Šonedēļ Jelgavas dzelzceļa stacijā sākušies peronu uzlabošanas darbi – šobrīd tiek remontēta platforma, kas atrodas pretī stacijas ēkas durvīm un pie kuras apstājas Liepājas un Dobeles vilcieni. Darbu laikā pasažieriem jārēķinās ar neērtībām, bet peroni slēgti netiks, arī vilcienu kustības sarakstos būtiskas izmaiņas nav plānotas. Cukurfabrikas stacijā darbus paredzēts uzsākt septembrī.
Lai būvdarbu laikā nodrošinātu pasažieru iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena, mainīta vilciena apstāšanās vieta. Pagaidām tas attiecas uz vilcieniem, kas piestāj uz perona pretī stacijai. Arī pasažieru plūsma tiek organizēta pa vienām stacijas durvīm. Kad šis perons būs sakārtots, būvdarbi notiks arī pārējos peronos, pie kuriem piestāj Rīgas vilcieni – peroni tiks remontēti pamīšus, lai būtiski neietekmētu pasažieru plūsmu.
«Latvijas dzelzceļa» pārstāvis Edgars Vilcāns stāsta, ka platforma stacijas ēkas priekšpusē netiks paaugstināta, bet plānots sakārtot tās ārējo malu, pēc tam uzlikt bruģi un ierīkot lietusūdeņu novadīšanu. Savukārt pie stacijas malējiem sliežu ceļiem tiks izbūvētas divas paaugstinātās platformas, tādējādi atvieglojot pasažieru pārvietošanos ar vilcienu. Jo sevišķi būtiski tas ir pasažieriem ar īpašām vajadzībām, vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem, kam ir grūti iekāpt pa samērā stāvajām vilciena kāpnēm, turklāt šobrīd pasažieriem ratiņkrēslā vairākas dienas pirms brauciena jāpiesaka speciāls pacēlājs. Diemžēl peronu pārbūve vēl nenozīmēs to, ka iekļūt vilcienā būs vieglāk. «Kamēr Latvijā nebūs iegādāti jauni, ES standartiem atbilstoši vilcieni, paaugstināto platformu izbūve vien vēl nenodrošinās vienlīmeņa iekļūšanu esošajos vilcienos. Tāpēc iepriekšējā kārtība – pacēlāja rezervēšana 48 stundas pirms plānotās iekāpšanas – saglabāsies,» skaidro E.Vilcāns.
Vēl Jelgavas stacijā uz pasažieru platformām paredzēts ierīkot LED apgaismojumu, izbūvēt nojumes un soliņus. Kad būs jau daļēji izbūvētas jaunās būvkonstrukcijas – platformas, uzstādīti apgaismojuma stabi un tamlīdzīgi –, sāksies darbs pie jaunas videonovērošanas sistēmas ierīkošanas. Tiesa, Jelgavas stacijā jau darbojas videonovērošana, bet tā tiks paplašināta un modernizēta. Darbus Jelgavas stacijā plānots pabeigt divu mēnešu laikā. «Latvijas dzelzceļš» norāda: lai darbus paspētu pabeigt laikā un mazāk traucētu vilcienu kustībai, tie notiks gan brīvdienās, gan nakts stundās. Infrastruktūras modernizācijas darbu laikā maksimāli tiks saglabāts esošais vilcienu kustības grafiks, un tikai atsevišķos gadījumos iespējamas nelielas izmaiņas vilcienu kustībā, par ko pasažieri iepriekš tiks informēti – informācija par izmaiņām būs pieejama gan stacijās un vilcienos, gan «Pasažieru vilciena» mājas lapā www.pv.lv, gan pa dzelzceļa uzziņu tālruni 80001181.
Septembrī labiekārtošanas darbi sāksies arī Cukurfabrikas stacijā. Arī tur tiks izbūvēti paaugstinātie peroni, bet gaidāmas daudz lielākas pārmaiņas. «Ņemot vērā pieturvietā «Cukurfabrika» esošās ēkas slikto tehnisko stāvokli, uzņēmējs ir piedāvājis izprojektēt un uzbūvēt jaunu ēku, kurā būs arī tualete un neliela uzgaidāmā zāle. Tāpat tajā tiks nodrošināta arī biļešu tirdzniecība,» atklāj E.Vilcāns, piebilstot, ka arī Cukurfabrikas stacijā darbus plānots paveikt divu mēnešu laikā. Būvdarbus abās stacijās veiks pilnsabiedrība «RBSSKALS Būvsabiedrība un Leonhard Weiss RTE», savukārt pasažieru apziņošanas sistēmu un videonovērošanu ierīkos SIA «Komerccentrs Dati grupa».
Peronu modernizēšana tiek veikta par ES līdzekļiem, kas sākotnēji bija atvēlēti jaunu vilcienu iegādei. Iepirkums neizdevās, tāpēc bija jāatrod veids, kā noteiktajā laikā apgūt Latvijai atvēlēto finansējumu. Pasažieru infrastruktūras modernizācijas projekts, kas paredz labiekārtot 16 stacijas, tika akceptēts pērnā gada sākumā, bet darbi sākušies tikai nesen. Šobrīd darbi notiek piecos pieturas punktos Jūrmalas līnijā, Jelgavā un Olainē, bet tuvākajā laikā tie tiks uzsākti arī pārējās stacijās un pieturas punktos – Asaros, Dubultos, Lielupē, Majoros, Pumpuros, Slokā, Vaivaros, Zolitūdē un Imantā.
Foto: Raitis Supe