19.9 °C, 3.7 m/s, 53.6 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiBūtiski uzlabos Jelgavas sabiedriskā transporta sistēmu
Būtiski uzlabos Jelgavas sabiedriskā transporta sistēmu
28/02/2007

SIA „Jelgavas autobusu parks” (JAP) šāgada laikā paredzējis būtiski izmainīt autobusu kustības maršrutus un grafikus, ievērojami uzlabojot pilsētas sabiedriskā transporta sistēmu, informēja JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs.

Jelgavas pilsētas sabiedriskā transporta sistēma izveidota pagājušā gadsimta 70. gados, un tā neatbilst pašreizējai situācijai un pilsētnieku pieprasījumam, informēja JAP valdes loceklis Pēteris Salkazanovs. Tāpēc šāgada laikā paredzēts būtiski uzlabot sistēmu kopumā, fundamentāli izmainot un uzlabojot autobusu kustības maršrutus, kā arī kustības grafikus. Izmaiņas būs balstītas uz reālo situāciju, kas apzināta, pērn aptaujājot apmēram 12 000 pilsētas iedzīvotājus.

Tādējādi jaunie autobusu kustības maršruti un grafiki būs daudz precīzāk saskaņoti ar iedzīvotāju pieprasījumu, piemēram, autobusi kursēs gar visām pilsētas skolām un sabiedriskajām iestādēm. Perspektīvā, pie līdzšinējās dzelzceļa stacijas plānots izveidot vienotu satiksmes terminālu.
Pērn pilotprojektu jaunās sistēmas izpētei finansēja Jelgavas pilsētas dome, taču sistēmas ieviešanu finansēs JAP, šim nolūkam atvēlot apmēram 100 000 latu. Pirmais solis būs PICAS datorprogrammas iegāde, kas ļaus sistēmu izstrādāt elektroniski un sasaistīt ar digitālo pilsētas karti.

P. Salkazanovs uzsvēra, ka ar īpašas kampaņas palīdzību iedzīvotāji tiks savlaicīgi informēti par izmaiņām, izskaidrojot arī to būtību un nepieciešamību. Projekta izstrādes gaitā tiks sagatavota visa nepieciešamā informācija par jaunajām maršrutu shēmām un autobusu kustības sarakstiem.
Sākot ar šo gadu Jelgavas pilsētas dome kā pilsētas transporta pārvadājumu pasūtītājs kompensēs JAP zaudējumus, ko nosaka Eiropas Savienības regula. Tādējādi pašvaldība dotēs apmēram 25 – 30 procentus no biļetes cenas, kas vērtējams kā pozitīvs solis iedzīvotāju sociālā atbalstīšanā un dot pamatu vismaz šogad atturēties no braukšanas biļešu cenas paaugstināšanas, norādīja P. Salkazanovs.

Viena no galvenajām JAP prioritātēm ir pakalpojumu kvalitātes uzlabošana, tāpēc uzņēmums regulāri izvērtē pasažieru ieteikumus un sūdzības. 2006. gadā saņemtas 60 sūdzības (23 – par autobusu kursēšanas grafikiem, 21 – par šoferu uzvedības kultūru, 16 – par citām konfliktsituācijām). Saņemtas arī vairākas pateicības no iedzīvotājiem, informēja JAP komercdirektore Viktorija Ļubļinska.

Pērn JAP būtiski uzlabojis tehnisko nodrošinājumu, pasažieru pārvadājumiem piesaistot 20 MAN autobusus, 12 „Mercedes-Benz Sprinter” autobusus un 10 „Ford Mondeo” vieglos taksometrus. Tāpat 2006. gadā Jelgavā izvietotas kartes ar autobusu maršrutu shēmām, izvietoti autobusu kustības saraksti arī tālsatiksmes maršrutu autobusu pieturās, pilsētas autobusos bez maksas bija pieejami bukleti ar kustības sarakstiem, kā arī autobusu vadītāji apgādāti ar darba formas tērpiem.

Papildus informācija:
SIA „Jelgavas autobusu parks”
komercdirektore
Viktorija Ļublinska
Tālr. 3023728
E-pasts: