20.7 °C, 2.8 m/s, 41.8 %

Jaunumi

Sākumlapa JaunumiPilsētaIzvēlas ceļot tuvāk mājām un doties pārgājienos
Izvēlas ceļot tuvāk mājām un doties pārgājienos
01/03/2022

Jelgavas reģionālais Tūrisma centrs (JRTC) apkopojis Jelgavas un Jelgavas novada tūrisma statistiku par 2021. gadu. Līdz ar ceļošanai un kultūrvēsturisko objektu apskatei nelabvēlīgajiem ierobežojumiem pandēmijas dēļ tūristu skaits Jelgavā pērn samazinājies teju par trešdaļu. “Aizvadītā gada statistikas dati liecina, ka cilvēki izvēlas ceļot tuvāk mājām, pavadīt brīvo laiku svaigā gaisā un doties pārgājienos,” uzsver JRTC vadītāja Anda Iljina.

Aptuveni 60 procenti tūristu, kuri vērsās JRTC, uz Jelgavu bija atbraukuši no dažādām Latvijas vietām, savukārt 30 procenti interesentu bija jelgavnieki. Tas liecina, ka vietējā tūrisma popularitāte ir pieaugusi un pandēmijas laikā daudzi izvēlas apceļot Latviju. Pēc informācijas JRTC vērsās 13 procenti ārvalstu tūristu. Šie ceļotāji galvenokārt ieradās no kaimiņvalstīm Lietuvas un Igaunijas, kā arī no Vācijas un Spānijas. Savukārt vistālāko ceļu uz Jelgavu bija mērojuši tūristi no Dienvidkorejas un Singapūras.

 

Apmeklētākais Jelgavas tūrisma objekts pērn jau trešo gadu pēc kārtas bija Lielupes palienes pļavas un skatu tornis, kas 2021. gadā apmeklēts 88 875 reizes. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vērojams apmeklētāju skaita kritums par astoņiem procentiem. Jāpiebilst, ka Lielupes palienes pļavas un skatu tornis apmeklētājiem ir pieejams bez maksas un tas ir vienīgais dabas objekts Jelgavā, kur pie ieejas vārtiem ir uzstādīts automātisks apmeklētāju skaitītājs.

 

Pērn apmeklētākais maksas apskates objekts tradicionāli bija Jelgavas Svētās Trīsvienības baznīcas tornis. To apmeklēja 7293 interesenti, kas ir par 61 procentu mazāk, salīdzinot ar iepriekšējo gadu.

 

Tūrisma pakalpojumu sniedzēju vidū pērn lielāko apmeklētāju plūsmu pieredzēja SIA “Karameļu darbnīca” – to apmeklēja 5294 cilvēki, taču tas ir uz pusi mazāk nekā 2020. gadā. Jelgavas pils muzejā 2021. gadā viesojušies 4089 tūristi, kas ir par sešiem procentiem mazāk nekā gadu iepriekš. Ģederta Eliasa Jelgavas Vēstures un mākslas muzeju apmeklējuši 3964 interesenti, un arī tas ir uz pusi mazāk, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Muzeja direktore Gita Grase atzīst, ka pagājušajā gadā muzejs apmeklētājiem bija pieejams tikai četrus mēnešus un nenotika ierasti apmeklētākais pasākums “Muzeju nakts”.

 

Taču ir arī tādi uzņēmumi, kuri, neskatoties uz nozarē valdošo situāciju, pērn pieredzēja klientu skaita pieaugumu. Tie ir jaunākie tūrisma pakalpojumu sniedzēji pilsētā, piemēram, uzņēmuma “Migo city”, kas piedāvā elektroskrejriteņu un elektroskūteru nomu, klientu skaits palielinājās par 75 procentiem, savukārt viesu namā “Kārklu muiža” viesu skaits audzis par 140 procentiem.

 

Pagājušajā gadā JRTC speciālisti aktīvi darbojās virtuālajā vidē – tīmekļa vietnē www.visit.jelgava.lv un sociālajos tīklos, kur regulāri tika publicēta aktuālā informācija par atpūtas iespējām, ēdināšanas uzņēmumiem, karsto dzērienu līdzņemšanas vietām, apskates objektiem Jelgavā un apkārtnē. Tika veidotas un publicētas tūrisma pakalpojumu sniedzēju stāstu afišas, kas iepazīstināja ar apskates objektiem. “Piedāvājuma veidošanā izmantojām arī modernās tehnoloģijas. Jelgavā bez maksas ir pieejams audiogids, kurā iekļauti stāsti par 24 pilsētas apskates objektiem. Savukārt sadarbībā ar mobilo lietotni “Tours Accross Baltics” izstrādāti trīs tematiskie maršruti – “Izzinām Jelgavu kopā”, “Iedvesmojies Jelgavā” un “Pārsteidzošā Pārlielupe”. Tos bez maksas var lejupielādēt tīmekļa vietnē visit.jelgava.lv,” stāsta A.Iljina.

 

“Facebook” profilā sadarbībā ar vietējiem uzņēmējiem pērn tika rīkoti pieci tematiski konkursi, kas piesaistīja 2050 dalībniekus. Savukārt “Visit.Jelgava” profila sekotāju skaits sociālajā tīklā “Facebook” aizvadītajā gadā pieaudzis līdz 11 006, kas ir par septiņiem procentiem vairāk nekā 2020. gadā.

 

Viena no pagājušā gada vērienīgākajām aktivitātēm Latvijas mērogā bija Jelgavas tūrisma objektu dalība Kultūras ministrijas organizētajā kampaņā “Atrastā Latvija”, kuras laikā 60 Latvijas atjaunotie kultūras un dabas mantojuma objekti tika sarindoti septiņos kultūras un dabas mantojuma ceļos. Jelgavas objekti – Vecpilsētas ielas kvartāls, Bezvainīgās Jaunavas Marijas Romas katoļu baznīca un Jelgavas Svētā Simeona un Svētās Annas pareizticīgo katedrāle – tika iekļauti maršrutā “Jēkaba ceļš”. Kampaņas laikā, no 26. maija līdz 5. septembrim, ikviens bija aicināts atklāt Latviju – doties pa izveidotajiem maršrutiem un atbildēt uz jautājumiem par katru objektu. Jelgavas pilsētas objekti tika iekļauti kampaņas biežāk apmeklēto objektu top 10 sarakstā.

 

Pērn JRTC turpināja arī sadarbību ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, un ar tās atbalstu tika organizētas žurnālistu, blogeru un influenceru vizītes Jelgavā un Jelgavas novadā. Tādējādi ar reklāmrakstiem un ierakstiem sociālajos tīklos tika popularizēts Jelgavas tūrisma piedāvājums.

 

Aizvadītā gada statistikas dati liecina, ka cilvēki izvēlas ceļot tuvāk mājām, pavadīt brīvo laiku svaigā gaisā, doties pārgājienos, tāpēc arī šogad, veidojot piedāvājumu, JRTC akcentēs dabas tūrismu un aktīvas atpūtas iespējas. “Šobrīd JRTC pārstāvji apkopo aktuālo tūrisma informāciju. Turpinām sadarbību ar Jelgavas un Jelgavas novada uzņēmējiem, lai noskaidrotu viņu piedāvātos jaunumus šā gada vasaras tūrisma sezonai,” stāsta A.Iljina.

 

 

Foto: Jelgava.lv

 

Informācija sagatavota

Jelgavas reģionālajā Tūrisma centrā