13.1 °C, 3.6 m/s, 77.9 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiKonkurss dabaszinātnēs bērnudārzu audzēkņiem
Konkurss dabaszinātnēs bērnudārzu audzēkņiem
16/05/2016

Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) otro reizi notika konkurss Jelgavas pilsētas pirmsskolas izglītības iestāžu audzēkņiem „Mācies eksperimentējot!”. Konkursā mazie jelgavnieki savu bērnudārzu pārstāvēja komandā, kurā bija 6 bērni un audzinātāja. Kopumā piedalījās 10 komandas no bērnudārziem „Kāpēcīši”, „Kamolītis”, „Vārpiņa”, „Zemenīte”, „Lācītis”, „Pasaciņa”, „Rotaļa”, „Ķipari”, „Sprīdītis”, „Zīļuks”.

Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā (ZRKAC) otro reizi notika konkurss Jelgavas pilsētas pirmsskolas izglītības iestāžu audzēkņiem „Mācies eksperimentējot!”. Konkursā mazie jelgavnieki savu bērnudārzu pārstāvēja komandā, kurā bija 6 bērni un audzinātāja. Kopumā piedalījās 10 komandas no bērnudārziem „Kāpēcīši”, „Kamolītis”, „Vārpiņa”, „Zemenīte”, „Lācītis”, „Pasaciņa”, „Rotaļa”, „Ķipari”, „Sprīdītis”, „Zīļuks”.

Bērnudārza audzēkņi jau iepriekš bija sagatavojuši savas komandas prezentāciju. Ar kustībām, dziesmām un skaitāmpantiem bērni pieteica savu komandu. Daudzas komandas bija padomājušas par kādu vienojošu elementu savā ārējā izskatā. Izzinoši jautrā veidā bērni darbojās eksperimentu stacijās, kurās mācījās saprast dabaszinību pamatlietas. Katrā stacijā komandas veica uzdevumus un pēc 4 minūtēm devās uz nākamo eksperimentu staciju. Bērni iepazina magnētu spēku, gan ar elektromagnētu atlasot magnētiskos priekšmetus, gan izprotot magnētisko spēku pievilkšanos un atgrūšanos – pārvietojot vienu magnētu ar otru, tam nepieskaroties. Tāpat viņi pētīja dažādu objektu īpašības. Vienā no stacijām bērnudārznieki novēroja, kā gaisa tilpums ietekmē peldspēju, citā uzzināja, ka vienas formas objetkam var būt atšķirīgas ēnas. Eksperimentējot viņi noskaidroja, kas ir cēlējspēks. Telpiskā domāšana bija jāizmanto uzdevumā, kur pēc dotā attēla jāsaliek ģeometriskās figūras, iedziļināšanos prasīja arī spoguļgrāmtas uzdevums, kur no viena puzles gabaliņa bija jāsaliek visa mozaīka, pasakot, kas tajā redzams. Savas iemaņas bioloģijā bija iespēja pārbaudīt, mikroskopā vērojot mušas kāju. Īpaši interese bija par anatomijas uzdevumu – skeleta salikšanu. Bērni ar aizrautību uz mirkli kļuva par alu pētniekiem un lukturīša staros meklēja “dzīvas būtnes”, pēc tam aprakstot, ko nu katram “alā” bija laimējies redzēt – skudru, vardi vai kādu citu radījumu.  Uzdevumu veikšana prasīja loģisko domāšanu, spēju izteikt spriedumus, balstoties uz iepriekš zināmo, kā arī drosmi un spēju strādāt komandā.

Pēc eksperimentiem bērni savu radošumu apliecināja aktivitātē ar nosaukumu „Bizes pīšana”. Katrai komandai vajdzēja no trim lentām sapīt bizi, kā arī izdomāt tai pielietojumu un prezentēt to. Komandas piedāvāja atšķirīgus variantus: gan kā drošības lentu – kopīgi turoties pie tās, bērni pārvietojās, gan veidojot dažādus burtus, gan izmantojot to sportiskām aktivitātēm – kā lecamauklu.

Pasākuma noslēgumā mazo eksperimentētāju komandas tika apbalvotas ar diplomiem. Žūrija Jelgavas pilsētas pirmsskolas izglītības iestāžu audzēkņu komandām piešķīra šādas nominācijas: enerģiskākie, saliedētākie, neatlaidīgākie, veiklākie, mērķtiecīgākie, radošākie, krāšņākie, atjautīgākie, sparīgākie. Bija arī trīs specbalvas. Tās saņēma „Kāpēcīši” par komandas sagatavoto priekšnesumu, „Vārpiņa” par komandas darbu un spēju draudzīgi sadarboties un Dāvis Bartuševics no „Rotaļas” par džentlmeņa cienīgu uzvedību.

Noslēgumā mazie konkursa dalībnieki kopīgi nodziedāja dziesmu „Satiksimies Jelgavā”.

 
Informācija sagatavota
ZRKAC