-0.5 °C, 3.4 m/s, 86.7 %

Izglītība

Sākumlapa JaunumiIzglītībaLaboratorija “Kur radošums sastop tehnoloģijas” Jelgavā pulcē 80 dalībniekus
Laboratorija “Kur radošums sastop tehnoloģijas” Jelgavā pulcē 80 dalībniekus
15/03/2024

Ceturtdien Jelgavas Tehnoloģiju vidusskolā aizvadīta dizaina un tehnoloģiju laboratorija “Kur radošums sastop tehnoloģijas”, kas pulcēja 80 dalībniekus – 6.–12. klašu skolēnus un pedagogus no Zemgales reģiona. Apmācībās iesaistījās arī septiņu Jelgavas skolu pedagogi un audzēkņi.

Apmācības tika īstenotas sadarbībā ar Ventspils Augsto tehnoloģiju parku, izmantojot Jelgavas Tehnoloģijas vidusskolā pieejamo aprīkojumu, kas iegādāts projekta “Uzņēmējdarbība Zemgalē” ar EEZ grantu atbalstu. Tehnoloģiju vidusskolā pulcējās 6.–12. klašu skolēni un pedagogi no 18 izglītības iestādēm, pārstāvot Aizkraukles novadu, Dobeles novadu, Jelgavas valstspilsetu, Jelgavas novadu un Jēkabpili.

Šo apmācību mērķis bija dot nepieciešamās IT kompetences un prasmes ne tikai tehnoloģiju lietošanā mācību procesa organizēšanā, bet arī jaunu biznesa ideju un produktu radīšanā, izmantojot IT tehnoloģijas.

Kopumā tika piedāvātas 10 dažādas darbnīcas, no kurām dalībnieki, atbilstoši savām interesēm, piedalījās trijās. Darbnīcu saturs tika veidots, lai katrs dalībnieks iegūtu ne tikai teorētiskās zināšanas, bet arī praktiskas darba iemaņas, lietojot izvēlētās tehnoloģijas.

Piedāvātās darbnīcas

  • Pirmie soļi darbā ar lāzeri, kuras laikā dalībnieki apguva teoriju par lāzera uzbūvi un failutipiem, praktiski darbojās Inkscape programmā un modificēja failu programmā Katrs dalībnieks, izmantojot lāzera iekārtu, izgrieza patstāvigi sagatavotu objektu.
  • Metināšanas darbnīcā dalībnieki apguva teoriju par metāla veidiem, metināšanas metodēm, pusautomāta uzbūvi un darbības principiem, guva ieskatu metināšanas šuvju veidos un metāla pirmsmetināšanas apstrādē. Dalībniekiem, atbilstoši vecumam, bija iespēja izmēģināt metināšanu praktiski.
  • Katrs dalībnieks, apmeklējot meistarklasi pārtikas apdrukā, iepazinās ne tikai ar teoriju par pārtikas drukas iespējām un pārtikas printera un programmas apskatu, bet izstrādāja savu dizainu, sagatavoja to drukai un vēroja cepumu apdrukas procesu.
  • Izšūšanas darbnīcā dalībnieki iepazinās ar izšūšanas tehnoloģiju teoriju, sagatavoja savu dizainu Inkscape programmā, pielāgoja to izšūšanai un praktiski vēroja sava izstrādātā dizaina izšūšanas procesu.
  • Dizaina drukas darbnīcā apguva ne tikai teoriju par drukas un materiālu veidiem, bet guva ieskatu vektorgrafikā un rastra grafikā. Praktiski darbojās Inkscape programmā, veidojot savu dizainu, ko sagatavošana drukai. Rezultātā katrs dalībnieks apdrukāja krūzīti un cepurīti, atbilstoši izstrādātajam dizainam.
  • 3D modelēšanas un drukas darbnīcā dalībnieki apguva teorija par 3D printeriem, modelēšanu, praktiski darbojās Thinkercad programmā, sagatavojot vienkāršu 3D figūru drukai un izdrukājot to. Noslēgumā dalībnieki iepazinās ar izdrukātās figūras pēcapstrāde un analīze.
  • Vizuāļu darbnīcas dalībnieki iepazinās ar teorija par laba dizaina izstrādi un mārketinga būtību, kā arī praktiski izstrādāja dizainu programmā Canva. Apguva attēlu ģenerēšanu, izmantojot mākslīgo intelektu (MI).
  • Meistarklases dronu vadīšanā teorētiskajā daļā tika iegūtas zināšanas par drona uzbūvi, darbības principiem un dalībnieki iepazinās ar drona vadības pulti. Praktiskajā daļā guva iemaņas dronu vadīšanā.
  • Darbnīcā “Galda spēļu izmantošana reālās dzīves situāciju modelēšanai” dalībnieki guva priekšstatu galda spēļu izmantošanā un tās sniegtām priekšrocībām reālās dzīves situācijas modelēšanai, kā arī izspēlēja spēli par biznesu.
  • Meistarklasē par harizmu un komunikāciju dalībnieki apguva teoriju par labu sociālo prasmju nozīmi ikviena veiksmei un, praktiski darbojoties, apguva harizmas un komunikācijas Tips & Tricks.

Apmācību noslēgumā pedagogi saņēma apliecību par profesionālas pilnveides programmas apgūšanu sešu stundu apjomā, atbilstoši apmeklētajām darbnīcām.

Projekts “Uzņēmējdarbība Zemgalē” tiek ieviests EEZ grantu 2014. – 2021. gada perioda programmā “Vietējā attīstība, nabadzības mazināšana un kultūras sadarbība”. EEZ un Norvēģijas granti ir finansiāls atbalsts, ko sniedz Islande, Lihtenšteina un Norvēģija. Projekta kopējais budžets ir 969 256 eiro, no kuriem EEZ grantu līdzfinansējums ir 793 867,70 eiro.