6.5 °C, 3.7 m/s, 91.2 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiIelas atjaunos 6,5 kilometru garumā
Ielas atjaunos 6,5 kilometru garumā
02/04/2007

Attēla autors: Jānis Kupčs

Attēla autors: Jānis Kupčs

Šogad pilsētā plānots rekonstruēt 6,5 kilometrus ielu seguma, ieguldot 4,6 miljonus latu – pārsvarā šie līdzekļi ir pašvaldības aizņēmums, bet miljons latu tiks saņemts kā valsts investīcijas.

Šobrīd ielu sakārtošana norit pēc iepriekš plānotā grafika. Jau 2004. gadā apstiprinātajā pilsētas attīstības stratēģijā kā mērķis tika izvirzīts līdz 2010. gadam rekonstruēt vai uzliet jaunu asfalta segumu 40 procentos pilsētas ielu. Taču noslēdzot 2007. gadu, vairāk nekā puse no plānotā apjoma jau būs realizēta. Tas apliecina, ka ielu seguma atjaunošana ir viena no pilsētas prioritātēm.

Šogad asfalta segums tiks atjaunots astoņās ielās.
Rīgas iela. Turpinot iesākto Rīgas ielas rekonstrukciju, pilnībā tiks atjaunots posms no Loka maģistrāles līdz pilsētas administratīvajai robežai. Šajā posmā šogad uzsāks un 2008. gadā pilnībā nobeigs rekonstrukciju. Renovēs nevien ielas seguma, bet izbūvēts būs arī riteņbraukšanas celiņš, ierīkots apgaismojums. 1,9 kilometru garo ceļa posms ekspluatācijā paredzēts nodot 2008. gada novembrī un šim mērķim līdzekļi piesaistīti no Satiksmes ministrijas.
Tērvetes iela. Ielas rekonstrukcija notiks no Raiņa ielas līdz Rūpniecības ielai, kas nozīmē, ka pilnībā tiks atjaunots asfalta segums. Paralēli tam paredzēts, ka šī iela no vienvirziena ielas kļūs par divvirziena kustības ielu, kas atslogos autoplūsmas iebraukšanu pilsētā. Patlaban vēl notiek izpētes darbi, lai ielu būtu iespējams izveidot kā divvirziena. Darbiem jānoslēdzas jau šā gada oktobrī.
Viskaļu iela. Šīs ielas rekonstrukcija iedzīvotājiem bija solīta jau pirms ūdensvada un rekonstrukcijas projekta darbu īstenošanas, taču diemžēl tas nebija iespējams, jo projekta gaitā pa šo ielu bija nepieciešams novirzīt transporta plūsmu. Tas, protams, izsauca iedzīvotāju neapmierinātību, jo ielas segums vēl vairāk tika izdangāts. Taču šogad iedzīvotājiem solīto izpildīsim un Viskaļu ielā notiks rekonstrukcijas darbi posmā no Lietuvas šosejas līdz Smiltnieku ielai.
Atmodas iela. Šis projekts paredz izbūvēt pilnīgi jaunu ielu, jo līdz šim šī masīva iedzīvotājiem vispār nebija ielas, pa kuru piekļūt līdz savām mājām – braukšana notiek starp pagalmiem, sētām, kas rada ne mazums apdraudējumu drošībai. Šogad paredzēts izbūvēt šo ielu no Meiju ceļa līdz Vēja ceļam.
Traktoristu iela. Noslēdzoties ūdensvada un kanalizācijas rekonstrukcijas projekta darbiem šajā ielā, tagad būs iespējams to renovēt un izdangāto ielas segumu atjaunot labākā stāvoklī nekā tas bija pirms projekta rakšanas darbu uzsākšanas. Arī šīs ielas renovāciju paredzēts īstenot līdz šā gada rudenim.
Vecais ceļš. Šobrīd posmā no Kalnciema ceļa līdz Institūta ielai un Institūta ielas posmā no Vecā ceļa līdz Zāļu ielai šajā ielā nav asfalta seguma, taču šā gada rekonstrukcijas darbu laikā te tiks uzliets asfalta segums, kas būtiski atvieglos situāciju gan tuvējās skolās, pie piemiņas vietas, kā arī kvartāla iedzīvotājiem.
Baložu iela. Remonts šajā ielā paredzēts posmā no Tērvetes ielas līdz Būriņu ceļam un Būriņu ceļa remonts no Baložu ielas līdz pilsētas robežai.
Peldu iela. Zemgales tehnoloģiskā parka projekta realizāciju turpinot, pašvaldība pilda savas saistības, sakārtojot infrastruktūru šajā vietā. Šogad tā jau būs trešā kārta, kurā paredzēts izbūvēt posmu no Cukura ielas līdz tehnoloģiskajam parkam.
Šogad pilsētā tiks sakārtotas vēl divas ielas, kurās darbu realizācija tiks veikta nevis pēc pašvaldības, bet gan iedzīvotāju un uzņēmēju iniciatīvas. Tā Ziediņu ceļā, kur taps jauna rūpnīca, pašvaldība tikai izstrādās ielas rekonstrukcijas projektu, bet iesaistītais uzņēmējs par saviem līdzekļiem projektu realizēs, sakārtojot ielu.
Jau pirms dažiem gadiem Jelgavā pirmo reizi realizējoties pašvaldības un privātajai partnerībai, tika noasfaltēta viena iela privātmāju sektorā. Tagad var teikt, ka šim piemēram sekojis otrs – Grothus ielas iedzīvotāji ir gatavi iesaistīties ar 50 procentu finansējumu, lai tiktu noasfaltēta viņu iela. Pašvaldība vienmēr šādu iedzīvotāji iniciatīvu novērtē pozitīvi un, ja gatavi iesaistīties ir paši māju īpašnieki, tad pašvaldība rod līdzekļus, lai atbalstītu šādas aktivitātes.
Pašvaldība skaidri apzinās, ka pilsētā lielais vairums ielu vēl ir katastrofālā stāvoklī un rekonstrukcija nepieciešama vairāk nekā 70 procentiem ielu. Tāpēc pašvaldība izstrādā rekonstrukcijas projektus, cerot darbu īstenošanai rast iespēju piesaistīt līdzekļus no dažādiem fondiem. Taču ne vienmēr tas īstenojas. Tā Dobeles šoseja, kuras rekonstrukcijas projekts tapa jau pirms diviem gadiem, diemžēl netika apstiprināta rekonstrukcijai no valsts puses, taču pašvaldība cer, ka jaunajā plānošanas periodā šis projekts tiks apstiprināts, jo līdzekļu Satiksmes ministrijai projektu realizācijai ir vairāk nekā iepriekš. Tāpat projekts tapis posmam no Atmodas ielas līdz Dambja ielai un tagad tiek meklēti risinājumu finansējuma piesaistei. Pērn Eiropas līdzekļu piesaistei tika iesniegts arī projekta «Drošais ceļš uz skolu» turpinājums, kura gaitā vēlējāmies sakārtot Raiņa iela, taču to neapstiprināja un tagad jāturpina meklēt iespējamie līdzekļu risinājumi.
Šogad perspektīvā taps arī projekts to ielu renovācijai, kas nodrošinās infrastruktūru un piekļuvi topošajam pilsētas stadionam – Brīvības bulvāris, Kronvalda iela, Lāčplēša iela un Akmens iela. Minētās ielas gan netiks renovētas pilnā garumā, jo patlaban galvenais uzdevums ir tās atjaunot tajā posmā, kas nodrošinās piekļuvi stadionam.

Informāciju sagatavoja
Jelgavas Domes izpilddirektora vietnieks
Vilis Ļevčenoks