autoservisi, liecina atstāto riepu daudzums,
proti, tās nav četras vai astoņas riepas, bet gan desmitiem.

Jelgavas reģionālās Vides pārvaldes Kontroles
daļas vadītāja Evita Beitlere skaidro, ka Jelgavā ir 107
autoservisi, kuriem piešķirta C kategorijas atļauja, un tie
plānveidā tiek pārbaudīti reizi piecos gados vai biežāk, ja tiek
saņemtas sūdzības vai informācija saistībā ar iespējamiem
pārkāpumiem. Tāpat gada gaitā notiek tematiskie reidi. Piemēram,
apkures sezonā Vides pārvaldes inspektori pārbauda, vai servisos
nededzina bīstamās eļļas. Ņemot vērā, ka pilsētā aktualizējusies
riepu izgāztuvju problēma, arī šim jautājumam pārvalde plāno
pievērst pastiprinātu uzmanību.

E.Beitlere gan norāda: ja aizliegtā kurināmā
izmantošanu iespējams konstatēt, reida laikā pārbaudot katla saturu
pēc fakta, tad ar riepām nav tik vienkārši. Pirmkārt, riepas nav
bīstamie atkritumi, un nav regulējuma, kas noteiktu, ka tās
jāreģistrē bīstamo atkritumu žurnālā, tādēļ apjaust servisā nodoto
riepu apjomu ir teju neiespējami. Otrkārt, servisā var teikt, ka
sniegts tikai riepu nomaiņas pakalpojums, vecās riepas atdodot
īpašniekam, un arī šo faktu pārbaudīt nav iespējams. «Pārbaužu
laikā, ja teritorijā konstatējam riepu krājumus, fiksējam apjomu un
pēc tam lūdzam uzrādīt dokumentu par to nodošanu utilizēšanai. Taču
ir gadījumi, kad servisā nav nolietotu riepu, un pārbaudīt, vai tās
vispār ir pieņemtas, nevar,» tā viņa, papildinot, ka to varētu
atklāt vien ar čipa palīdzību vai pēc kontrolpirkuma principa.
«Šobrīd problēma aktualizējas ne vien Jelgavā, bet arī Dobelē un
citviet – dažādās nomaļās vietās tiek atrasti ievērojami riepu
apjomi. Šī ir problēma, kas jārisina kompleksi, jo, kamēr Latvijā
nebūs uzņēmumu, kas nodarbojas ar riepu pārstrādi un uzpērk tās par
uzņēmējiem pieņemamu cenu, ar šādām situācijām būs jācīnās,» tā
E.Beitlere.

Viņa akcentē, ka sods par riepu izmešanu tam
neatbilstošās vietās fiziskām personām ir no 700 līdz 1000 eiro,
savukārt juridiskām – no 280 līdz 2100 eiro. Vides dienesta
speciāliste gadījumos, kad tiek novērots pārkāpums, aicina
iedzīvotājus ne vien par to ziņot, bet arī filmēt un uzņemt foto –
tas ir labākais veids, kā likumpārkāpēju saukt pie atbildības.

Jāatgādina, ka ikdienā nolietotās automašīnu
riepas dalīto atkritumu šķirošanas laukumos Salnas ielā 20, Paula
Lejiņa ielā 6 un Ganību ielā 84 var nodot par maksu. Cena par vienu
riepu ar diametru R13-15 ir 1,90 eiro ar PVN, par riepu ar diametru
R16-18 – 2,30 eiro ar PVN, bet par riepu ar diametru R19-22 – 2,70
eiro ar PVN.

Foto: Ivars Veiliņš/«Jelgavas Vēstnesis»