1.8 °C, 5.7 m/s, 89 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiPilsētaPOIC kontaktcentrā pagājušajā gadā reģistrēti 9492 ziņojumi
POIC kontaktcentrā pagājušajā gadā reģistrēti 9492 ziņojumi
10/01/2025

Jelgavas pašvaldības operatīvās informācijas centrā (POIC) 2024. gadā saņemti 9492 ziņojumi. Visbiežāk saziņā ar POIC izmantots iedzīvotāju atbalsta tālrunis 8787 – uz to saņemti 5613 zvani. Pieaugusi iedzīvotāju aktivitāte interaktīvajā kartē karte.jelgava.lv un mobilajā lietotnē “Jelgavas pilsēta”, kur saņemti 1325 ziņojumi.

“POIC informācijas aprites procesi organizēti tā, lai pilsētas iedzīvotāji varētu būt droši, ka viņu iesniegtie ziņojumi ir ne tikai piefiksēti un nodoti atbildīgajiem speciālistiem izpildīšanai, bet pašvaldība veic arī šo darbu izpildes kontroli. Ja iedzīvotājs ziņojumu ievieto interaktīvajā kartē, viņš pats var sekot līdzi tā izpildes statusam, savukārt, ja ziņa nodota, zvanot 8787 vai rakstot e-pastā info@poic.jelgava.lv, uzdevuma izpildes kontroli sadarbībā ar partneriem – iestādi “Pilsētsaimniecība”, SIA “Jelgavas ūdens”,  SIA “Jelgavas nekustamā īpašuma pārvalde”, Pašvaldības policiju un citiem, veic POIC,” norāda POIC vadītājs Elvis Meija.

Tālrunis 8787 nemainīgi ir visbiežāk izmantotais komunikācijas kanāls, uz kuru iedzīvotāji informē par pilsētvidē konstatētajām infrastruktūras problēmām. Pakāpeniski popularitāti gūst arī digitālie risinājumi – pagājušajā gadā interaktīvā karte karte.jelgava.lv un mobilā lietotne “Jelgavas pilsēta” saziņai ar POIC izmantota 1325 reizes (2023. gadā – 999). Tāpat saziņā ar POIC izmantots e-pasts info@poic.jelgava.lv, uz kuru saņemti 192 ziņojumi (2023. gadā – 260 ziņojumi). Daļa statistikā iekļauto ziņojumu reģistrēti, pamatojoties uz Pašvaldības policijas inspektoru novēroto pilsētas videonovērošanas kamerās, kā arī pamanot problēmas kādā no 16 monitoringa sistēmām, kurām POIC ik dienu seko līdzi, vai citiem informācijas kanāliem. 2024. gadā pieņemts 841 Pašvaldības policijai adresēts ziņojums, informācijas apmaiņa ar Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienestu reģistrēta 410 reizes, bet ar “Jelgavas ūdens” saisti problēmjautājumi risināti 216 gadījumos.

Īpaši liels ziņojumu skaits saņemts jūlija lietavu laikā, kad trīs dienās tika reģistrēti vairāk nekā 500 ziņojumi par postījumiem gan pilsētas infrastruktūrai, gan privātajiem īpašumiem. “Spēcīgās lietavas bija pārbaudījums ne tikai pilsētas infrastruktūrai, operatīvajiem un saimniecības dienestiem, bet arī POIC speciālistiem. Naktī, kad nolija kritiski liels nokrišņu daudzums, mums bija jāmobilizē darbinieki, lai tie spētu apstrādāt visus ziņojumus. Jāatzīst tehniski papildu darba vietu varējām izveidot dienas laikā, tāpēc rīta stundās 8787 līnija bija pārslogota un ne visiem izdevās POIC sazvanīt ar pirmo reizi. Piesaistot papildspēkus, atzvanījām uz visiem saņemtajiem zvaniem, lai uzklausītu cilvēku ziņojumus. Tas bija brīdis, kad savā ziņā pildījām psiholoģiskā atbalsta funkciju. Krīzes brīžos cilvēki vēlas saņemt tūlītējus risinājums, diemžēl POIC datu operatori šādus risinājumus nav tiesīgi sniegt un atsevišķos gadījumos tas radīja neizpratni. Taču, jau pēc krīzes pārvarēšanas, cilvēki atzinīgi novērtēja 8787 kontaktcentra darbinieku sniegto atbalstu. Pēc šī visa veicām sarunu ierakstu analīzi, vērtējām, ko varam uzlabot krīzes komunikācijā, lai gadījumā, ja saskarsimies ar jaunu izaicinājumu, savu darbu paveiktu iespējami labi. Vēlos pateikties visiem, kuri zvanīja un informēja par kritiskajām vietām pilsētā, tas ļāva atbildīgajiem dienestiem daudz ātrāk un precīzāk fiksēt nodarīto postījumu apmēru, kā arī plānot nepieciešamos darbus,” atzīst Elvis Meija.

Kopumā 2024. gadā pilsētas iedzīvotāji visvairāk ziņojuši par problēmām uz ielām un ietvēm – saņemti 1559 ziņojumi (2023. gadā – 1816), par dzīvniekiem pilsētā – 913 ziņojumi (2023. gadā – 989 ziņojumi) un koku stādījumu kopšanu – 467 ziņojumi (2023. gadā – 268). No 9492 saņemtajiem ziņojumiem 9272 jeb 97,7 procenti ir par notikumiem Jelgavas teritorijā, bet 220 ziņojumi jeb 2,3 procenti ir par notikumiem Jelgavas novadā.

Jāatgādina, ka iedzīvotāju atbalsta bezmaksas tālrunis 8787, lietotne “Jelgavas pilsēta” un interaktīvā karte karte.jelgava.lv ļauj visu diennakti iedzīvotājiem ziņot par risināmām problēmām pilsētas infrastruktūrā, iegūt informāciju par pilsētā notiekošo un saņemt palīdzību krīzes situācijās. Saziņai ar POIC iedzīvotāji var izmantot arī e-pastu info@poic.jelgava.lv. Aktuālo informāciju par ceļu satiksmes negadījumiem, kas ietekmē transporta kustību pilsētā, par potenciāli bīstamiem laikapstākļiem, par neplānotiem elektroenerģijas atslēgumiem gadījumos, kad tie ietekmē luksoforu un ielu apgaismojuma darbību pilsētā, un citiem operatīviem jautājumiem iespējams uzzināt arī POIC sociālo tīklu kontos “Twitter“ – @POIC_Jelgava un “Facebook“ – @poicjelgava.