15.3 °C, 1.1 m/s, 96.1 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiSvētdien – pilsētas svētku ieskaņas koncerts
Svētdien – pilsētas svētku ieskaņas koncerts
22/05/2014

Svētdien, 25. maijā, pulksten 15, orķestri un diriģents Aigars Meri ielūdz uz Jelgavas pilsētas svētku ieskaņas koncertu „Vai tas ir koncerts?” kultūras namā.

Klikšķināt, lai atvērtu

Svētdien, 25. maijā, pulksten 15, orķestri un diriģents Aigars Meri ielūdz uz Jelgavas pilsētas svētku ieskaņas koncertu „Vai tas ir koncerts?” kultūras namā.

Jelgavas Kamerorķestra mākslinieciskais vadītājs un diriģents Aigars Meri šogad pārsteigs jau ar trešo koncertu, kurā izskanēs divi izcilas, Latvijā mazpazīstamas mūzikas pirmatskaņojumi – Hoakina Rodrigo „Aranhuesas koncerts” un Viljama Russo „Ielu mūzika”.

Jelgavas Kamerorķestrim, Jelgavas Mūzikas vidusskolas stīgu instrumentu orķestrim un Jelgavas Bigbendam koncertā pievienosies solisti – viens no izcilākajiem Latvijas ģitāristiem Kaspars Zemītis un nepārspētais mutes ermoņiku virtuozs, „Latvian Blues Band” mūziķis Oskaru Stolse – Semerovs.

Koncerta pirmajā daļā tiks atskaņots Hoakina Rodrigo (Joaquin Rodrigo) 1939. gadā sarakstītais „Aranhuesas koncerts” („Concierto de Aranjuez”). Ģitāras solopartiju atskaņos Kaspars Zemītis. „Aranhuesas koncerta” pievilcība slēpjas klasiskās un populārās mūzikas tradīciju sintēzē.  Dzīvodams nabadzībā, Franko diktatūras laikā, komponists, kurš jau triju gadu vecumā zaudēja redzi, sarakstīja koncertu nacionālajam instrumentam – ģitārai, tādējādi kļūdams par vispārējas pielūgsmes objektu. Zīmīgi, ka slavenā otrās daļas pamattēma kļuva par iedvesmas avotu Mailzam Deivisam (Miles Davis) viņa kompozīcijai „Spānijas iespaidi” („Sketches of Spain”).

Otrajā daļā Jelgavas Kamerorķestrim pievienosies Jelgavas Bigbends un solisti – Mārtiņš Zilberts (klavieres) un Oskars Stolse – Semerovs (mutes ermoņikas), lai kopīgi atskaņotu Viljama Russo (William Russo) 1975. gadā radīto blūza koncertu mutes ermoņikai, klavierēm un orķestrim „Ielu mūzika” (A Blues Concerto for Harmonica, Piano and Orchestra „Street Music”). V. Russo bija aizrāvies ar ieceri radīt jaunu mūzikas stilu – „trešo virzienu”, kurā tiktu apvienotas klasiskās un džeza mūzikas tradīcijas. Šis skaņdarbs ir izcils stilu sintēzes piemērs, kur koncerta žanra klasiskās tradīcijas apvienojas ar blūzu un džezu.

 
Informācija sagatavota
JPPI „Kultūra”