Jau vairākus gadus Jelgavas pašvaldība Satiksmes ministrijai iesniedz pieteikumu līdzfinansējuma saņemšanai kritiskā stāvoklī esošo tranzītielu – Miera un Aizsargu ielas – rekonstrukcijai. Ministru kabineta (MK) noteikumi paredz, ka valstij jālīdzfinansē šādu tranzītielu rekonstrukcijas projektu izstrāde, kā arī jāsedz puse no būvdarbu izmaksām. Taču Satiksmes ministrija pēdējos trīs gadus pašvaldībai sniedz atbildi, ka, lai gan tranzītielas atbilst visiem kritērijiem atbalsta saņemšanai, “valsts piešķirtais finansējums ir nepietiekams minētā projekta atbalstam”. Lai nepieļautu ielu pilnīgu sabrukšanu, pašvaldība par aizņēmuma līdzekļiem sākusi izstrādāt ielu rekonstrukcijas projektu un šovasar ministrijai iesniegs jau gatavu projektu.
Kopējās projektēšanas izmaksas ir 134 302,74 eiro, un konkursa kārtībā projektu izstrādā SIA “3C”. Tas paredz trīs ielu rekonstrukciju – Mieras ielas sakārtošanu no tilta pār Platones upi, iekļaujot arī rotācijas apļa seguma atjaunošanu, Aizsargu ielas ceļa seguma atjaunošanu līdz pilsētas robežai, kā arī Bauskas ielas pārbūvi no Miera ielas līdz jaunbūvējamajam tiltam pār Platones upi.
Miera ielas posmā projekts paredz ne tikai ielas seguma rekonstrukciju, bet arī izbūvēt gājēju un velosipēdistu celiņu līdz rotācijas aplim, apgaismojumu, sakaru kanalizāciju, ūdensvada tīklus, kā arī sakārtot lietusūdens kanalizācijas sistēmu. Savukārt Mieras ielas rotācijas aplī un Aizsargu ielā paredzēta pilnīga seguma atjaunošana. Pārbūvējot Bauskas ielu, tā tiks paplašināta, tur tiks izbūvēta ietve, apgaismojums, sakaru kanalizācija, ūdensvada un saimnieciskās kanalizācijas tīkli, kā arī lietusūdens kanalizācijas sistēma. Tāpat projektā paredzēts uzlabot satiksmes drošību, izbūvējot divus jaunus rotācijas apļus – Miera un Graudu ielas krustojumā un Miera un Bauskas ielas krustojumā – un Miera ielā ierīkojot videonovērošanu, stāsta Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vecākā projektu vadītāja Daina Traidase.
Lai īstenotu projektā plānoto ielu rekonstrukciju un izbūvētu jaunas gājēju ietves, veloceliņus un rotācijas apli, atsevišķos posmos būs nepieciešama koku izzāģēšana. Tāpēc pašvaldība publiskai apspriešanai nodod koku ciršanas ieceri. Kopumā paredzēts izcirst 52 kokus – 32 Bauskas ielas malā un 20 Miera ielas malā, kā arī 50 mežaudzē pie Graudu ielas. Pēc ielu rekonstrukcijas projekts paredz Bauskas ielā iestādīt 65 jaunus kokus, bet Miera ielā – 56.
Jāpiebilst, ka saskaņā ar Jelgavas saistošajiem noteikumiem Miera iela ir A klases iela. Pagājušā gada 17. septembrī tika veikta satiksmes intensitātes skaitīšana projektējamajā posmā – diennakts laikā ielu šķērsoja 11 050 automašīnas, no kurām 972 bija smagās automašīnas.
To, ka kritiskā stāvoklī esošā tranzītiela vairs nespēj nodrošināt šādu satiksmes intensitāti, visskaudrāk parāda šā brīža mainīgie laikapstākļi, kad uz ceļiem pastiprināti veidojas bedres un asfalts sabrūk. Lai novērstu ceļu satiksmes bīstamību, šobrīd ne tikai tiek remontētas avārijas bedrītes, bet arī Aizsargu ielas posmā no Vircavas upes tilta līdz Miera ielas rotācijas aplim ir samazināts atļautais braukšanas ātrums līdz 50 kilometriem stundā.
Jau gatavu ielu rekonstrukcijas projektu pašvaldība, kā to paredz MK noteikumi, līdz 1. augustam iesniegs Satiksmes ministrijā, lai saņemtu valsts līdzfinansējumu tranzītielu būvdarbiem, kuru kopējās izmaksas pārsniedz 7,5 miljonus eiro. Atteikuma gadījumā, ņemot vērā ielas slikto tehnisko stāvokli, pašvaldība būs spiesta apsvērt iespēju šo ceļa posmu uz laiku slēgt tranzīta autotransportam.
Foto: Jelgava.lv
Informācija sagatavota
Sabiedrisko attiecību pārvaldē