2.5 °C, 3.3 m/s, 86.6 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāIespējams, arī Jelgavas tiesā būs rindu regulators
Iespējams, arī Jelgavas tiesā būs rindu regulators
19/07/2015

Tiesu administrācija plāno iegādāties rindu regulatorus Latvijas tiesu un tiesu Zemesgrāmatu nodaļu vajadzībām. Mūsu pilsētā nepieciešamību pēc šādas sistēmas izteikusi tikai Jelgavas tiesa. 

Andra Ozola

Tiesu administrācija plāno iegādāties rindu regulatorus
Latvijas tiesu un tiesu Zemesgrāmatu nodaļu vajadzībām. Mūsu
pilsētā nepieciešamību pēc šādas sistēmas izteikusi tikai Jelgavas
tiesa. 

Patlaban rindu regulēšanas sistēma uzstādīta tikai
Jelgavas pilsētas Zemesgrāmatu nodaļā, tā savu darbu sāka šī gada
9. aprīlī.

 

«Mums vidēji dienā ir 80 – 85 apmeklētāji, kas
nav saistīti ar aktuālajiem tiesu procesiem un iztiesāšanu. Tie ir
cilvēki, kas vēlas iesniegt pieteikumus, saņemt kādu izziņu,
dokumentus, izpildrakstus – var teikt, ka tas ir birokrātiskais
darbs, ko veic tiesas kanceleja,» situāciju raksturo Jelgavas
tiesas priekšsēdētājs Alberts Kokins. Lai gan tāpat nemitīgi tiekot
domāts, kā regulēt apmeklētāju rindas, elektroniskā sistēma
ieviestu lielāku kārtību un nodrošinātu, ka klientu apkalpošana
norit raitāk.

A.Kokins stāsta, ka apmeklētājus pieņem trīs
kabinetos un tas situāciju krietni sarežģī, jo cilvēks jau nezina,
kurā kabinetā jāvēršas ar savu vajadzību. «Ja darbinieks strādā ar
klientu, bet ik pa laikam kabinetā ienāk vēl kāds, darbs tiek
traucēts. Rindu regulēšanas sistēma nepārprotami norādīs, kurā
kabinetā cilvēkam jāvēršas, līdz ar to darbs ritēs raitāk,» uzskata
tiesas priekšsēdētājs.

Tiesu administrācijas pārstāve Līva Rancāne
skaidro, ka tiesas un Zemesgrāmatu nodaļas paredzēts aprīkot ar
rindu sistēmām, kādas jau darbojas bankās, pasta nodaļās un citās
iestādēs. «Pakalpojumi, ko tiesa piedāvā, būs izvietoti uz iekārtas
uzdevumu pults, savukārt apmeklētājs, nospiežot uzdevumam
atbilstošu pogu, saņems biļeti ar numuru un, sagaidot savu kārtu,
dosies pie tiesas darbinieka, kurš viņu apkalpos,» tā viņa,
norādot: ierobežoto finanšu dēļ maz ticams, ka visas tiesas, kas
iesniegušas pieprasījumu par rindu regulatora uzstādīšanu, tiks ar
to aprīkotas.

Rindu regulēšanas sistēma
būtiski ļauj samazināt gaidīšanas laiku, paaugstināt komfortu un
radīt labvēlīgas attiecības starp klientiem un tos apkalpojošo
personālu, līdz ar to tiek nodrošināta arī
«caurspīdīgas» rindas veidošana un
virzības loģika, kas izslēdz savstarpēju pretenziju
iespējamību.

 

Bez tam ar izveidotās mobilās aplikācijas
«Qminder» palīdzību, kas pieejama viedtālruņos, ir iespējams
pieteikt kārtas numuru pakalpojuma saņemšanai un atteikt to, kā arī
saņemt informāciju par tiesu apmeklētāju skaitu un pakalpojumu
gaidīšanas ilgumu attiecīgajā tiesā.

 

«Apzinoties nepieciešamību uzlabot tiesas
darbu ar modernajām tehnoloģijām, sagaidām, ka ieviestā rindu
regulēšanas sistēma būtiski samazinās apmeklētāju apkalpošanas
laiku un uzlabos apkalpošanas kvalitāti,» skaidro Tiesu
administrācijas direktors Edvīns Balševics.

 

Lai saņemtu sev vēlamo pakalpojumu apmeklētājiem jāizņem kārtas
numurs, pēc kura tie tiek izsaukti. Apmeklētājiem, kas pieteikuši
kārtas numuru ar mobilās aplikācijas palīdzību, nav nepieciešams
izņemt papildus kārtas numuriņu.

 

Foto:  no JV arhīva