1.5 °C, 2.9 m/s, 90.9 %

Pilsētā

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsPilsētāSarīko ekskursiju pa termināla ielām
Sarīko ekskursiju pa termināla ielām
15/07/2015

Ar lentas griešanu, klātesot Jelgavas domes vadībai, projektētājiem, būvniekiem, būvniecības uzraugiem, Satiksmes un Vides un reģionālās attīstības ministriju pārstāvjiem, šodien svinīgi tika atklātas Stacijas termināla rekonstruētās ielas, kuru izbūves darbi pabeigti jau jūnija beigās. Darbu kopējās izmaksas – 6 924 205 eiro, no kuriem 4 192 269 ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējums, bet 2 576 140 – Jelgavas pašvaldības līdzfinansējums.

Andra Ozola

Ar lentas griešanu, klātesot Jelgavas domes vadībai,
projektētājiem, būvniekiem, būvniecības uzraugiem, Satiksmes un
Vides un reģionālās attīstības ministriju pārstāvjiem, šodien
svinīgi tika atklātas Stacijas termināla rekonstruētās ielas, kuru
izbūves darbi pabeigti jau jūnija beigās. Darbu kopējās izmaksas –
6 924 205 eiro, no kuriem 4 192 269 ir Eiropas Reģionālās
attīstības fonda līdzfinansējums, bet 2 576 140 –
Jelgavas pašvaldības līdzfinansējums.

Jelgavas domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš uzsvēra, ka iecere
par pārmaiņām dzelzceļa stacijas apkārtnē radusies jau sen,
pilsētas vadībai uzdodot jautājumus par to, ko darīt ar tirgu,
bijušo kravas staciju un «Daugavas» stadionu, kurš bija morāli un
fiziski novecojis. Tad arī radusies doma savienot it kā
nesavienojamo – autoostu ar dzelzceļa staciju, pretēji pašu
radītajam uzstādījumam, ka jārada tādi apstākļi, lai cilvēki
paliktu Jelgavā un nebrauktu strādāt uz Rīgu. «Dzīve pierādīja, ka
tas neizdodas, šī plūsma bija nopietna, un to izmainīt nebija mūsu
spēkos. Taču aizbraucēju plūsmu kompensē no tuvējiem pagastiem
iebraucošie cilvēki, tiek radītas jaunas darba vietas un pievienotā
vērtība, bet pašvaldība pilda savas funkcijas, radot
infrastruktūru, pilsētas vidi, kas patīkama iedzīvotājiem,»
turpināja pilsētas mērs.

Arī Vides un reģionālās attīstības ministra padomnieks Jānis
Eglīts sacīja, ka šis projekts ir kā atbilde tiem, kuri žēlojas, ka
valstī nekas netiek darīts, nievājoši izsakās par pašvaldību darbu,
paši nespēj, bet citiem neļauj. Savukārt Satiksmes ministrijas
pārstāvis, VAS «Latvijas valsts ceļi» valdes priekšsēdētājs,
bijušais jelgavnieks Jānis Lange uzsvēra, ka visā pasaulē
ekonomiskā attīstība sākas ar infrastruktūras sakārtošanu,
piebilstot, ka saņēmis atgādinājumu, ka šī nedēļa esot pēdējā, kad
automašīnu var novietot stāvlaukumā bijušās kravas stacijas
teritorijā, jo jau nākamnedēļ sāksies tur esošās ēkas nojaukšanas
darbi.

Klātesošos uzrunāja arī Valsts reģionālās attīstības aģentūras
direktora vietniece Sandra Cakule. Savukārt objekta būvnieka, ceļu
būves uzņēmuma «Binders» valdes loceklis Normunds Luste pastāstīja,
ka būvniecības laikā sastapies ar nebijušu, citviet neredzētu
iedzīvotāju atsaucību. «Savā e- pastā regulāri saņēmu ziņojumus no
iedzīvotājiem par to, ka akai vāks vaļā, kaut kur nogruvis bruģis,
bet citur kāda apmale vaļā,» tā būvnieks.

Svinīgās atklāšanas noslēgumā viesi tika aicināti sēsties
autobusā un doties ekskursijā, lai aplūkotu atjaunotos ielu posmus
un stadiona vietā tapušo stāvlaukumu. Gidu lomā iejutās pašvaldības
izpilddirektora vietnieks Vilis Levčenoks un pilsētas Attīstības un
pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte. Viņa atgādināja,
ka, veicot rekonstrukciju, beidzot atdots parāds Jelgavas vēsturei,
jo ilgus gadus jelgavniekiem nācies braukt pāri kapiem. Tagad
apbedījumi izņemti un pienācīgi pārapbedīti.  Ne visas ieceres
izdevies arī īstenot, piemēram, pie stacijas izbūvēt gājēju tuneli.
Taču darbi vēl nav galā, jo jāpabeidz labiekārtot bijušās kravas
stacijas un Stacijas parka teritoriju.

Foto: Raitis Supe

 

Saistītās ziņas

Stacijas apkārtnes pārvērtības –
pabeigtas (papildināta)