Projekts izstrādāts ar mērķi pilnveidot fizikas un matemātikas studiju kursu programmas, mācību metodiskos materiālus, kā arī modernizēt šo priekšmetu mācīšanas materiāli tehnisko bāzi. Plānots, ka fizikas un matemātikas kursa mācīšanas pilnveidi bakalaura un maģistra studiju programmās veiks, ievērojot starpdisciplināro pieeju un studentu kompetences.
Tas nozīmē, ka fizikas un matemātikas mācīšanu gandrīz katrā no deviņām fakultātēm centīsies pēc iespējas vairāk tuvināt konkrētai specialitātei, galveno akcentu liekot uz zināšanu pielietojamību reālos darba tirgus apstākļos. Piemēram, meža fakultātes studentiem jau tagad māca mežaudžu matemātisko modelēšanu. Diemžēl pagaidām studentiem jāiztiek vien ar lekcijās dzirdēto un pierakstīto, jo atbilstošas mācību grāmatas vēl nav. Tāpēc profesors Rūdolfs Ozoliņš šādu grāmatu plāno izdot projekta ietvaros. Bez tam, veicot programmas satura pilnveidi, iecerēts izpētīt citu, līdzīga profila universitāšu pieredzi gan Latvijā, gan ārzemēs, kā arī iegādāties atsevišķus mācību metodiskos materiālus, kas ļaus plašāk izmantot datortehniku gan laboratorijas darbos, gan prezentāciju sagatavošanā. Projektā galvenokārt piedalās Informācijas tehnoloģiju fakultātes Fizikas un Matemātikas katedras vadošie mācību spēki, bet par ekspertiem pieaicināti konkrētu studiju programmu vadītāji no citām fakultātēm.
Tāpēc projektā paredzēts modernizēt jau esošās datorklases un atvērt vienu jaunu ar 30 darba vietām. Arī pārējās mācību auditorijas aprīkos ar mūsdienīgu tehniku, tādējādi nodrošinot studiju procesu ar pienācīgu darba vidi. Līdz šim LLU, tāpat kā vairākās citās universitātēs, fizikas un matemātikas kursa apguve jaunajiem studentiem sagādājusi lielas grūtības un kļuvusi par vienu no galvenajiem atskaitīšanas iemesliem. Tas tāpēc, ka pirmkursniekiem trūkst nepieciešamās priekšzināšanas, bet studiju process augstskolā galvenokārt balstās uz novecojušām metodēm pie bezgala trūcīgas materiāli tehniskās bāzes. Ne velti studentu vidū mājo visai spārnots teiciens – augstākā matemātika nav grūta, bet grūta ir elementārā matemātika.
Minētā projekta ieviešanas kopējās izmaksas divos gados sasniegs gandrīz 204 000 latu, kas ir pietiekami solīda summa, lai sasniegtu būtiskus kvalitatīvus uzlabojumus tādu studentu vidū nepopulāru, bet profesionālā izaugsmē nepieciešamu priekšmetu kā fizika un matemātika mācīšanā.
Informāciju sagatavoja Juris Kālis, LLU Preses daļas vadītājs Tālrunis 3028085, 29144960