Jaunajā mācību gadā Latvijas skolās darbu sāks 21 jaunais «Iespējamās misijas» skolotājs, tostarp Jelgavā. Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā savas skolotājas gaitas uzsāks LLU absolvente, bijusī LLU Studējošo pašpārvaldes vadītāja Daiga Bukonte. Viņa «Spīdolā» vidusskolas klasēm palīdzēs apgūt dabaszinības, bet 7. – 9. klašu skolēniem mācīs, kā veidot pētījumus. D.Bukonte atzīst: «Kā bērns gaidu pirmo septembri, kad varēšu doties savā pirmajā stundā.» Jaunā skolotāja vēlas bērnos radīt pārliecību par savām spējām un rast iedrošinājumu sasniegt tās virsotnes, kuras pašiem jauniešiem vēl šķiet nesasniedzamas.
Ritma Gaidamoviča
Jaunajā mācību gadā Latvijas skolās darbu sāks 21 jaunais «Iespējamās misijas» skolotājs, tostarp Jelgavā. Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā savas skolotājas gaitas uzsāks LLU absolvente, bijusī LLU Studējošo pašpārvaldes vadītāja Daiga Bukonte. Viņa «Spīdolā» vidusskolas klasēm palīdzēs pagūt dabaszinības, bet 7. – 9. klašu skolēniem mācīs, kā veidot pētījumus. D.Bukonte atzīst: «Kā bērns gaidu pirmo septembri, kad varēšu doties savā pirmajā stundā.» Jaunā skolotāja vēlas bērnos radīt pārliecību par savām spējām un rast iedrošinājumu sasniegt tās virsotnes, kuras pašiem jauniešiem vēl šķiet nesasniedzamas.
D.Bukonte LLU ieguvusi maģistra grādu lauksaimniecībā un no septembra strādās par dabaszinību skolotāju Jelgavas Spīdolas ģimnāzijā. Viņa atzīst, ka doma par dalību «Iespējamajā misijā» uzplaiksnījusi jau augstskolas 1. kursā, bet tikai šogad beidzot nolēmusi pieteikties. Jāpiebilst, ka šogad atlasē piedalījās 204 jaunieši, bet skolotāja darbā septembrī stāsies tikai 21, tostarp D.Bukonte.
D.Bukonte portālam www.jelgavasvetsnesis.lv stāsta, ka viņa mācīs 10. – 12. klasēm dabaszinības un 7. – 9. klašu skolēniem, kā veidot pētījumus. «Par skolas izvēli, jāsaka, man ļoti paveicās. Sākotnēji man tika piedāvāts darbs Ādažos, Bauskā vai Olainē, bet man kā jelgavniecei tas nebija izdevīgi, turklāt mans dēls sāks iet bērnudārzā un izdevīgāk ir būt tuvāk mājām. Taču dzīvē viss notiek tieši tā, kā tam jānotiek, un man paspīdēja vieta «Spīdolā». Esmu ļoti priecīga par šādu iespēja. Jau ieejot skolā jutu kā tā būs mana skola un šī sajūta, pēc sarunas ar skolas direktori, tikai auga. Skolas vērtības, vīzija un vide pilnīgi sakrīt ar manām vērtībām un gaidām no skolas. Kā bērns gaidu pirmo septembri, kad varēšu doties savā pirmajā stundā,» saka D.Bukonte, piebilstot, ka jaunajā mācību gadā sagaida zinātkārus bērnus, ar degsmi acīs.
«Vēlos ar viņiem kopā pētīt, analizēt, mācīties un izzināt. Vēlos līdzdarboties ar pārējiem skolotājiem, lai palīdzētu ikkatram skolas skolēnam augt personīgi, gan stiprināt kopējo skolas kolektīvu. Vēlos bērnos radīt pārliecību par savām spējām un rast iedrošinājumu sasniegt tās virsotnes, kuras viņiem pašiem šķiet vēl nesasniedzamas. Taču mans galvenais mērķis ir skolēniem sniegt kvalitatīvu izglītību,» tā jaunā skolotāja, uzsverot, ka par skolotāju nolēmusi kļūt, jo viņai rūp mūsu Latvijas nākotne – jaunieši. Jaunā skolotāja uzskata, ka Latvijas izglītības sistēmai šobrīd nepieciešami enerģiski jaunieši, kas var gan gūt pieredzi no pieredzējušajiem nozares darbiniekiem, gan sniegt savu enerģiju, kreativitāti, idejas un iedvesmu, lai bērnos Latvijā vairotu prieku un vēlmi mācīties.
«Vēlos, lai skolēnu sekmes būtu uzlabojušās nevis tāpēc, ka būtu kļuvis vieglāk, bet tāpēc, ka viņi jautā, noskaidro, izpēta un izprot,» tā D.Bukonte teikusi intervijā «Iespējamās misijas» mājas lapā. Jaunā skolotāja vēlas savos skolēnos attīstīt radošumu un veicināt iecietību vienam pret otru. «Jo iespējams kāds no maniem skolēniem būs mana dēla skolotājs – stabilais izglītības pamats un iedvesmotājs,» nosaka D.Bukonte.
Jāpiebilst, ka šobrīd vasaras laikā jaunajai skolotājai notiek mācības «Iespējamās misijas» programmā.
Foto: no D.Bukontes personīgā arhīva