Šodien vizītē Jelgavā bija ieradies Krievijas Federācijas vēstnieks Latvijā Aleksandrs Vešņakovs. Speciāli sasauktā preses konferencē vēstnieks paziņoja, ka abi uzņēmumi, kas atrodas Jelgavā un kuros piesaistīts Krievijas kapitāls – vagonu rūpnīca «Baltic Railway Holding» un autobusu ražotne «Amo plant» –, ir apņēmības pilni strādāt.
Ilze Knusle-Jankevica
Pirms preses konferences vēstnieks un abu uzņēmumu vadītāji tikās ar Jelgavas domes priekšsēdētāju Andri Rāviņu, lai pārrunātu jautājumus, kas skar abus ražošanas uzņēmumus. Kā zināms, vagonbūves rūpnīcai, kura vēl atrodas celtniecības stadijā pēc ES sankciju noteikšanas pret Krieviju radās finansiālas grūtības un tiesā iesniegts pieteikums par tiesiskās aizsardzības procesa ierosināšanu. Savukārt autobusu ražotnē nomainījās vadība un vairāki bijušie darbinieki tiesā bija iesnieguši prasību par uzņēmuma maksātnespējas ierosināšanu. Šī prasība tika noraidīta, jo tiesa uzņēmuma darbībā nesaskatīja maksātnespējas pazīmes.
«Neskatoties uz grūtībām, ar ko mēs saskārāmies, esam atraduši risinājumus, un jau tuvākajā laikā tiks parakstīti dokumenti, kas situāciju stabilizēs,» norādīja vagonu rūpnīcas «Baltic Railway Holding» vadītājs Andrejs Sačiks, papildinot, ka aktīvā būvniecība topošajā vagonu rūpnīcā Aviācijas ielā 2a atsāksies jūnijā vai jūlijā. Savukārt ražošana tajā varētu sākties gada beigās, kas ir apmēram par gadu vēlāk nekā sākotnēji bija plānots. «Kad saskārāmies ar grūtībām, bijām spiesti pārskatīt uzņēmuma koncepciju. Jaunā koncepcija paredz, ka vagonu ražošanas jaudas samazināsies no 2500 vagonu gadā līdz 1500 vagoniem gadā. Mazāks būs arī mūsu piedāvāto vagonu klāsts – paredzam ražot tikai universālo platformu un universālo kravas vagonu,» stāsta A.Sačiks. Tas gan nenozīmējot, ka samazināsies plānoto jauno darbavietu skaits – lai noslogotu vērienīgo ražošanas centru, uzņēmums savā teritorijā plāno izvietot vēl divas citas ražotnes, kas izgatavotu aviācijā un kuģniecībā nepieciešamas detaļas. Pagaidām gan nav skaidrs, vai tie būs Krievijas koncerna «Uralvagonzavod» meitasuzņēmumi vai nesaistītas kompānijas. Līdz ar to, kā norādīja A.Sačiks, jaunu darba vietu skaits varētu pat palielināties no sākumā plānotajām 220 līdz 370.
Drīzumā ražošanu atsākt plāno arī autobusu komplektēšanas uzņēmums «Amo plant». Uzņēmums pēc vadības maiņas plānoja pārskatīt arī sadarbību ar Holandes kompāniju, lai rastu veidu, kā autobusus ražot lētāk un izdevīgāk. Šodien uzņēmuma valdes loceklis Valērijs Juhņevičs paziņoja, ka ir noslēgts kontrakts ar Polijas uzņēmumu un šī pasūtījuma izpildei tiks apmācīts personāls. Vēl panākta vienošanās par sadarbību ar «Rīgas satiksmi» par autobusu aprīkošanu ar gāzes iekārtām. Uzņēmuma vadītājs uzsvēra, ka finansējuma plūsma uzņēmumā atjaunosies līdz aprīļa beigām, kā to paredz noslēgtā vienošanās ar Maskavas valdības pārstāvjiem.
Jelgavas domes priekšsēdētājs A.Rāviņš pauda gandarījumu, ka problēmas tomēr tiks atrisinātas un ražošanas uzņēmumi paliks Jelgavā.
Foto: Raitis Supe un no JV arhīva
Saistītās ziņas
Vagonbūves rūpnīca maina nosaukumu
«UVZ Baltija»: «Jelgava ir ideāla vieta jaunās rūpnīcas būvniecībai»
Veiktas izmaiņas «Amo Plant» vadībā
Tiesa noraida lūgumu ierosināt «Amo Plant» maksātnespēju