27 °C, 1.6 m/s, 77.7 %

Ekonomika

Sākumlapa Portāla “Jelgavas Vēstnesis” arhīvsEkonomikaKas ir «Google AdWords», un kā to izmantot sava biznesa attīstībai?
Kas ir «Google AdWords», un kā to izmantot sava biznesa attīstībai?
25/03/2015

«Mūsdienu cilvēks vienā mājas lapā pavada ne vairāk kā 18 sekundes, tātad minūtes laikā paspēj apmeklēt vismaz trīs jūsu konkurentu lapas. Tāpēc svarīgākais ir klientu apturēt,» uzskata e-pārdošanas speciālists uzņēmējs Kristaps Budrēvics. Viņš šodien dalījās pieredzē, kā uzņēmējiem savu mazo biznesu e-vidē virzīt mērķtiecīgi un kā no tā saņemt maksimālu atdevi finansiāli.

Ligita Vaita

«Mūsdienu cilvēks vienā mājas lapā
pavada ne vairāk kā 18 sekundes, tātad minūtes laikā paspēj
apmeklēt vismaz trīs jūsu konkurentu lapas. Tāpēc svarīgākais ir
klientu apturēt,» uzskata e-pārdošanas speciālists uzņēmējs
Kristaps Budrēvics. Viņš šodien dalījās pieredzē, kā uzņēmējiem
savu mazo biznesu e-vidē virzīt mērķtiecīgi un kā no tā saņemt
maksimālu atdevi finansiāli.

Kā novēroja portāls www.jelgavasvestnesis.lv,
vairums uzņēmēju uz semināru ieradās jau ar zināmu pieredzi
e-pārdošanā, kas galvenokārt gūta pašmācības ceļā. «Saistība man ir
vistiešākā. Papildus izglītības darbam LLU mans hobijs ir rotu
gatavošana. Un gandrīz vienīgais pārdošanas veids šim vienlaikus
hobijam un biznesam ir tieši e-vide,» ir pārliecināta jelgavniece
Zane Beitere-Šeļegovska. Viņa ar e-pārdošanu nodarbojas jau gadus
piecus un vērtē, ka ārvalstu klientus var iegūt tikai šādā veidā.
«Vienalga sevi uzskatu par iesācēju un nezinu, vai tas, ko esmu
iemācījusies pašmācības ceļā, ir pietiekami. Visu esmu mēģinājusi
un lasījusi pati, bet ceru, ka šodien dzirdēšu kādu jaunu ideju,
par ko vēl neesmu iedomājusies vai ko daru ne īsti veiksmīgi,»
stāsta jelgavniece.

Līdzīgi – pašmācības ceļā – e-pārdošanu
mācījusies jelgavniece Vija Zilkalna, kurai dzīvesbiedra bizness
mēbeļu pārdošanā licis mācīties, kā preces pārdot e-vidē. «Vīram
tam nepietika laika, tas arī nešķita prioritāri, taču sapratām, ka
nepieciešams domāt par klientu piesaisti e-vidē, par komunikāciju
sociālos tīklos un mājas lapas izveidi,» stāsta V.Zilkalna. Nu viņa
pati izveidojusi arī Facebook.com lapu «Jauns Jelgavā», kurā
apkopot jauno uzņēmēju piedāvājumu. «Neesmu līdzīgus seminārus
nekad apmeklējusi, tāpēc īsti nezinu, ko gaidīt. Nenāku ar konkrētu
mērķi, bet gribu saprast, vai turpmāk ko līdzīgu apmeklēt, vai tam
ir jēga,» spriež jaunā uzņēmēja.

Arī semināra laikā jūtams, ka uzņēmēji, kas
ieradušies, jau ir kaut nedaudz izmēģinājuši spēkus e-pārdošanā, jo
lektoram K.Budrēvicam uzdeva jau sagatavotus jautājumus. «Kā
nodrošināties, lai mājas lapas uzturētājs vienā dienā nepazūd «ar
galiem»?», «kā iekļūt kolektīvās iepirkšanās portālu piedāvājumā?»,
«kā zināt, ko cilvēki internetā meklē?» – ar šādiem un citiem
jautājumiem uzņēmēji uzreiz vērsās pie lektora.

Savukārt K.Budrēvics, kurš vada klientu
meklēšanas un piesaistīšanas uzņēmumu «Targeto», vispirms liek
domāt par klientu. «Pārdošana ir jāuztver kā attiecības. Kaut vai
romantiskas. Jo tikai tad pārdošana būs veiksmīga, ja gan viena,
gan otra puse būs apmierināta,» uzsver uzņēmējs. Viņš ir
pārliecināts, ka šodienas biznesa vidē uzņēmumiem vairs nepietiek
ar to, ka tie ir pieejami internetā. «Iedomājieties pasaules tirgu,
iedomājieties pārdošanas milžus «Ebay», «AliExpress» un «Amazon».
Bieži līdzīgos semināros stāsta, ka svarīgākais ir kreativitāte,
lai ar viņiem konkurētu. Muļķības! Šiem «biznesa monstriem» ir
veselas pārdošanas nodaļas, ar kurām jūs nespēsiet konkurēt. Taču
jāmeklē tieši tas, kā viņiem trūkst – mazā biznesa priekšrocības un
iespēja klientu turēt «rokas stiepiena attālumā»,» uzskata
uzņēmējs.

Viņš ieskicē Latvijas Interneta asociācijas
datus, kas liecina, ka interneta lietotāju skaits ir ap 70
procentiem, no kuriem absolūtais vairākums – 89 procenti – preces
un informāciju par tām meklē interneta meklētājos, bet 71 procents
– iepērkas internetā. «Tie ir ļoti nozīmīgi skaitļi, kas nozīmē, ka
jums ir jāspēj būt ne tikai labākiem par konkurentiem, bet arī
pamanāmākiem, vieglāk atrodamiem, jāspēj apturēt klients, kurš
«skrien» no vienas mājas lapas uz nākamo,» uzsver K.Budrēvics.

Seminārs izvērtās arī gana praktisks, jo
uzņēmējs sniedza padomus, kā, izmantojot «Google AdWords» iespējas,
uzlabot sava uzņēmuma reitingu meklējumu programmās un kā izzināt
savu mērķauditoriju un tās paradumus internetā.

Jāpiebilst, ka seminārs notika E-prasmju
nedēļas gaitā Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā. Tajā
piedalījās ap 50 uzņēmēju no Jelgavas un tuvējiem novadiem. Kā
norāda ZRKAC Uzņēmējdarbības atbalsta nodaļas vadītāja Līga
Miķelsone, aptuveni puse no dalībniekiem ir jelgavnieki.

Foto: Raitis Supe

 

Saistītā ziņa

Izmanto iespēju uzlabot savas
iemaņas E-prasmju nedēļā!