Pašvaldības iestāde “Pilsētsaimniecība“ šonedēļ, veicot ielu seguma apsekošanu, vairākās pilsētas grantētajās ielās konstatējusi pastiprināta brauktuvju segas nestspējas samazināšanos. Tas saistīts ar straujo atkušņa iestāšanos, kad kūstošā ledus un sniega rezultātā būtiski paaugstinājies gruntsūdens līmenis. Zemes augstākie slāņi jau ir atkusuši, bet zemākie slāņi vēl joprojām ir sasaluši – sasalums ir aptuveni 50 līdz 80 centimetri. Dziļā zemes sasaluma rezultātā ielu grants slānis ir pārmitrinājies un brauktuves virskārta kļuvusi mīksta, veidojot seguma deformāciju. Šobrīd vairākās ielās ir ieviesti transporta masas ierobežojumi. Ielu seguma atjaunošana būs iespējams veikt tiklīdz ielu virskārta apžūs.
Pašlaik, turpinoties atkusnim un ielas segumam esot pārmitrinātam, nav iespējams veikt uzturēšanas darbus, jo smagā tehnika uz pārmitrināta, nestspēju zaudējuša ceļa to sabojās vēl vairāk. Uzlabot seguma stāvokli varēs, tikai ielām apžūstot, un atgūstot nestspēju. “Pilsētsaimniecība” šobrīd pastiprināti uzrauga grants seguma ielu stāvokli un tiklīdz to ļaus laikapstākļi sāks ielu seguma atjaunošanas darbus.
“Pilsētsaimniecība” informē, ka pārmitrinājums ietekmē arī grants ielas, kurās veikta virsmas apstrāde ar šķembām un bitumena emulsiju, jo šis segums nav veidots kā ielas konstrukcijas slāņa pastiprinājums. Galvenais virsmas apstrādes uzdevums ir uz laiku novērst putekļainību un samazināt brauktuves virsmas dilumkārtas nodilumu. Kamēr bitumena emulsija nodrošina minerālmateriālu sasaisti, brauktuvei nav nepieciešama greiderēšana un atputekļošana. Salīdzinot ar ielas asfaltēšanu, kurā tiek veikta ne tikai asfaltbetona ieklāšana, bet arī segas konstrukcijas pastiprināšana, un kas ir daudzas reizes dārgāka tehnoloģija, dilumkārtas virsmas apstrādes ar emulsiju kalpošanas laiks ir īsāks un tas atkarīgs no vairākiem faktoriem, tai skaitā ielas segas konstrukcijas nestspējas, satiksmes intensitātes, nokrišņiem un citiem faktoriem.
Lai neatgriezeniski nesabojātu ielu segumu, vairākās ielās un ielu posmos ir noteikts transporta masas ierobežojums. Transporta masas ierobežojumi šādos apstākļos ir vispāratzīta prakse, un to īsteno arī citās valstīs ar līdzīgiem klimatiskiem apstākļiem. Transporta masas ierobežojumi tiek ieviesti un atcelti pēc katra konkrētā ceļa faktiskā stāvokļa un iespējamo bojājumu izvērtēšanas, uzsver “Pilsētsaimniecībā”.
Ielas un ielu posmi, kur jau ieviesti transporta masas ierobežojumi ir Atmodas iela no Meiju ceļa līdz Vēja ceļam, Nākotnes iela, Augstkalnes iela un Mārtiņa iela no Tērvetes ielas līdz Filozofu ielai, Zirgu iela no Tērvetes ielas līdz Smilšu ielai, Madaru iela no Tērvetes ielas līdz Smilšu ielai, Emīla Dārziņa iela no Kļavu ielas līdz Rūpniecības ielai, Ganību iela no Satiksmes ielas līdz Kazarmes ielai, Namdaru iela un Vasaras ielā no Satiksmes līdz Traktoristu ielai, Pionieru iela no Vasaras ielas līdz Ganību ielai, Lidotāju iela no Vasaras ielas līdz Ganību ielai. Šeit izvietotas ceļa zīmes, kas nosaka transporta pārvietošanos ar masu ne lielāku par 3,5 tonnām. Bet dēļ brauktuves segas kritiskas nestspējas samazināšanās autotransporta kustībai slēgts Platones ielas posms no Liepājas ielas līdz Mednieku ielai. No 26. februāra satiksmei slēgta arī Ganību iela posmā no Dobeles ielas līdz Kazarmes ielai (konstatēti būtiski brauktuves asfalta seguma bojājumi) un Stadiona iela posmā no Gaismas ielas līdz Lazdu ielai (kritiska brauktuves segas nestspējas samazināšanās).
“Pilsētsaimniecība”, turpina pastiprināti kontrolēt ielu stāvokli un vērtēs transporta masas ierobežojumus vai satiksmes ierobežojumus arī citās pilsētas ielās.
Autovadītāji aicināti rēķināties ar pagaidu ierobežojumiem un ievērot tos. Ja iespējams, veikt problemātisko ielu apbraukšanu pa citu maršrutu un noteikti informēt “Pilsētsaimniecību” par pamanītajiem ielu segumu bojājumiem. Informēt var zvanot uz diennakts iedzīvotāju atbalsta tālruni 8787, sūtīt ziņas interaktīvajā kartē: karte.jelgava.lv.
Foto: “Pilsētsaimniecība”