3.1 °C, 2 m/s, 93.8 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaJelgavas Tehnoloģiju vidusskolā veiksmīgi noritējusi praktiskā konference skolotājiem “No teorijas līdz praksei: STEAM risinājumi skolām”.
Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā veiksmīgi noritējusi praktiskā konference skolotājiem “No teorijas līdz praksei: STEAM risinājumi skolām”.
12/03/2025

10. martā Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā norisinājās konference pedagogiem “No teorijas līdz praksei: STEAM risinājumi skolām”, kas pulcēja vairāk nekā 100 dalībniekus no 32 dažādām Latvijas izglītības iestādēm un organizācijām.

Konferences pirmo daļu atklāja Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas IT/inženierzinātņu centra vadītājs Kaspars Antonevičs,  kurš  dalījās ar STEAM labās prakses piemēriem kompetencēs balstīta mācību satura īstenošanā Jelgavas tehnoloģiju vidusskolā.

Izglītības zinātņu doktorante, kognitīvi biheiviorālā terapeite un sociālā uzņēmuma Barboleta dibinātāja Baiba Blomniece-Jurāne iepazīstināja ar metodēm kā uzlabot bērnu intelektuālo spēju un mācību sasniegumus. Savukārt, ar pieredzi kā skolēnos attīstīt jaunradi un uzņēmējspējas, dalījās  Jauniešu uzņēmējdarbības un karjeras motivācijas centra vadītāja Nataļja Buļipopa un Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolas vizuālās mākslas skolotāja Violeta Erdmane.

Konferences otrajā daļā dalībniekiem bija iespēja piedalīties divās no 12 piedāvātajām praktiskajām darbnīcām, kurās pieredzējuši skolotāji sniedza padomus un dalījās metodēs kā efektīvi integrēt STEAM pieeju dažādos mācību priekšmetos. Starp tām bija darbnīcas par astronomiju sākumskolā, kompozītmateriālu un lējformu pielietojumu, zinātnes izmantošanu ar Micro:bit, interaktīvām kartēm, 3D projektēšanu un druku, ķīmijas eksperimentiem un digitālo rīku izmantošanu mūzikas stundās.

Šī konference apliecināja, ka STEAM izglītība ir būtiska skolēnu zināšanu un prasmju attīstīšanai, kā arī parādīja jaunas iespējas, kā padarīt mācību procesu interesantāku un efektīvāku.

Konference tapa ar Fonda AUGT , AS “Latvijas Finieris” un Asociācijas “Latvijas Koks” atbalstu.