19.8 °C, 1.5 m/s, 82 %

Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvs

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsSportsLeģendārais kārtslēcējs S.Bubka: «Svarīgākais ir bērnos ieaudzināt izpratni par sporta nozīmi»
Leģendārais kārtslēcējs S.Bubka: «Svarīgākais ir bērnos ieaudzināt izpratni par sporta nozīmi»
28/05/2015

Šodien Jelgavas 4. vidusskolas 3.c klase, kas ir iesaistījusies LOK projektā «Sporto visa klase» aizvadīja neaizmirstamu sporta stundu ar viņu olimpiskās audzinātājas tāllēcējas Inetas Radevičas un leģendārā kārtslēcēja olimpiskā un seškārtējā pasaules čempiona Segeja Bubkas piedalīšanos. «Mēs arī manā valstī Ukrainā daudz darām, lai skolēni sportotu. Manuprāt, pats svarīgākais ir bērnos ieaudzināt izpratni par sporta nozīmi viņu dzīvē. Tālāk jau viņi izvēlēsies to sporta veidu, kas atbildīs viņu interesēm,» uzskata pasaules sporta leģenda.

Ilze Knusle-Jankevica

Šodien Jelgavas 4. vidusskolas 3.c klase, kas ir
iesaistījusies LOK projektā «Sporto visa klase» aizvadīja
neaizmirstamu sporta stundu ar viņu olimpiskās audzinātājas
tāllēcējas Inetas Radevičas un leģendārā kārtslēcēja olimpiskā un
seškārtējā pasaules čempiona Segeja Bubkas piedalīšanos. «Mēs arī
manā valstī Ukrainā daudz darām, lai skolēni sportotu. Manuprāt,
pats svarīgākais ir bērnos ieaudzināt izpratni par sporta nozīmi
viņu dzīvē. Tālāk jau viņi izvēlēsies to sporta veidu, kas atbildīs
viņu interesēm,» uzskata pasaules sporta leģenda.

Skolēni bija sagatavojuši interesantu priekšnesumu, kurā savu
artavu deva arī Jelgavas 4. vidusskolas direktors Agris Celms,
nospēlējot grupas «Prāta vētra» dziesmas «Esam un būsim»
piedziedājumu. Tajā skolēni nodemonstrēja sava stiprās puses, ko
attīsta ārpus skolas sporta treniņos – slidošanu, basketbola bumbas
driblēšanu, futbola bumbas vadīšanu, braukšanu ar BMX, stafetes
maiņu.

Pēc tam skolēni sporta skolotājas Nataļjas Gorškovas vadībā
aizvadīja sporta stundu, kurā piedalījās arī I.Radeviča un S.Bubka.
Pēc stundas Ineta atzina: «Stafetēs es jau manīju, ka mans pulss ir
160, bet bērni varētu noskriet vēl trīs tādus treniņus. Un tas ir
pats jaukākais šajā projektā – bērni ir kļuvuši izturīgāki,
stiprāki un ar sporto ar prieku.» Inetai paldies teica arī skolēnu
vecāki un klases audzinātāja Ilona Blūma. «Mums ir visjaukākā
olimpiskā audzinātāja! Viņa prot bērnus uzmundrināt, pamudināt,
uzklausīt,» tā klases audzinātāja.

Pēc sporta stundas S.Bubka, kurš ir Ukrainas Olimpiskās
Komitejas prezidents, pastāstīja, ka arī Ukrainā daudz tiek darīts,
lai mudinātu bērnus un jauniešus nodarboties ar sportu – tāpat tiek
īstenoti dažādi projekti, rīkotas sacensības starp skolām,
reģioniem, valsts mērogā. «Tas, ka stundā piedalās kāds slavens
sportists, bērnus motivē, jo viņi redz, ka var kļūt par
čempioniem,» viņš spriež, neslēpjot, ka arī projektiem un
aktivitātēm slavenu sportistu piedalīšanās sniedz papildu
publicitāti un popularitāti. Uz jautājumu, vai viņam kā kādreizējam
kārtslēcējam vieglatlētika nav mīļākais sporta veids, turklāt viņš
ir arī Starptautiskās Vieglatlētikas asociāciju federācijas (IAAF)
viceprezidents, S.Bubka atbild: «Vieglatlētika ir universāls sporta
veids – tajā ir iešana un skriešana, bet katrs cilvēks iet un
skrien, arī lēkšana, spektrs ir plašs un sportists var izvēlēties
atbilstošāko savām fiziskajām īpašībām un spējām. Turklāt
vieglatlētika ir plaši pieejams sporta veids un pamatā daudziem
citiem sporta veidiem. Ne velti vieglatlētiku dēvē pa sporta veidu
karalieni.»

Jāpiebilst, ka šis mācību gads projektā «Sporto visa klase»
iesaistītajām klasēm ir noslēdzies. Tajā piedalījās sešas klases,
un jelgavnieki kopvērtējumā ieņēma 4. vietu. Kā skaidro Sporta
servisa centra direktora vietniece Maija Actiņa, vērtējot klases
vērā tika ņems: klašu sacensības tautas bumbā, stafetēs un fināla
stafetēs, fiziskie testi un to rezultātu izaugsmes dinamika,
zināšanu konkurss par olimpisko kustību, skolotāju konkurss,
mācības – valsts diagnosticējošais darbs 3. klasēm (latviešu valoda
un matemātika).

Nākamajā mācību gadā projekts turpināsies un tad tajā
iesaistīsies jau četras Jelgavas klases.

Foto: Raitis Supe