0.6 °C, 4.5 m/s, 88.5 %

Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvs

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsVideoVIDEO: Loka maģistrālē paveikti vairāk nekā 50 procenti darbu
VIDEO: Loka maģistrālē paveikti vairāk nekā 50 procenti darbu
16/08/2019

Turpinās Loka maģistrāles rekonstrukcija – aktīvi būvdarbi šobrīd notiek Loka maģistrāles posmā no Rubeņu ceļa līdz Kalnciema ceļam. Portāls www.jelgavasvestnesis.lv video materiālā piedāvā ieskatu, par to, kādi darbi šobrīd tiek veikti būvobjektā un ko plānots paveikt vēl šoruden.

Pilnsabiedrības «RERE vide – Hidrostatyba» atbildīgais būvdarbu
vadītājs Edgars Krastiņš stāsta, ka aktīvi būvdarbi šobrīd notiek
Loka maģistrāles posmā no Rubeņu ceļa līdz pat Kalnciema ceļam.
«Paveikto darbu apjomu varam iedalīt vairākās daļās – esam
paveikuši aptuveni 85 procentus no plānotajiem inženierkomunikāciju
darbiem, aptuveni 60 procentus no zemes darbiem, un tuvākajās
dienās būsim izpildījuši arī ap 35 procentiem asfaltēšanas darbu,»
stāsta būvdarbu vadītājs. Viņš norāda, ka šobrīd spēki mobilizēti
tam, lai izdotos sakārtot slēgto Loka maģistrāles pārvadu pār
dzelzceļa sliedēm, kuru satiksmei plānots atklāt 20. augustā.
«Vienā Loka maģistrāles pusē, no Rubeņu ceļa pāri gaisa pārvadam,
šonedēļ ir ieklāta asfalta pamata kārta. Ļoti ceram, ka līdz
nākamajai nedēļai mēs ieklāsim melno segumu arī no gaisa pārvada
līdz Aviācijas ielai, lai nākamnedēļ pa pusotru joslu atjaunotu
satiksmi pāri pārvadam. Lai gan vienā tilta malā esam daļēji
uzmontējuši arī margas, tomēr gājēji pārvadu nedrīkstēs šķērsot,
par to arī brīdināsim ar informatīvām zīmēm,» stāsta būvdarbu
vadītājs, norādot, ka pāri gaisa pārvadam tiks organizēta reversā
satiksme, kuru regulēs ar luksoforiem. Būvdarbu vadītājs cer, ka pa
abām joslām satiksmi izdosies atjaunot vēl šoruden.

Jāpiebilst, ka vairākos Loka maģistrāles krustojumos ar citām
ielām tiks izbūvēti rotācijas apļi. Šobrīd Rubeņu ceļa un Loka
maģistrāles krustojumā ir izbūvēta aptuveni trešā daļa no plānotā
rotācijas apļa, bet Loka maģistrāles un Langervaldes ielas
krustojuma rotācijas aplī jau sākta ielas apmaļu uzstādīšana. Bērzu
ceļa un Loka maģistrāles krustojumā paredzētā apļa teritorijā
notiek sadzīves kanalizācijas izbūves darbi. «Rotācijas apļa vidus
tiks bruģēts ar dabīgo akmens bruģi, nevis apzaļumots. Pielāgosim
apli tā, lai viegli izbraukt arī nestandarta gabarīta automašīnām,
kas, nespējot izgriezt, var nedaudz uzbraukt apļa vidus daļai,»
skaidro būvnieks.

Intensīvs darba process šobrīd notiek arī pie Jelgavas 6.
vidusskolas, lai nodrošinātu piekļuvi pie skolas jaunajā mācību
gadā. Pie skolas Loka maģistrāles pusē tiek izbūvēts stāvlaukums,
kā arī drīzumā tiks uzsākti labiekārtošanas darbi pie skolas
ieejas. «Šonedēļ stāvlaukumā notiek apmaļu izbūve. Kad tas būs
pabeigts, laukumā ieklāsim šķembu kārtas segumu, lai ar septembri
to varētu izmantot kā pagaidu stāvlaukumu automašīnu novietošanai.
Asfaltēšanas un bruģēšanas darbi stāvlaukumā tiks atlikti uz nākamo
pavasari. Autovadītājiem gan jārēķinās, ka, sākoties skolai,
satiksmes kustību gar skolu nav plānots mainīt – tā tāpat notiks pa
vienu joslu, un reverso kustību regulēs luksofors,» tā
E.Krastiņš.

Portāls www.jelgavasvestnesis.lv jau rakstīja, ka šobrīd tiek
izbūvētas pazemes komunikācijas Loka maģistrāles un Kalnciema ceļa
krustojumā. Tāpēc ir slēgta Kalnciema ceļa brauktuves daļa, bet
satiksme tiek organizēta divās joslās pa izbūvētu pagaidu
brauktuvi. Autovadītājiem jāņem arī vērā, ka Loka maģistrāles posmā
no Bērzu ceļa līdz Kalnciema ceļam ir vienvirziena kustība – tas
nozīmē, ka no Kalnciema ceļa, braucot no pilsētas centra, nevar
veikt labo pagriezienu un nogriezties uz Loka maģistrāli.
Apbraukšanai var izmantot Veco ceļu, Robežu ielu, Rogu ceļu.
Savukārt kravas transports, kas brauc virzienā no Kalnciema, tiek
novirzīts pa Garozas ielu.

Darbi norit arī Loka maģistrāles un Rīgas ielas krustojumā, kur
satiksme tiek organizēta pa vienu joslu katrā virzienā. Tas var
radīt satiksmes palēninājumu un prasīt vairāk laika ceļā no
Jelgavas uz Rīgu un otrādi. Tāpat šajā krustojumā nav atļauts
kreisais pagrieziens nevienā braukšanas virzienā.

Jāuzsver, ka darbu zonā atļautais braukšanas ātrums ir 30
kilometri stundā.

Foto un video: Ivars Veiliņš/ «Jelgavas Vēstnesis»