23.3 °C, 2.7 m/s, 50.9 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiMītavas tilts – gada labākā inženierbūve Latvijā
Mītavas tilts – gada labākā inženierbūve Latvijā
22/03/2013

Mītavas tilts ir ieguvis 1.vietu konkursa „Gada labākā būve Latvijā 2012” nominācijā "Inženierbūve". Balva tika pasniegta piektdien, 22.martā svinīgā pasākumā, kur tika paziņoti Latvijas būvniecības nozares nozīmīgākie sasniegumi pagājušajā gadā. Baltijas valstīs unikāls gājēju tilts, kam Jelgavas iedzīvotāji ir devuši pilsētas vēsturiskā nosaukuma – Mītava – vārdu, tika atklāts 2012.gada 15.novembrī.  Tilts savieno pilsētas centra daļu ar Pasta salu.

Foto: Ivars Veiliņš

Mītavas tilts un Jāņa Čakstes bulvāra 1.kārtas rekonstrukcija  ir ieguvuši 1.vietu konkursa „Gada labākā būve Latvijā 2012” nominācijā “Inženierbūve”. Balva tika pasniegta piektdien, 22.martā svinīgā pasākumā, kur tika paziņoti Latvijas būvniecības nozares nozīmīgākie sasniegumi pagājušajā gadā.

Konkurss notika sešās nominācijās – jaunbūve, rekonstrukcija, restaurācija, inženierbūve, renovācija (t.sk. energoefektivitātes paaugstināšana), publiskās ārtelpas objekts. Visām nominācijā kopā tika saņemti 30 objektu pieteikumi no dažādiem Latvijas reģioniem. Latvijas Būvnieku asociācijas (LBA) organizētā skate „Gada labākā būve Latvijā 2012” šogad notika jau 17. reizi.

Baltijas valstīs unikāls gājēju tilts, kam Jelgavas iedzīvotāji ir devuši pilsētas vēsturiskā nosaukuma – Mītava – vārdu, tika atklāts 2012.gada 15.novembrī.  Tilts savieno pilsētas centra daļu ar Pasta salu. 

Tērauda tilts ir iekārts vantīs un izliekts divās asīs, padarot to par tehniski sarežģītu konstrukciju. Tilta laiduma garums ir 152 metri, tilta garums ar betonēto pagarinājumu pilsētas pusē – 199,6 metri. Tilta platums ir 3,5 metri, tam ir 28 vantis, divi 22 un 24 metrus augsti piloni. Tiltu veido 3850 tērauda elementi un laiduma konstrukcija izgatavota no septiņiem 19 – 24 metrus gariem blokiem.

Jāņa Čakstes bulvārī ir rekonstruēta ielas brauktuve un ietves, gar brauktuves malām izbūvētas autostāvvietas īslaicīgai automašīnu novietošanai, gājēju pārejas un promenāde ar veloceliņu gar Driksas upi, izbūvēti krasta nostiprinājumi un gājēju atpūtas zona. Zem Driksas upes tilta ir izbūvēts pontona tilts un pāri kanālam ir rekonstruēts tilts uz Pasta salu. Objektā ir rekonstruēts ielu apgaismojums, atjaunoti apstādījumi un veikti citi labiekārtošanas darbi.

Mītavas tilta būve, Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcija posmā no Raiņa ielas līdz Lielajai ielai, Pasta salas tilta rekonstrukcija un pontona tilta izbūve zem Driksas upes tilta ir pēdējo gadu lielākais būvdarbu līgums pilsētas infrastruktūras uzlabošanā un tas ir daļa no projekta „Ielu infrastruktūras attīstība un Driksas upes krastmalas sakārtošana” daļa.

Veikto būvdarbu kopējās izmaksas ir  6 472 755 lati.  Mītavas tilta būvniecībai bija nepieciešami 800 000 latu, Pasta salas tilta rekonstrukcijai – 217 000 latu, pontona tilta izbūve izmaksāja 45 577 latus.

Būvprojekta „Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcija, Jelgavā” autors ir SIA „3C”. Būvprojekta arhitektūras daļu izstrādāja SIA „Arhitektu kompānija „Ivara Šļivkas birojs”, bet tiltu daļu – SIA „Projekts 3”. Ģenerāluzņēmējs SIA „Tilts” nodrošināja būvdarbu vadību, kā arī veica promenādes betonēšanas un izbūves darbus, visu tiltu izbūves un teritorijas labiekārtošanas darbus. Rekonstrukcijas darbu būvuzraudzību veica AS „Ceļu inženieri”, bet autoruzraudzību – projekta autori. No pašvaldības puses būvniecības procesu vadīja aģentūra „Pilsētsaimniecība”.

Informācija sagatavota
Jelgavas pilsētas pašvaldības
Sabiedrisko attiecību pārvaldē