27.2 °C, 1.6 m/s, 60.3 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaSeptiņos mēnešos par 87 procentiem pieaudzis «Latvijas piena» siera eksports
Septiņos mēnešos par 87 procentiem pieaudzis «Latvijas piena» siera eksports
07/09/2015

Piena pārstrādes uzņēmuma «Latvijas piens» ražotā siera eksports septiņos mēnešos šogad, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, pieaudzis par 87 procentiem, informē «Latvijas piena» valdes priekšsēdētāja Anita Skudra.

www.jelgavasvestnesis.lv

Piena pārstrādes uzņēmuma «Latvijas piens» ražotā siera
eksports septiņos mēnešos šogad, salīdzinot ar tādu pašu periodu
pērn, pieaudzis par 87 procentiem, informē «Latvijas piena» valdes
priekšsēdētāja Anita Skudra.

Viņa norāda, ka pa šo laiku ir izvērsts siera eksports uz
Skandināvijas valstīm, kur pieprasīti ir uzņēmuma ražotie «Gouda»,
«Edam», «Tilsiter», kā arī «Maasdam» tipa sieri, kas ir populārākie
siera veidi šajā reģionā. Šogad Skandināvijas tirgū izveidota
stabila sadarbība ar izplatītājiem.

Savukārt Čehijas tirgū uzņēmuma ražotie apaļie siera rituļi
«Trikata» iekļauti un tiek piedāvāti patērētājiem «premium» siera
segmentā, stāsta A.Skudra, atgādinot, ka eksports uz Čehiju tika
sākts šovasar.

Tāpat šogad uzņēmums sācis eksportu arī uz Serbiju, kas ir ļoti
sarežģīts tirgus, atzīst A.Skudra. Patlaban tiek veikts darbs, lai
līdz gada beigām attīstītu eksportu arī uz Dāniju, jo «Latvijas
piens» ir ieguvis starptautisko sertifikātu, kas apliecina
produkcijas kvalitāti, labas ražošanas un higiēnas praksi un uzrāda
ražotāju kā uzticamu partneri tirdzniecības tīkliem.

«Latvijas piens» turpina izvērst eksporta darbību arī uz citiem
pasaules reģioniem. Pēc starptautiskās izstādes «Gulf food»
Apvienotajos Arābu emirātos, Dubaijā šī gada februārī, pirmā
eksporta krava uz Dubaiju tika nosūtīta maijā, un ietvēra pilnu
uzņēmuma produktu portfolio – gan izstādē augsti novērtēto svaigo
sieru «Sniega bumbas», gan apaļo sieru šķēles, gan arī «Gouda» un
«Tilsiter» tipa sierus.

Sadarbība ar izplatītājiem Dubaijā patlaban ir attīstības
stadijā, jo eksporta izvēršana prasa laiku, līdz tiek precīzi
noteikts pieprasījums un piedāvājums un izveidojas noteikts
sadarbības modelis starp ražotāju un izplatītāju, atzīmē
A.Skudra.

«Šī gada eksporta apjomi apliecina, ka sasniegsim mērķi –
eksportēt 50% no saražotās produkcijas. Kā zinām, Eiropā ir siera
pārprodukcija – visi siera ražotāji nežēlīgi konkurē savā starpā,
kas, protams, liek mums strādāt vēl neatlaidīgāk un intensīvā,»
klāsta A.Skudra.

Pēc izstādes «SIAL China 2015», kurā «Latvijas piens» piedalījās
šī gada maijā, augusta vidū nosūtīti produktu paraugi, pašlaik
noris aktīvas pārrunas ar potenciālajiem iepircējiem par izdevīgāko
produkta nogādāšanas veidu.

Oktobrī uzņēmums piedalīsies starptautiskajā pārtikas izstādē
«Anuga» Ķelnē, Vācijā. Eksporta izvēršanai «Latvijas piens» plāno
kāpināt arī piena iepirkuma apjomu vismaz par 50 procentiem,
piedāvājot atbilstošu cenu par kvalitatīvu Latvijā saražotu pienu.
«Tas tiek darīts mērķtiecīgi, jo esam apņēmušies mūsu eksporta
zīmola «Trikata» sierus ierakstīt pasaules sieru kartē, lai tie
kļūtu līdzvērtīgi citiem pasaulē atzītiem sieriem. Un tam
nepieciešams kvalitatīvs vietējā ražojuma piens,» uzsver
A.Skudra.

Kopumā «Latvijas piens» patlaban savu produkciju regulāri
eksportē uz deviņām valstīm: Zviedriju,Somiju, Čehiju, Ukrainu,
Bulgāriju, Itāliju, Slovākiju, Vāciju un Lielbritāniju, vidēji
mēnesī saražojot 250 tonnas siera.

Kā liecina «Firmas. lv» informācija, «Latvijas piena»
apgrozījums pērn bija 28,33 miljoni eiro. Savukārt 2013. gadā
uzņēmuma apgrozījums bijis 37,21 miljons eiro. Uzņēmums pērn cita
zaudējumus 1,26 miljonu eiro apmērā, bet 2013. gadā uzņēmums
nopelnīja 823 804 eiro.

SIA «Latvijas piens» dibināta 2010. gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls
ir 5 106 400 eiro. Saskaņā ar «Firmas.lv» informāciju patlaban
«Latvijas piena» īpašnieki ir kooperatīvi «Trikāta KS» ar 53,66%
kapitāldaļu, «Dzēse» ar 20,94% kapitāldaļu, «Latraps» ar 19,62%
kapitāldaļu, kā arī VAKS ar 5,87% kapitāldaļu.

 

LETA

Foto: no JV arhīva