Latvijas Apdrošinātāju asociācija (LAA) no šodienas, 1. augusta, ievieš krīzes konsultatīvo tālruni 67360898 pa kuru iedzīvotāji var saņemt konsultācijas, kā rīkoties, ja iestājies apdrošināšanas gadījums kustamajam vai nekustamajam īpašumam vētras un plūdu izraisīto seku dēļ, kā rīkoties situācijās, ja rodas domstarpības ar apdrošināšanas kompāniju par atlīdzības izmaksām un citiem jautājumiem par šo. Arī Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir gatavs patērētājiem sniegt informatīvu un konsultatīvu atbalstu par apdrošināšanas līguma noteikumiem saistībā ar vētras un plūdu nodarītajiem postījumiem.
LAA krīzes konsultatīvais tālrunis darbojas darba dienās no pulksten 9 līdz 20. Paredzams, ka tas strādās trīs nedēļas, bet, nepieciešamības gadījumā, tā darba ilgums var tikt pagarināts.
Asociācija informē, ka vētras un tās radīto seko rezultātā apdrošināšanas kompānijas ir saņēmušas aptuveni 3500 pieteikumus apdrošināšanas atlīdzību izmaksām par vairāk nekā 9 miljoniem eiro (dati uz 31. jūliju).
Arī PTAC šodien paziņojis par gatavību patērētājiem sniegt informatīvu un konsultatīvu atbalstu par apdrošināšanas līguma noteikumiem saistībā ar vētras un plūdu nodarītajiem postījumiem. Patērētāji aicināti zvanīt pa konsultāciju tālruni 65452554 vai rakstīt e-pastu pasts@ptac.gov.lv.
PTAC uzsver, ka nav pieļaujams, ka tiek atteikta atlīdzības izmaksa gadījumos, kad noteikti riski un to interpretācija ir nepietiekami izskaidroti.
Ja ir applūdusi patērētāja īpašumā esošā teritorija, kuras apdrošināšanas līgumā ir ietverts plūdu vai nokrišņu izraisītas applūšanas risks, PTAC aicina rīkoties, sekojot šādiem norādījumiem: