-2.2 °C, 4 m/s, 92.9 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaJelgavas Valsts ģimnāzija saņem kampaņas „Apturēsim mobingu skolās!” izglītojošās grāmatas
Jelgavas Valsts ģimnāzija saņem kampaņas „Apturēsim mobingu skolās!” izglītojošās grāmatas
02/10/2024

Pateicoties sabiedrības lielajai atsaucībai, arī šogad zīmola “Head&Shoulders” rīkotās kampaņas „Apturēsim mobingu skolās!” ziedojums sasniedz vairāk nekā 62 000 skolēnu visā Latvijā, tajā skaitā arī Jelgavas Valsts ģimnāzijas audzēkņus.

Par ziedojuma kampaņā iegūtajiem līdzekļiem sociālais uzņēmums „Esi/ emocionālā, sociālā intelekta centrs” 125 klašu audzinātājiem dažādās Latvijas skolas nogādā speciāli veidotus grāmatu komplektus, kas attīsta un pilnveido skolēnu sociāli emocionālās prasmes un tādējādi palīdz novērst mobingu. Šādu grāmatu komplektu saņem arī Jelgavas Valsts ģimnāzija. Tāpat par kampaņā iegūtajiem līdzekļiem “Esi/ centrs” novadījis mācību kursu 15 klašu audzinātājiem, kur viņi apguva emocionālās inteliģences trenera prasmes un tehnikas, ko pielietot dažādās situācijās skolas vidē. Apmācībās piedalījās arī Jelgavas Valsts ģimnāzijas 8. klases audzinātāja Kristīne Nagornaja.

Izglītojošo materiālu komplekts, kas tiek nogādāts skolām, sastāv no sešām grāmatām, kur apkopotas pedagogu un psihologu metodes kā spēles emocionālās inteliģences attīstībai. Tās palīdz skolēniem un arī pašiem skolotājiem pilnveidot komunikācijas prasmes, mērķtiecību, emociju, jūtu izpausmes un nostiprina to pašregulāciju. Grāmatas ir lielisks un praktisks instruments pedagogiem, risinot dažādās mobinga situācijas skolās.

Savukārt “Esi/ centrs” rīkotajās mācībās klašu audzinātāji modelēja visdažādākās mobinga situācijas un praktizēja, kā reāli strādā grāmatu komplektos iekļautās spēles un metodes. Apmācītie treneri – pedagogi turpmāk vadīs nodarbības klasēm savās un citās mācību iestādēs, kā arī šo 15 klašu audzinātāju vadībā skolēni jau ir izstrādājuši risinājumus, kā novērst mobingu klasē un skolā kopumā. SOS telefonu numuri un mobilās aplikācijas, kur vērsties mobinga situācijās, dusmu izlādes istaba, komandu un lomu spēles – empātijas eksperimenti, vairāk kopīgu klases pasākumu, emociju kartes, uzvedības paškontroles siena, pārgājiens “Kilometrs pret mobingu”, vairāk sarunu par dzīvi – šīs ir tikai dažas no skolēnu idejām, kuras viņi saredz kā risinājumu un vēlētos ievest savās skolās.